Zwanger worden na een miskraam en/of missed abortion

Bij de gyn. eigenlijk niets wijzer geworden.

Wel weer op chlamydia laten prikken, had ik bij de huisarts ook al laten doen 2 jaar terug, maar de gyn. wou het toch nog een keer uitsluiten! Prima hoor, volgende week maandag de uitslag.

Verder verwacht de gyn. eigenlijk dat ik geen verklevingen heb! Dat is wel mooi nieuws, maar ze zei ook dat we dat pas 100% kunnen weten bij een kijkoperatie…

Volgende maand weer terug. We hebben een folder meegekregen over IUI, we gaan deze maand kijken wat en wanneer we wat willen; wel/geen kijkoperatie, wel/geen IUI. Kijk, als ik wel verklevingen heb heeft die IUI weinig zin… Ik zit er ook niet op te wachten op die hormonen en weer tig keer naar het ziekenhuis… Kortom, we gaan de komende weken kijken wat we willen! Misschien wel even helemaal niks!

Ineke, ook geweest bij de gyn: wat een verwarring meis… Nu weet je nog niet echt iets… Ik hoop dat ze woensdag meer duidelijkheid kunnen geven! Hele dikke :-* van mij!

En Bianca ook natuurlijk vandaag geweest: wat gaan ze donderdag doen? Weer kijken of er al een eitje aanwezig is? Hoe vond Andre het om zaad te deponeren? Of hij had het al eerder gedaan toch?!

Het zou kunnen dat ik te vroeg heb getest hoor! Ik weet niet wanneer mijn ei gesprongen is! Het is nu dag 28 en de laatste maanden had ik elke keer cyclussen van 28-30 dagen… Nog even afwachten dus… Klinkt makkelijk, maar ik ben al tig keer naar de wc geweest…

André heeft het echt even helemaal gehad met onze kinderwens; elke keer weer die teleurstelling, mij pijn zien lijden bij de gyn etc. etc.

Ik heb het ook wel hoor, maar ik blijft toch hopen!!

Diana: ik zal meteen het lijstje aanpassen!!

xx

Ha meiden,

Diana, wat gaaf om jouw berichtje te lezen. Echt super gefeliciteerd met je zwangerschap! Hopelijk blijft alles nu goed gaan maar daar gaan we gewoon van uit, toch? Ga je nu ook eerder voor een echo?

Irene, wat jammer dat je negatief getest hebt…Maar inderdaad, misschien was het nog net te vroeg!

Bianca, donderdag dus al weer naar de gyn. Succes joh. Wel fijn dat ze nu je hele cyclus volgen.

Ineke, bij jou schiet het ook nog niet zo op he meid? Wel vaag inderdaad dat het nu weer zo anders is als de vorige keer. En ook jij moet woensdag al weer terug. Lijkt me we wel moeilijk hoor, zo vaak naar het ziekenhuis. Wel fijn dat de zaadjes goed genoeg zijn.

Met mij gaat het goed. De kwaaltjes beginnen iets minder te worden, daar ben ik zo blij mee! Ik kan nu gewoon 's avonds weer even wat voor mezelf doen.

Woensdag voor een echo, daar heb ik zin in en toch vind ik het ook wel weer erg spannend!

Meiden, allemaal succes.

Groetjes Jozie

Diana van harte gefeliciteerd meid!! :smiley: Ik hoop dat de rest ook heel snel een mooie JA op het lijstje mag krijgen! :pray:

Ik slaap de laatste paar dagen slechter dan normaal, en gisteravond had ik ineens buikspierpijn… Strange… als je spierpijn hebt, is dat toch meerstal na een dag pas? Maar ik heb niets raars gedaan om die spierpijn te krijgen :think: En dan ook helemaal van bovenin mijn buik tot onderin… maar niet de hele tijd… zouden dat zo vroeg mijn banden kunnen zijn :think: Ik ga straks maar ff testen halen, just in case…

Irene: wat een gedoe he? Je wilt zo graag, maar wil je het ook op die manier en welke keuze moet je dan maken. Het is niet zo gemakkelijk helaas. Dikke knif voor jou :-

Ineke ook voor jou: :-

Hoi Lieve meiden,

ik las ergens dat iemand vroeg of ik al last had van kwaaltjes. Tsja, ik ben licht misselijk, eigenlijk het grootste deel van de dag, alleen als ik eet niet! Maar ja, ik kan natuurlijk niet de hele dag eten he! Ook heb ik zeel gevoelige (.)(.) En ik heb een beetje last van mijn onderrug. Soms heb ik het idee dat ik iets voel rekken of strekken in mijn buik, maar ik weet niet of dat wat vroeg is of niet.

Me dunkt, dat is toch al een leuk lijstje, he?

Ik mag in week 8 een echo laten maken, dit door de MA. Ik heb nog niet gebeld, dat doe ik pas in week 7 denk ik. Dus over een week of 3.

Ik ben nu wel veel rustiger dan de vorige keer. Echt niet zo ongerust als de vorige keer. Maar dat kan natuurlijk nog komen…

Danja, wat vervelend, allemaal van die vage dingetjes, wat doet dat veel met je hoofd he? Ik zal heel hard voor je :thumbup: :thumbup:

Irene, meid, je moet echt alle tijd nemen hoor, voor zulke beslissingen! Het is behoorlijk intensief, een paar keer per week naar het zh voor folikelmeting, hormonen slikken/spuiten. Het is niet niks, ook als je ervoor kiest (IUI) dan kun je natuurlijk ook tussendoor een pauze inlassen.

Hoofdzaak is dat je doet waar je achter staat! een hele dikke :-*

veel liefs,

Diana

Stop maar met duimen… moet nog even tellen hoeveel dagen.

Jammer Danja! :-

Ineke, voor jou een hele dikke :-
.

Ik wou dat ik iets voor je kon doen… :hug:

Irene, hoe is het met jou? :pray:

Hoe is het met de rest?

Ik heb eigenlijk niet zo heel veel te melden.

Vrijdag ben ik jarig en dan word ik al 32… :?

Oud al hè? :oops:

Veel groetjes,

Noortje

32 is hetzelfde als 31 hoor… ik word al 33 :oops:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

He meiden!

Alles goed met jullie? Noortje!!! Bijna jarig :dance: :dance: :dance:

Nou ik ga vrijdag even voor je zingen :-* En je bent niet oud!!! :naughty:

Danja jammer meis. Maar ik begrijp dat jullie er dus wel weer voor gaan?

Ik heb trouwens even die nieuwe cd van Cristina aquilera gedownload :thumbup: samen met die van Justin Timberlake en Pink.

Diana meis hoe is het met je :smiley: Voel je je goed? Ik ben echt superblij voor je hoor en wat bijzonder dat je toch spontaan zwanger bent geworden he :thumbup: :thumbup:

Jozie jij bent lekker over de magisch 12 weken heen he :thumbup: Ben een beetje jaloers op je :wink:

Eveline!!! Lieverd hoe is het met je? Ik vind je maar stil. Volgens mij zit je hem gewoon elke dag te knijpen he…

Meissie het goed echt goed…probeer een beetje te ontspannen. Je wordt hoe dan ook mama van 2 kindjes!

Irene, Ineke en Bianca voor jullie een extra dikke knuf. Die ziekenhuis bezoeken lijken me best wel heftig hoor… :-

Nou dames ik krijg een neefje!!! Mijn zus is zwanger van een jochie! Leuk he. Ze heeft gister haar 20 weken echo gehad en alles was picobello in orde :thumbup: Met mij gaat het verder goed hoor. Ik kijk onzettend uit naar 3 oktober…maar goed 10 weken en 3 dagen is ook nog steeds een mijlpaal :wink: Het schiet al een beetje op gelukkig.

Nou meiden een dikke knuffel voor jullie!

:-

Hoi meiden,

Even kort hoor. (i.v.m. verslavingsrisico). Moet vrijdag nogmaals komen. Eitje is wel wat gegroeid maar nog niet groot genoeg en zit nog steeds platgedrukt in mijn eierstok. Vraag me af wat dat voor invloed heeft op de kwaliteit…in ieder geval dus vrijdag nogmaals een ‘follikeltje’, zoals de gyn het noemt.

Jullie zwangeren zullen wel jaloers zijn op al mijn echo’s!!!

Liefs

Ineke

:mrgreen: :mrgreen: wel een beetje :wink: :-*

Succes meis

Goed, we blijven duimen dus.

Spannend hè? Elke keer die echo’s?

:pray: :pray: :pray: :pray: :pray:

Knuf,

Noortje

Ja best wel alhoewel ik er niets van snap hoor al die grijs en witte spikkels. ‘Er is niet veel veranderd he?’ zei de gyn… ‘eh. nee’, zei ik maar ik zag niet eens wat hij op dat moment aan het bestuderen was! Maar binnenkort wordt ik ook echo-expert! Ben stiekem nog steeds gefocust op een knipperlichtje…

Laat vrijdag wel weer iets horen. probeer me nu aan de gyn over te leveren en hem rustig de ‘diagnostiek’, te laten doen.

Doei

ow ineke ook ik echo expert hoor kan zelfs al zelf de bm aanwizen en de verdikking de eierstokken en de cystes die er in zitten maar ok andee dingen al, komt omdat je zo vaak ziet nu

Hoi!

Ineke, ben benieuwd naar je nieuwe echo op vrijdag. Eens kijken hoe het dan met de follikel staat! Ik hoop goed!

Bianca, jij moet morgen toch weer, of vergis ik mezelf nu?

Noor, 32 is niet oud hoor! Ik ben overigens op 5 sept. 31 geworden. Vind ik ook wel oud klinken…Ik geloof dat we alletwee maagd zijn qua sterrenbeeld dan?

Ellen, eindelijk!! Ik heb je gemist hoor! Hier alles goed, en zoals jij al schreef, knijp ik hem elke dag weer als een oude dief :roll: Ik zit nu ongeveer rond de tijd dat het vorige keer mis gegaan is, dus vandaar! Gelukkig mag ik volgende week vrijdag weer voor een echo. Ik heb nog wel last van alle kwaaltjes en raar maar waar, ik merk het ook aan mijn buikje. Het is niet super zichtbaar, maar ik merk het aan mijn broeken. Maar goed, hier nog geen gedroom en gefantaseer…dat komt echt pas over 4 weken als ik 12 weken ben…Soms wel jammer, want ik fantaseer zo graag :wink:

Verder niet zo veel te vertellen. Ons halve hebben en houden zit in dozen ingepakt, want ik denk dat we volgende week zachtjes aan al beginnen met overhuizen! Eind deze week is het huis klaar zeg maar, het wachten is dan nog op de keuken. Ik begin gewoon met alles nog eens schoonmaken, en dan kan manlief vast alle dozen daar heen brengen. Voor de meubels bellen we denk ik toch een verhuiswagen…

Groetjes, Eveline.

Hoi meiden,

Ik heb het weer even te pakken hoor.

Morgen word ik al 32 en ik was 26 toen ik met de pil stopte…

Vind het eigenlijk wel lang genoeg duren zo… Wanneer ben ik nu een keer aan de beurt. Wat moeten we nu allemaal nog meemaken voordat we een kleintje mogen krijgen. :cry:

En ik heb echt het gevoel dat iedereen maar zwanger wordt, behalve ik…

Ik lees mee met de 9-maanden-mama’s omdat ik natuurlijk wel iedereen wil volgen, maar ik wil ook zo graag meekletsen. En het is ook net alsof iedereen alweer vergeten is, hoe het was voordat ze zwanger waren! Hoe ze zich konden voelen…! Ik ben blij voor iedereen hoor, begrijp me niet verkeerd, maar ik weet zeker dat er nog iemand is, die dit zo voelt.

Ik probeer sterk te zijn, maar…

Ik heb deze maand ook niet de moed gehad om met de ovulatietesten bezig te gaan. Gewoon geen zin in.

En dan die medische molen waar iedereen die nog niet zwanger is in zit. Zoals Ineke, Bianca, Irene, Daantjuh, Danja, Jorien (ook MMM? of niet?) en ik natuurlijk… (allemaal toch? of ben ik nog iemand vergeten?) En natuurlijk alle nieuwe meiden die zich hier aan komen melden. Dat is ook zo verdrietig! Zoals scrat en Anita (wesselsem)!

Ook de uitslagen van het bloed zint me helemaal niet. Ik heb blijkbaar van alles en niemand kan me echt de uitslag geven. Nu kreeg ik via de post weer een nieuwe brief om bloed te prikken van de internist en wat hij allemaal heeft aangekruisd :shock: ! Ik schrok me dood toen ik al die afkortingen heb opgezocht op internet.

Ik kon één conclusie trekken: óf ik ga dood, óf ik ben straks zo gezond dat ik 140 word.

Maar ik heb ook over dat Prednison verhaal nagedacht. Dat is toch ook troep!

Wat moet ik nou?

Oh jee, het is denk ik tijd, dat ik maar weer stop met mijn klaagzang.

Ik vermoei iedereen ermee, denk ik!

Liefs,

Noortje

He meid, dat willen we niet horen hoor, dat je zou klagen!!! Zo logisch dt je zoveel onzekerheid in je voelt omdat er ook zoveel onzekerheid is! Je bent zo overgeleverd aan de artsen die gewoon hun werk doen en hun protocollen volgen voodat ze een diagnose gaan stellen.

Ik heb net het boek uit van Judith Uyterlinde (eisprong) en dat zet me wel even weer met beide benen op de grond (met 1,5 als ik eerlijk ben). Ze is 7 jaar bezig geweest om zwanger te worden, inclusief miskraam en 2x bbz, ivf etc. etc. Het beheerste haar leven volledig, veel moeite met zwangeren om haar heen. Zo herkenbaar maar ook shockerend. Het kost je dan in feite 7 jaar van je leven wanneer je het je leven zo laat beheersen maar aan de ande kant…hoe neem je er wat afstand van?

zucht, zucht, zucht.

Waarom kunnen we gewoon niet even een berichtje krijgen of we nog hoop moeten houden of dat we ons moeten gaan richten op andere dingen in ons leven zonder kinderen. pffff.

Kun je die arts niet bellen om te vragen hoe of wat? Of iemand van de balie voor het bloedprikken ofzo?

Leef met je mee hoor!

He lieve meid,

Je bent hardstikke sterk! Maar ook sterke mensen hebben wel eens een enorme dip. Dat is zo logisch lieve meid en ik zou willen dat die artsen je wat beter begeleiden. Wat meer antwoorden geven op je vragen en je gewoon wat meer steun geven want ik krijg een beetje het idee dat dat veel beter kan. Ik zou willen dat ik kon toveren meis want zo’n kleintje is jou zo gegund. Al 5 jaar bezig en zoveel verdriet…het leven is soms zo hard en ik zou willen dat ik het wat minder hard voor je kon maken…

Lieverd wat kan ik zeggen behalve dat ik enrom met je meeleef en jou echt het allerbeste gun, dat ik je een enorme kanjer vind en respect heb voor de manier hoe jij ermee omgaat…

Net als wat Ineke zegt als dat bloedprikken vragen geeft en je zelfs bang maakt bel dan alsjeblieft en zeg dat je even niet weet wat je ermee aan moet…Waar moet je precies die prednison voor nemen? Laat ze je eerst goed onderzoeken en je vooral duidelijkheid geven voor ze die dingen gaan zeggen…

Je vermoeit ons er absoluut niet mee meis en dan mag je ook niet meer zeggen :naughty: :naughty:

:-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

Ach Noortje toch, lucht je hart maar hoor!! Het is niet altijd lachen, gieren brullen. Goed dat je het hier opschrijft. Wij zijn pas sinds januari weer bezig na mijn miskraam, maar begin nu al vaak de moed te verliezen, laat staan dan die periode die jij en je partner door maken. Vanuit hier heel veel virtuele knuffels :hug: :hug:

Voor morgen toch een hele fijne verjaardag gewenst en probeer er van te genieten.

Lieve Noortje,

Je vermoeid ons helemaal niet hoor! We zijn er toch voor elkaar? Je bent zo sterk, dan heb je wel eens een dipje.

Het is ook zo oneerlijk he? Waarom lukt het niet? Als het antwoord wist, zou ik het je geven lieverd!

:-* :-* :-* :-* :-* voor jou!

Liefs,

Diana