zwanger worden na een ma of mk deel 5

Lindaaaa, :hug:

Mijn gyn zei na mijn mk/ma: Als je lichaam er weer klaar voor is word je wel weer zwanger. Ik hoefde dus niet te wachten op eem eigen menstruatie. zo is het bij iedereen anders. Ik werd na mijn mk.ma na 6 weken weer ongi en daarna zwanger (bij beide ma/mk-en).

Ik hoop dat je snel weer zwanger mag worden!

:-*

Rhiannon, Kim & Vicky

Bedankt voor jullie reactie’s; duidelijk.

Bij ons doen ze alleen bloedonderzoeken dus niet een echo om baarmoeder te bekijken. Maar volgens mij heeft de arts daar al naar gekeken voor de curretage. En dat zag er geloof ik goed uit.

Dus nu nog 6 weken wachten voor het bloedprikken en nog 9 weken voor de afspraak bij de arts.

Helaas gaat die beste man vanaf januari ergens anders naar toe; hij is arts-assistent.

Oh jonges, uuh dames.

Ik heb zo’n vol hoofd en ik krijg nu al soms een knoop in mijn maag als ik er aan denk dat het al bijna 4 November is. :cry: :shifty:

Ik ben 1 Oktober weer ongesteld geworden, dus netjes van mijn lijf volgens mij!

Maar nu had ik gisteren én vandaag bloedsliertjes na het plassen.

Wat zou dat nou weer zijn ?

kreeg geen meldingen meer…

anita, hier wel onderzoeken gedaan naar de miskramen. behalve een poliep is er niets uitgekomen. Nu zit er dus weer een poliep, laten we nu zitten… Verder is bloedstolling gecontroleerd, chromosomen onderzoek en baarmoeder bekeken. En regelmatig bloedonderzoek.

Linda en Anita helaas welkom hier :hug:

Anita hier geen onderzoeken gehad nav de miskramen. We hadden wel chromosomenonderzoek kunnen laten doen maar de gyn vertelde ons dat daar waarschijnlijk niks uit zou komen omdat we al een gezonde dochter hadden. Bij mij lag het mogelijk aan mijn leeftijd :?

Linda niks verkeerds of raars aan om met je vragen naar een vk te gaan. Ze zijn er ook voor je na een miskraam. Ik heb persoonlijk heel veel steun van ze gehad na beide miskramen.

Over het weer zwanger worden. Na de eerste miskraam duurde het ruim een half jaar voor ik weer zwanger was. Helaas werd dat weer een ma. Ik heb bij beide een curettage gehad. Na de tweede curettage in december 2009 ben ik na 5,5 week weer ongesteld geworden. Na die eerste menstruatie kreeg ik na 2 weken weer een hele lichte bloeding (meer oud bloed zeg maar) en daarna ben ik niet meer ongesteld geworden en bleek ik zwanger van Wessel.

nah, vreemd: ik werd dus gisteren ongesteld, en dacht: morgen zal het wel echt doorzetten (lees: maandverband dat vol is wisselen na 2 uur).

Dat is dus niet zo, ik heb het idee dat het nu de op 1 na laatste dag van de menstruatie is, zo weinig bloedverlies heb ik. Hadden jullie dat ook na de MK/MA, dat de menstruatie zo anders was dan daarvoor? (vorige maand wa shet wel "gewoon"trouwens).

@Lindaaaa: wat vervelend joh, en nee, het is helemaal niet raar als je de VK vraagt om een onderzoekje/echo. Gewoon doen als dat je helpt…

Ik had beide keren na de curettage een gewone menstruatie.

sinds 1e miskraam ben ik standaard 10 tot 12 dagen ongi :roll:

@Cariska wrote:

sinds 1e miskraam ben ik standaard 10 tot 12 dagen ongi :roll:

uhh jij bent gewoon de komende 8 maanden niet ongi, dus niet klagen he? :naughty: :mrgreen:

oh maar ik klaag niet hoor!! Was reactie op annelieske :-*

was ook maar en grapje!!! :oops:

:-* :-* :-*

Jeetje Cariska, 10 tot 12 dagen??? Dat is niet niks :hug:

Das vooral lang Caris, maareuh aagje vraagje is dat incl evt bruinverlies of echt allemaal rood? :shifty:

Hier zijn bijna alle keren de eerste 1 a 2 keren mijn menstruaties na de miskramen even van de wap geweest. Soms iets later, soms eerder daar was niet echt een peil op te trekken. Maar wel elke keer eigenlijk een minder heftige menstruatie gek genoeg. Neem haast aan dat dat deels ook is omdat mijn menstruaties van zichzelf best wel heftig zijn. :silenced:

dat het niet gelijk "normaal "is kan ik me indenken, maar zoals het nu gaat bij mij vind ik best gek, ik heb een maandverbandje sinds een uur of 7 vanavond, en er is amper wat bloed te zien. En dat dus op de tweede dag van deze ronde…wat denken jullie, moet ik dit aan de dokter voorleggen, of afwachten hoe het verder gaat?

ik herken het wel hoor annelieske.

mijn cyclus kwam de eerste keren ook heel moeizaam op gang, en voroal mijn eerste mensturatie na de mk-en was altidj heel weinig… ik zag het altijd maar als logisch, aangezien tijdens de mk ik steeds behoorlijk vloeide dus was dan schoner dan schoon.

*of mijn gedachtegang klopt weet ik niet hoor, maar voor mijn idee wel :slight_smile: *

de 2e keer ongi was dan vaak weer heel erg heftig, dus het kan alle kanten op gaan na een mk.

geef eht even de tijd, wacht het nog een cyclus af, maar als je daar niet goed bij voelt, maak het dan gewoon bespreekbaar meis

Wat Ellen al zegt; je menstruatie was de vorige keer ‘normaal’ voor jouw doen. Mss nog wat oud baarmoederslijm wat nog niet helemaal afgevloeid was. Deze menstruatie dus minder heftig en met minder bloedverlies dan gebruikelijk. Omdat de opbouw van je baarmoederslijmvlies niet volledig is geweest? Het is vaak meer verontrustend wanneer je tussentijds bloedverlies blijft houden, of dat je menstruatie heel erg heftig zou zijn en extra verontrustend wanneer je koorts of verhoging zou krijgen. Dan zou er evt nog wat restant placenta kunnen zijn achtergebleven. Geef je lijf nog een ronde Annelieske, kijk wat je volgende menstruatie doet, misschien kun je voor jezelf nagaan of je een eisprong hebt (gehad) zodat je ook weet dat dat stukje goed verloopt. :hug:

rhiannon, 1e dag is meestal beetje bruin, dag 2 barst het los (meestal) dan een dag of 3 4 heftig, en dan dagje niet, dagje wel enzo… heel irri! Kon komen door poliep maar na poliep was het nog zo (maar ja nu zit er weer 1 dus wie zegt dat die er niet al gezeten heeft??

Ah dan telt de eerste dag niet mee, das van de vorige maand. En een poliep als oorzaak…mss dat je baarmoeder niet ver genoeg kan samentrekken en dat zou ook gelijk je bruinverlies verklaren. Blegh, maaaaaar nu eerst op naar een goeie echo, een goeie 8 maandjes daarna, dan bevallen en dan verder kijken. :-* :pray:

En dit dan dames ?

30 augustus curettage

01 Oktober werd ik ongesteld, voor mijn doen een normale ongesteldheid.

17 Oktober weer bloedverlies: vers/licht rood bij afscheiding

18 Oktober weer 2x licht bloedverlies vers/licht rood bij afscheiding

19 okt. oud bloedverlies, best veel (liep er zo uit… :sick: )

Is dit normaal ?

Normaliter heb ik nooit tussentijds bloedverlies; alleen wel afscheiding/witte vloed?

Argh Anita das irritant op zijn minst! Maar mijn idee is altijd; als het bruin verlies is is het oud en niet zo vervelend. Is het rood dan mag je ALTIJD de gyn bellen voor een echo. Een curettage doen ze wel op echo begeleiding maar voor het merendeel is het een soort gokken of ze wel je baarmoeder goed schoon krijgen. Vermoed dat het in 90% helemaal gelijk goed gaat maar soms blijft er nog iets achter of blijft je baarmoeder wat geïrriteerd. Een kuurtje Primolut zou soms al genoeg kunnen zijn om weer rust in je baarmoeder te krijgen. Het is nl geen regelmatige cyclus wat je lijf nu laat zien maar meer gerommel, tussentijdse bloedingen, allerlei tekenen van irritatie en geen rust in je baarmoeder.