Ik weet niet zeker of ik goed zit op dit forum. In april ben ik mijn dochtertje verloren (zie vlinderpraat). Ik wil heel graag een derde kindje, maar nu nog niet, waarschijnlijk over een maand of 3. (Weer zwanger zijn lijkt me al heel moeilijk, helemaal als je weer rond dezelfde uitgerekende datum zit.)
Ik geloof dat een aantal dames van jullie al zwanger zijn; Van Harte! Ik hoop dat jullie er een beetje van kunnen genieten.
rhiann hopelijk komt er snel meer duidelijkheid voor jullie en kunnen ze het effectief behandelen.
Irene je zit op je plek als het goed voelt zou ik zeggen, wat een vreselijk verhaal trouwens… :hug: Hoop dat je hier wat steun kan vinden.
Mayo heb je de roze wolk al gevonden? Ik kon hem de laatste keer ook maar met moeite vinden hoor…
Ik heb zo het idee dat mijn ei er aankomt maar ja eerst wachten op groen licht van de gyn, nog 6 dagen wachten. Erg zeg ik tel gewoon al 2 weken de dagen af. Ik wil zooo graag weten waar we aan toe zijn.
Irene welkom en tegelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en gecondoleerd met het verliezen. :-*
Ik doe even een snel knip plakje uit het topic van de IVF-ers anders is het heeeel erg veel tikwerk. :oops:
Het heeft even geduurd maar we hebben dan eindelijk een definitieve diagnose. Niet schrikken maar mijn man heeft leukemie. Van alle mogelijke vormen die je als volwassene kunt krijgen heeft hij de ‘allerbeste’ en gelijk ook de meest zeldzame en gelukkig ook de best behandelbare. Hairy cell heet het en naar wat we nu hebben begrepen is het een kwestie van een chemokuur (duurt ong 2 weken) en daarna kan het voor heeeeeeeel erg lange tijd (mss wel tot zijn 80e) in ‘remissie’ gaan en zal hij er alleen voor onder controle moeten blijven.
Maar ja chemo en zwanger worden gaat nu eenmaal niet heel tof samen. Dus we zullen ook nog in overleg moeten met Apeldoorn en Nijmegen (dat zijn de artsen al aan het regelen en ik had morgen al een afspraak staan) om te kijken wat we kunnen doen evt mbt invriezen van zaadcellen. En als ik terug ben uit Apeldoorn ga ik door naar het ziekenhuis hier en hebben we in de middag de eerste bespreking met de hematoloog of oncoloog. Plan van aanpak is ook al in de maak.
Al met al kan ik wel zeggen dat het ondanks de schok ook ‘fijn’ is dat er een diagnose is want de onzekerheid is zoooo verrot. Heb er gisteren amper door kunnen slapen.
Zijn jullie ook op de hoogte ga ik nu even wat dingetjes voor manlief regelen voordat hij in slaap is gevallen. Kan hem nu nog bellen. :shifty:
OMG Rhi :shock: :shock: :shock: :shock: Wat een vreselijk bericht ook weer :hug: :hug: En ja, het is misschien wel de “beste” vorm die hij kan hebben, maar mennn he!!! Heel veel sterkte meis met de komende kuur en hopelijk kunnen jullie tot een goede oplossing komen met het ziekenhuis mbt de IVF :hug: :hug: :hug:
Ik zei toch niet schrikken… 8) Nee echt waar gisternacht was bagger, kon niet in slaap komen etc, stressen. Vandaag gaat het ondanks de rare dag, rare diagnose (wat nou weer zeldzaam? doe mij dat winnend lot uit de loterij maar! nu ja 10 juli is het nog niet ) stukken beter. Ipv stress en onzekerheid zijn er vragen, maar niet meer dat knagende stemmetje en de angst voor nog veel ergere dingen. :thumbup: Maar dat herkennen jullie allemaal wel van die eerste enge weken als je net weer zwanger bent en je geen idee hebt wat er komen gaat en of alles wel goed zal gaan.
dames, vandaag mijn nod… duimen jullie mee dat het mijn nod blijft en ik niet gewoon last heb van een ontregelde cyclus???
kon me maandag al niet inhouden (zit vandaag op dag 30) maar die test was zo negatief als maar zijn kan. Dus ergens heb ik er niet heel veel vertrouwen in, maar ach, hoop heb je toch elke maand weer opnieuw…
Rhiannon; Wat verschrikkelijk! :hug: Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd. ‘Gelukkig’ is het goed te behandelen, maar chemo lijkt me ook heftig.
Marieke; Jij ook :hug: en heel veel sterkte. Ik kan me proberen in te denken hoe het voor je is, het lijkt me heel moeilijk.
Knipoogje;
Met mij en mijn vriend gaat het redelijk (naar omstandigheden). We kunnen gelukkig erg goed met elkaar praten. We gaan volgend weekend op vakantie naar Italie, even eruit. Ik hoop dat we er een beetje van kunnen genieten.
Kan me wel voorstellen dat een diagnose op zich heel fijn is… je weet nu wel waar je aan toe bent, maar wat je zegt… doe dan maar een winnend staatslot, is ook zeldzaam.
Hoop dat de chemo goed zijn werk gaat doen en het idd in remissie gaat tot zijn 80e en jullie dan lekker samen achter de geraniums zullen zitten
Voor wat betreft zwanger worden/ IVF… zou idd wel prettig zijn als er zaad ingevoren kan worden dat jullie vurige wens voor nog een kindje toch nog in vervulling zal kunnen gaan.
irene, net je verhaal gelezen in vlinderpraat… kippenvel…
gefeliciteerd met jullie mooie dochter! wat een prachtige naam heeft ze gekregen! helaas moeten we je ook meteen condoleren… weer een sterretje erbij, en een prachtig kindje wat van de aarde weggehaald is. :vlinder: