Noortje :-* :-* Lieverd laat je even weten hoe het is geweest?
Ik denk aan je!
Bianc hier word ook aan jou gedacht!
:-*
Goedemorgen!
Daantjuh, ik wens je veel sterkte verder weet ik ook niet goed wat ik er over moet zeggen want ik weet er niks van af…Kus!
Bianca, spannend bij jullie. Laat je wel weten wat de uitslagen zijn van het bloed, de echo en het zaad?
Noor, maak jezelf niet te druk lieverd! Weet je eigenlijk dat je nog nooit verteld hebt wat je daar precies gaat doen bij die reumatoloog. Een tijdje terug schreef je dat je dat niet wilde vertellen. Misschien wil je dat ondertussen wel? Zo niet, dan is er geen man over boord hoor…dan blijf ik gewoon nieuwschierig
Ik wens je in ieder geval sterkte toe.
Ik heb verder niet zo veel te vertellen. Ben niet lekker, ben lam ben emotioneel, ben verdrietig, zit niet lekker in mijn vel, ben duizelig, ben van alles :roll:
Nou ja, zal wel weer overgaan neem ik aan!
Ik ga zometeen mijn zoontje van de creche halen. Die is maandag voor het eerst begonnen. Maandag vond hij het leuk, de andere dagen heeft hij gehuild en moest ik hem na een half uurtje weer halen. Vandaag heb ik hem weer huilend achtergelaten ,maar nu is hij toch al anderhalf uur aan het spelen zonder te huilen. ( ik moet elk half uur bellen! )
Toedeloe, Eveline.
eveline schreef Ben niet lekker, ben lam ben emotioneel, ben verdrietig, zit niet lekker in mijn vel, ben duizelig, ben van alles
hallo schat je bent zwangerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :mrgreen:
ow ja en de uitslagen kunnen we pas met een week of 6 tot 8 melden in umcg is hun beleid pas uitslagen te doen geven tijdens de ofo op moment dat alle onderzoeken gedaan zijn alle uitslagen bij de gyns binnen zijn en alles besproken is…pas dan krijgen we een evaluatiegesprek hoe we verder gaan. Nog even geduld duz
Effies kort:
Mijn bloed ziet er dus helemaal niet goed uit en blijkbaar heeft dat verband met reumatische aandoeningen --> daarvoor reumatoloog.
Ze zijn dus ook aan het kijken of deze bloedwaardes te maken hebben met miskramen en/of moeilijker zwanger worden.
Nu had ik al bloedverdunners gekregen van de reumatoloog, maar hij belde 2 weken geleden om te zeggen dat bepaalde waardes in het bloed niet goed waren en dat hij zich daar zorgen om maakte.
De waardes die niet goed waren zijn: bezinksel (–> duidt op een onsteking) en de rode bloedplaatjes (–> als deze te laag zijn kun je spontaan bloedingen krijgen en stolt je bloed niet op tijd, zoals bloedneuzen e.d. en in het ergste geval hersenbloedingen.)
Dit bovenste klinkt al tegenstrijdig. Van de ene kant krijg ik bloedverdunners en van de andere kant die bloedplaatjes. Dit heeft dus niet met elkaar te maken. Maar… ik moet nu 10 dagen stoppen met die bloedverdunners en dan moet ik weer bloed prikken. Ze gaan kijken of ik misschien raar reageer op dat medicijn. (Allergisch?) En ze gaan kijken of ik misschien Malaria heb opgelopen in Tanzania. Omdat ik toch ook koorts heb gehad en de waardes van de bezinksel zou daar vandaan kunnen komen.
Omdat ik dus ook die auto-immuunziekte heb (=anti-fosfolipidensyndroom, is ook reuma-aandoening), weet de reumatoloog zich even geen raad met mij. Ik ben een speciaal en zeldzaam geval. Hiephoi :liar: :?
Hij gaat mijn geval voorleggen aan een team van reumatologen en hij wil nog overleggen met mijn gyn. Het is allemaal nog een beetje onduidelijk of dit allemaal te maken kan hebben met de miskramen. Maar de reumatoloog achtte de kans groot dat dit bij ons het probleem is.
Op zich is de ziekte helemaal niet moeilijk, zegt hij, maar hetgeen wat het moeilijk maakt is mijn kinderwens. Dat beperkt het aantal medicijnen wat voorgeschreven kan worden.
Ik zou waarschijnlijk aan de Prednison moeten. En daar ben ik helemaal niet blij mee. Ben al niet de dunste en dan zou ik nog dikker worden. En dat terwijl ik moet afvallen van mijn internist. :eh:
Eigenlijk is er na dit hele verhaal nog niets duidelijk. Ik zit dus volop in de onderzoeken en moet vooral blijven afwachten.
Er is niet gezegd dat ik niet zwanger mag worden, dus we gaan gewoon door met klussen :mrgreen: .
Ik hoop dat dit het één en ander uitlegt over wat ik heb en wat ik bij de reumatoloog doe. En vooral: wat hij bij mij doet.
Deze reumatoloog is volgens mij echt de beste die iemand kan krijgen. Heb 35 minuten bij hem gezeten vanochtend. En hij legt echt alles rustig uit en kijkt direct de boeken en internet na als hij iets niet helemaal zeker weet. Ook zijn verhaal van de vorige keer heeft hij een beetje teruggetrokken. “Dat ik maar eerst een volgende zwangerschap moest gaan afwachten en als die weer mis zou gaan, zou hij wel weer verder kijken!” Dit zegt hij dus nu absoluut niet, eerder het tegenovergestelde. Misschien heb ik zijn woorden toen ook wel verkeerd begrepen. Was toen toch helemaal ondersteboven en depri. Dan komt alles toch harder aan… :think:
Ehh… niet echt een kort verhaal geworden dus… :oops:
Meiden, alvast een heel fijn weekend allemaal.
Liefs,
Noortje
P.S. Ik zag dat Ineke haar nieuwe column heeft geplaatst. :-*
Hai meiden, Mag ik mij bij jullie aansluiten?
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben Anita moeder van een zoon.
Voordat wessel geboren is heb ik mijn eerste miskraam gekregen.
Nadat wessel na een lange bevalling (36 uur) geboren was heb ik even gewacht voordat wij voor een tweede gingen. Na een maand of 6 zijn we er volledig voor gegaan. In augustus 2005 was de zwangerschapstest
positief. Wij onwijs blij. (ik was uitgerekend op de dag dat mijn oma een aantal jaren overleden was)
Maar na 6 weken ging het weer mis. Een miskraam.
Na een half jaar febr 2006 was ik weer zwanger.Maar helaas weer niet goed. Een miskraam.
Nu zijn we weer 7 maanden verder maar nog steeds niet zwanger.
Af en toe geef ik de hoop op dat wessel een broertje of zusje krijgt.
Maar elke maand probeer ik wel zwanger te raken. Wij klussen dan bijna altijd om de dag.
groet Anita
@eveline wrote:
Ik heb verder niet zo veel te vertellen. Ben niet lekker, ben lam ben emotioneel, ben verdrietig, zit niet lekker in mijn vel, ben duizelig, ben van alles :roll:
zoals Bianca al zei: Je bent ZWANGER! Haha..... Ja, meid hoort erbij.... :-*
@eveline wrote:
Nou ja, zal wel weer overgaan neem ik aan!
Over 8 maand ja....... :wink:
Bianca, misschien ben je wel zwanger voordat alle uitslagen binnen zijn. Ik bedoel dat 6 tot 8 weken nog lang kunnen duren. :pray: Ik hoop het voor je.
Eveline, zielig hè als ze zo'n verdriet hebben. Die kleine van een vriendin van mij had dat ook effies. Grote tranen in die grote ogen. Brrrr......
Hoe doe je dat eigenlijk? Ben je getrouwd/samen met een Spanjaard? Naar welke school gaat jou kleintje? Een Spaanse of internationale? Ben niet nieuwsgierig hoor, maar wil wel graag alles weten. :mrgreen:
Ellen, bij jou gaat ook alles goed? Begin je al te groeien? Dikke knuffel meid!
Anita, welkom meid. Jammer dat je hier ook moet meeschrijven. Ik bedoel dat het jammer is dat je dit ook hebt meegemaakt. :wink: Oeh, ik kom soms zo rottig uit mijn woorden! Sorry!
En hoe is het met de rest?
Dikke knuffel voor allemaal hoor :-* !!!!!!
Noortje
Hoi!
Jeetje…wat een verhaal Noortje! En wat een raar verhaal ook! Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt over je ontsteking en over het feit dat hierdoor je miskramen veroorzaakt worden. Want zwanger worden op zich is niet zo’n probleem toch?
Anita, welkom! Het is niet niks he…Ik hoop het allerbeste voor je!
Noor, ik ben getrouwd met een spanjaard. We zijn nu 10 jaar samen, waarvan we 8 jaar samengewoond hebben en nu (bijna) 2 jaar getrouwd zijn. Ons zoontje gaat naar een gewone spaanse creche nu en zal volgend jaar al (! hier gaan de kids met 3 (!) jaar al naar de kleuterschool :shock: ) naar de gewone spaanse kleuterschool gaan. Ik spreek overigens altijd nederlands tegen hem, en mijn man spaans. ( of eigenlijk catalaans, is zoiets als Fries bij ons in Nederland ) Gevolg: Mijn liefje spreekt nu al best vloeiend nederlands, catalaans én spaans. Hij begrijpt ook echt alles in alle drie te talen. Is echt prachtig om te zien. Momenteel spreekt hij iets meer nederlands maar dat is omdat mijn familie heel de zomer hier is geweest, en mijn moeder zelfs 3 maanden lang. ( hebben een zomerhuis hier) en hij heeft dus veel nederlands gehoord deze zomer!
Groetjes, Eveline.
Ik heb nog niet bijgelezen, dus alleen even dit:
Eveline, volgens mij heb ik je nog niet gefeliciteerd met je goede echo!
Dus bij deze: GEFELICITEERD!!!
Liefs, Jozie
Jeetje lieve Noor wat een verhaal en net wat Eveline zegt ik hoop dat ze er snel achter komen wat er nou allemaal aan de hand is. Ik ben blij dat je je op je gemak voelt bij die man want inderdaad wat ie vorige waarschijnlijk had gezegd wat echt ongelooflijk :evil: :evil:
Je verdient echt de allerbeste hulp meissie en ik hoop dat ze hun stinkende best voor jou gaan doen!!! :-* :-* :-* :-
Ik neem aan dat je nu ascal gebruikt en hier moet je dus even mee stoppen voor de bloedonderzoeken. Gek he dat er blijkbaar ergens een ontsteking zit maar je geen idee hebt waar :think: Ik hoop dat er een ander alternatief is voor die prednison…nou meisje ik vind het niet niets hoor…je bent een sterke meid zo kom je in ieder geval ontzettend op mij over. Met andere woorden een kanjer! Hier word aan je gedacht he dat weet je :-
Anita welkom hier meis. Nou ja zoals je leest zijn een aantal meiden weer zwanger maar we blijven een hecht cluppie
Eveline wat gaaf dat die kleine van jou tweetalig is Wat praat jij dan met je man? Ach lieverd je voelt je zo rot is het lichamelijk of ook geestelijk? Gooi het eruit he als het te veel wordt! :-* :-*
Nou meiden voor jullie allemaal een fijn weekend toegewenst.
jullie zijn toppers dat jullie zo meeleven ondanks ik er zo weinig ben
:-* :-*
hoi ben scrat…is was zwanger maar heb 3 1/2 week geleden en miskraam gehad waar ik pas 1 1/2 week geleden achter kwam door een inwendige echo…balen natuurlijk…we gaan er weer voor…maar merk nu al dat ik volgende week :twisted: :twisted: moet worden…misschien maar goed ook even rust…
He lieve meiden,
Even een kort berichtje voor de lieverds die mijn colum gelezen hebben en even hebben gereagered. Fijn om te weten dat jullie toch nog aan mij denken ookal ben ik hier even niet zo actief.
Maandag mogen we weer naar de gyn. Zo spannend!
Aan de ene kant lukt het me om wat afstand te nemen en voelt dat wel goed maar dan opeens kan ik weer even zo verdrietig zijn…en ben ik bang dat ik het alleen maar weg stop. Wordt gewoon zo gek van die onzekerheid. Maar hoop maandag weer iets meer duidelijkheid te krijgen. In ieder geval of de zaadjes goed zijn! Zal vast wel maar toch wel erg eng hoor. Wat die endometriose betreft denk ik wel zeker te weten dat ik het echt heb. Nu maar hopen dat ze er iets aan kunnen doen en dat ze dat ook snel gaan doen!
Zal het even laten weten.
Liefs
Ineke
hoi ineke , tuurlijk leven we mee,
succes voor maandag in zkh wij moeten ook ,
jullie krijgen dus de uitslag gelijk van het zaad?
bij ions as na alle onderzoeken zijn gedaan en uitslagen binne zijn wel erg rot lees overal nl dat anders is en mensen gelijk uitslag krijgen bij volgende bezoek.
Ik lees maandag van je hopelijk
liefs bianca
Ineke en Bianca: succes morgen!
Ik moet zelf ook weer morgen! Druk in de ziekenhuizen met Kok-sters!!
:-*
Meiden, succes voor jullie allemaal morgen!
thnx :-*
:-* :-* Ineke, Bianca en Irene, veel succes vandaag. Ik denk aan jullie! :-* :-*
Welkom Scrat, jammer dat je ook hetzelfde heb meegemaakt. Ik hoop dat je hier je verhaal kwijt kunt. Je mag hier alles eruit gooien, zowel leuke dingen als minder leuke dingen…
Neem wel de rust die je nodig hebt hoor. Het is niet niks…!
Hier gaat alles z’n gangetje.
De ongi is weer weg, maar af en toe een kramp onderin de buik.
Kijk het even aan en als het blijft ga ik toch nog maar eens naar de gyn.
Liefs,
Noortje
Lieve, lieve KOK-vriendinnen,
ik durf het bijna niet te vertellen…
maarre… ik had zaterdag mijn NOD en heb zondag getest…
we geloven het bijna niet en zijn wel wat sprakeloos:
POSITIEF!!! :inlove:
Nu begint de onzekerheid, gelukkig mogen we bij 8 weken al een echo en ik kan bijna niet wachten tot het zover is!!!
Zoals we zelf hebben uitgerekend wordt het een Mei-beebje
Heel veel liefs!
Diana
Oh, meiden… Ik maak me toch weer helemaal gek nu…
Gisteren had ik een beetje bruinverlies, dus ik ging er al van uit dat ik ongi zou worden… Ik zit nu op dag 28 ongeveer… Maar, ik heb al ruim een week hoofdpijn, vannacht echt heel erg en misselijk… Verder heeeeel veeeeel wit slijm en dat heb ik normaal nooit voor m’n ongi… Verder zijn we waterdag naar Spa geweest en ik heb zowel op de heen als de terug weg liggen slapen… :think:
Ik denk dat ik dadelijk toch een test ga halen… En misschien kan ik goed nieuws brengen aan de gyn…
Aan de andere kant heb ik gisteren heel veel snoepjes gegeten en ik kan niet goed tegen suiker, m.a.w. daar krijg ik hoofdpijn van… Maar dat witte slijm dan??! AAAAARRRRGGGGH! Zit me weer helemaal op te vreten, terwijl ik mezelf beloofd had dat dus niet meer te doen!! :naughty:
xx Irene