zwanger worden na een ma of mk deel 5

@Esther28 wrote:

nee nog niks hier :shifty:

he balen annelieske van die PMS…

heb er zelf ook altijd erg last van, de helft van de maand ongeveer, want het begint bij mij altijd precies een week voordat ik ongesteld moet worden… echt niks aan :thumbdown:

wow, echt superspannend joh!

Heb je nu geen last (gehad) van je PMS? Ik vind het zo’n ellende altijd, ben echt niet te genieten nu, blij dat de kinderen naar school zijn, kan ik me daar tenminste niet op afreageren :?

nee ik heb er nu niet echt last van gehad, ik was vorige week zondag aardig goed te pas. Wel echt buien van moeheid, maar dat heb ik ook wel als ik ongi moet worden dus dat zegt niet zoveel…

ik ken het annelieske, ik ben een draak voor mij omgeving in die periode, echt niet leuk

ik zit bij alles direct boven op de kast, ben constant op oorlogspad, zit overal gelijk boven op te katten, ik kan mn man niet luchten of zien en van de kids kan ik niks hebben.

het is wel beter geworden sinds ik van de pil af ben, dat ding komt er bij mij niet meer in. dan kreeg ik er namelijk ook nog depressieve klachten bij :thumbdown:

@Esther28 wrote:

nee ik heb er nu niet echt last van gehad, ik was vorige week zondag aardig goed te pas. Wel echt buien van moeheid, maar dat heb ik ook wel als ik ongi moet worden dus dat zegt niet zoveel…

ik ken het annelieske, ik ben een draak voor mij omgeving in die periode, echt niet leuk

ik zit bij alles direct boven op de kast, ben constant op oorlogspad, zit overal gelijk boven op te katten, ik kan mn man niet luchten of zien en van de kids kan ik niks hebben.

het is wel beter geworden sinds ik van de pil af ben, dat ding komt er bij mij niet meer in. dan kreeg ik er namelijk ook nog depressieve klachten bij :thumbdown:

Dat is een bekend verschijnsel bij de pil idd, schijnt door de oestrogenen te komen. Ik heb dat dus ook en ga nooit meer aan de pil, na meerdere slechte ervaringen. Bij de Mirena had ik het trouwens ook, milder, maar toch…

Mijn PMS valt dit keer mee geloof ik, in elk geval zegt mijn man dat ik lief en vrolijk ben, in tegenstelling tot de vorige maand :slight_smile: . We zullen zien…

Morgenochtend testen Esther? Spannend, ben erg benieuwd en hoop dat het een dikke + zal zijn!

ind spannend!! :pray:

Esther ik hoop met heel mijn hart dat je morgenochtend? een hele mooie vette dikke tweede streep krijgt :pray: :pray:

En ja, mocht je weer zwanger zijn zal het na een miskraam niet meer onbezorgd zijn. Maar dan zijn wij er om je door die tijd heen te slepen :-*

en Esther, heb je al iets moois te melden hier? Hoop het zo voor je!

Esther: spannend!! :pray: :pray:

Net wat Marieke zegt, je zult niet onbezorgd meer zwanger zijn, vooral niet de eerste weken. Maar idd hier trekken we je er wel doorheen.

Ik hoop zo op mooi nieuws!

Teun: helaas, welkom hier. :hug:

Niet dat ik nieuwsgierig ben hoor maar is er al nieuws?

o meiden, jullie zijn echt lief!

even een linkje naar mijn andere topic, omdat deze openbaar is :wink:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5167952&sid=837e441f13d9a962a58728baf360d3c6

@annelieske wrote:

[Dat is een bekend verschijnsel bij de pil idd, schijnt door de oestrogenen te komen. Ik heb dat dus ook en ga nooit meer aan de pil, na meerdere slechte ervaringen. Bij de Mirena had ik het trouwens ook, milder, maar toch…

Mijn PMS valt dit keer mee geloof ik, in elk geval zegt mijn man dat ik lief en vrolijk

wat een overeenkomst zeg :slight_smile:

ik heb 2 winters achter elkaar flink in een dip gezeten, echt tegen depressie aan, toen was ik nog aan de pil. Toen het in juni nog niet beter werd ben ik me eens gaan verdiepen in de pil en gelijk gestopt, midden in een strip.

Binnen een week voelde ik me beter!

afgelopen winter pilloos geweest en geen depressie!!

als ik ooit weer aan de anti conceptie moet ga ik denk ik spiraal proberen.

@Marieke_5000 wrote:

Esther ik hoop met heel mijn hart dat je morgenochtend? een hele mooie vette dikke tweede streep krijgt :pray: :pray:

En ja, mocht je weer zwanger zijn zal het na een miskraam niet meer onbezorgd zijn. Maar dan zijn wij er om je door die tijd heen te slepen :-*

daar ben ik echt heel blij mee meiden :-*

Ik vertel het thuis behalve aan 1 vriendin nog aan niemand, terwijl ik het toch wel erg prettig vind om erover te kunnen praten, mn onzekerheid kwijt te kunnen en ervaringen van andere te lezen.

Dus jullie zullen me hier wel regelmatig zien de komende weken :mrgreen:

ik heb bij andere zwangerschappen pas rond 7 weken de vk gebeld voor 1e intake, maar ik denk dat ik nu volgende week al ga bellen voor een echo rond 6 weken.

dat mag geloof ik toch als je een keer een mk hebt gehad, om te kijken of er hart activiteit is?

bij mij is het namelijk rond 5,5 week al gestopt met ontwikkelen maar ik kreeg pas een mk bij 9 weken

ik heb dus al die weken vrolijk gedacht dat ik zwanger was en dat wil ik echt niet weer!

a.s zondag ben ik “al” :mrgreen: 5 weken, dus dan kan ik die week de vk wel bellen denk ik.

als alles goed blijft gaan tenminste :pray:

:mrgreen: Gefeliciteerd!!! En gewoon bellen hoor! :-*

Oh lieve Esther gefeliciteerd meis :inlove: en ja je kan zeker bellen voor een vroege echo.

JAAAAA :inlove: :inlove: Gefeliciteerd! :dance:

Oh Esther gefeliciteerd meis :inlove: :inlove: :inlove: :-* Het is ook gewoon heel erg spannend! Maar wt Marieke al zei, daar zijn we voor, om lekker van je af te schrijven :hug: :-* Wat de vk doet weet ik niet, want ik loop bij de gyn. maar de vorige keren kreeg ik met ruim 7 weken n echo. Alleen nu al met 6,3 weken :thumbup: Met 6 weken is het vaak nog zo erop of eronder of er hartaktiviteit is, dat velen het afraden. Terwijl als je een halve tot hele week wacht, je vaak al meer kans en duidelijkheid hebt :-* Maar elke dag is een slopende dag nu, dat begrijp ik maar al te goed :hug: :-* dus gewoon bellen en het aan je vk laten wat zij wil doen :thumbup: Duimen draaien hier in elk geval voor je meid :pray: :inlove: :-*

jaaaaa gefeliciteerd!!

Hier mocht ik idd eerder voor echo bij vk, maar liep ondertussen bij gyn dus daar eerder echo gehad! Dus gewoon bellen. EN ja deze eerste weken zijn killing… weet er alles van … Maar super mooie test!!!

Ik vind zo’n vroege echo juist helemaal niets.

Als je dan geen hartje of iets ziet zou ik me helemaal zorgen maken.

Daarom pas de eerste echo rond de 8 weken. Dan weet je meteen of het goed zit of niet. Ik raad een vroege echo dan ook niet aan bij iemand. Al moet iedereen dat zelf weten hoor daar niet van :wink:

Maar onzeker blijf je toch wel, is mijn ervaring. Of je nu 25 echo’s krijgt of er maar 3.

@Mutsie86 wrote:

Daarom pas de eerste echo rond de 8 weken. Dan weet je meteen of het goed zit of niet. Ik raad een vroege echo dan ook niet aan bij iemand. Al moet iedereen dat zelf weten hoor daar niet van :wink:

Maar onzeker blijf je toch wel, is mijn ervaring. Of je nu 25 echo’s krijgt of er maar 3.

Sluit mij hier eigenlijk helemaal bij aan…

Ik heb behoorlijk wat miskramen gehad, maar bij deze zwangerschap bewust later pas de echo laten doen. Zodat ik iets meer zekerheid had, en een goed kloppend hartje.

Maarre gefeliciteerd meid :inlove:

@Cin. wrote:

@Mutsie86 wrote:

Sluit mij hier eigenlijk helemaal bij aan…

Ik heb behoorlijk wat miskramen gehad, maar bij deze zwangerschap bewust later pas de echo laten doen. Zodat ik iets meer zekerheid had, en een goed kloppend hartje.

Maarre gefeliciteerd meid :inlove:

ook na een goede 8 weken echo kan het misgaan, dat was bij mij zo. Ik had 3 goede echo’s, waaronder eentje met ruim 8 weken. Daarna ging het dus mis.

Mijn vertrouwen in "goede echo’s"is daardoor dus niet zo groot…

dat is misschien wel zo maar het gaf mij een heel stuk geruststelling dat het hartje het deed! oké het kan nog mis gaan, maar kan ook met 32 weken b.v…