Als je dan geen hartje of iets ziet zou ik me helemaal zorgen maken.
Daarom pas de eerste echo rond de 8 weken. Dan weet je meteen of het goed zit of niet. Ik raad een vroege echo dan ook niet aan bij iemand. Al moet iedereen dat zelf weten hoor daar niet van
Maar onzeker blijf je toch wel, is mijn ervaring. Of je nu 25 echo’s krijgt of er maar 3.
ja dat is waar want een echo voor de 12 weken zegt nog niks over of het daarna goed blijft gaan.
Maar in mijn geval wil ik gewoon graag een echo tussen 6 en 7 weken, als de kans op hartactiviteit het grootst is.
juist omdat bij mijn vorige zwangerschap het hartje nooit is gaan kloppen, dat was daarvoor al mis maar daar kwam ik pas met 9 weken achter.
dat wil ik gewoon niet weer.
al die tijd denken zwanger te zijn, de ouders vertellen, moeders v moeders op bezoek met nog een positieve test en ondertussen gewoon een leeg vruchtzakje hebben
ik voelde me zo belazerd door mn eigen lijf!
dat wil ik echt niet weer.
daarom wil ik een echo vanaf het moment dat je het hartje zou kunnen zien.
Is heel begrijpelijk Esther. Een kloppend hartje daar begint het mee.
Vooral als je lijf wel uitstraald dat je zwanger bent en zo langzamerhand tegen bepaalde mensen het goede nieuws verteld. Dan komt de klap zo hard aan. :hug:
Hier ook een slechte echo ervaring na een goede met kloppend hartje. Het zegt idd helemaal niets.
Maar in mijn geval wil ik gewoon graag een echo tussen 6 en 7 weken, als de kans op hartactiviteit het grootst is.
juist omdat bij mijn vorige zwangerschap het hartje nooit is gaan kloppen, dat was daarvoor al mis maar daar kwam ik pas met 9 weken achter.
dat wil ik gewoon niet weer.
al die tijd denken zwanger te zijn, de ouders vertellen, moeders v moeders op bezoek met nog een positieve test en ondertussen gewoon een leeg vruchtzakje hebben
ik voelde me zo belazerd door mn eigen lijf!
dat wil ik echt niet weer.
daarom wil ik een echo vanaf het moment dat je het hartje zou kunnen zien.
maar dat is idd ieder voor zich persoonlijk
snap ik, het vertrouwen in je lijf is weg he, irritant…Gelukkig kun je hier zelf meestal wel wat in kiezen…
waaaah esther, ik lees het nu pas! :inlove: :mrgreen: :inlove:
gefeliciteerd meis! dit kleintje moet gewoon blijven plakken!!
hier wordt voor jullie gebeden!
Wat betreft echos: na de ma van 10 weken, wilde ik de keer daarop pas na de 10 weken een echo. voor mijn gevoel als het hartje dan klopte zat het goed… maar bij frutsel bij 11 weken een goede echo, en bij de echo bij 13 weken bleek dat frutsel;s hartje gestopt was na de 12 weken… dus wat zegt het eigenlijk allemaal nog??
Knipoogje: idd zegt niets. Zo zijn er hier ook kindjes overleden bij 15,16 en 20 weken. :vlinder:
Daar heb ik al die weken best vaak bij stil gestaan. Ook bij de 20 weken echo kun je nog van alles ontdekken wat eventueel niet goed kan zijn.
En zelfs als die echo goed is, zegt het nog niet alles. Zwangerschap blijft, voor mij dan, 9 maanden lang onzekerheid. Ondanks dat ik nu wel van alle schopjes enzo geniet hoor :inlove:
nog niet misselijk gelukkig. wel erg gevoelige borsten en dat had ik de vorige keer niet, dus dat geeft hoop en ik voel gewoon duideljik dat er “iets” in mn buik zit.
's avonds is ie ook al wat meer opgezet dan normaal.
heb net de vk gebeld, ik kan de 29e om 13 uur komen voor intake + een echo om te kijken of het hartje klopt.
dat is vandaag over 2 weken, ik ben dan als het goed is ruim 7 weken.
eerder kon niet en had ook niet zoveel zin volgens haar.
Hier ook goed hoor. Vloeien is afgelopen zondag gestopt. Donderdagochtend de echo. Ben benieuwd! Hoop dat ik al schoon ben nu, maar houd er zeker nog rekening mee dat het nog niet voorbij is…
Vandaag wel een emodag, maar dat heeft meer te maken met het feit dat de feestdagen er aan komen, in stress heb over wat ik mijn man moet geven voor zijn verjaardag 26 december, en dat we hier op 30 december 2 jaar wonen, en nu echt gesetteld zijn.
Esther ik vind het zo onwijs gaaf voor je!!! Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan!
Ik gun het jullie hier allemaal zoveel meer dan de ‘normale’ meiden… Zelfde geldt voor de MMMmama’s… :oops:
Ok, impulsief geweest (jaja, heb nog stiekem wel borderline trekjes!) en toch nog een ovutest gedaan…Vorige week maandag en afgelopen zaterdag ook gedaan. Die waren knal positief.Hij is negatief!!!Zou het dan toch klaar zijn nu, en dat we de volgende ronde in kunnen???