zwanger worden na een ma of mk deel 3

ja ik heb bloed laten prikken en een inwendige echo gehad en mijn eierstokken zagen er goed uit. volgende week moet ik naar de gyneacoloog bellen of de uitslag van het bloedonderzoek al binnen is. als ie binnen is dan moet ik een afspraak maken om de uitslag te bespreken.

Hopelijk krijg je dan wat duidelijkheid.

Is er weleens weefsel van de vruchtjes/placenta onderzocht of kon dat niet?

Bij ons kwam daar niks uit, chromosomenonderzoek zou bij ons ook weinig nut hebben omdat we dus al een gezonde dochter hebben.

De kwaliteit van mijn eitjes neemt gewoon af :?

bij mij zijn de vruchtjes nooit onderzocht want ik ben nooit gecurreteerd en ik heb de vruchtjes ook niet bewaard.

Gets Lotte nog geen duidelijkheid. Ik duim mee dat je over een dag of 2/3 alsnog een positieve test hebt. :-

Tierrr het is ook gewoon ellendig lang wachten. Er kan nog zo’n leuke film op zijn, je kunt een vakantie plannen, een verbouwing beginnen het maakt allemaal geen verschil de tijd gaat echt gewoon langzamer.

En wat echo’s betreft en zekerheid. Dat is idd ook tijdelijk, al gaf ik er op een gegeven moment bijna een nier voor om zelfs maar 1 dagje van die onzekerheid af te zijn en een nacht fatsoenlijk te slapen. Het langste wat ik dan ook ‘wacht’ op een echo is 7 weken. Dan hoort er een hartje te kloppen en als het dat niet doet weet ik genoeg. :silenced: En stom genoeg is zelfs als het een slecht nieuws echo is een opluchting omdat de ergste stress dan voorbij is. Ik zet iig mijn duimen voor je in dat je donderdag van een heeeeeel groot stuk onzekerheid af bent en langzaam kunt gaan genieten! :-

Deb fijn dat het vloeien minder is! Je lijf doet het best aardig voor een ‘ouwe dweil’ :wink: De kapper gelukt?

Hier vanmorgen de eerste FM gehad, sjeeeem wat was het al vroeg! Zelfs Casper sliep nog hahaha. Het ziet er netjes uit. Al is mijn linkereileider wel weer gezellig volgelopen met vocht, rechts iig weinig tot geen vocht te zien! En het stomme is; links groeien de meeste eitjes. :wall: Daar zitten er een stuk of 10 de grootste is nog veels te klein hoor met nog geen 8 mm. Rechts zitten er een stuk of 4 waarvan ong 3 tussen de 6 en 8 mm. Maandag weer kijken en tellen. Eens zien hoe het zich ontwikkeld. Ik hoop dat ze netjes groeien, dat het er niet nog meer worden. En dat ze dan ergens tussen de 12-14 mm zitten. Dan is het nog 1 x voor een FM op woensdag denk ik. Dan mss zelfs woensdagavond al wel de Pregnyl en dan vrijdag de punctie. :pray:

Ow spannend weer Rhi!

En ik ben ook best tevreden over mijn “ouwe dweilenlijf” hoor! :mrgreen:

Kapper is gelukt, we zijn alledrie weer netjes geknipt. Gelukkig vinden de kids het nooit vervelend om naar de kapper te gaan.

Finn was daar vorige keer kennelijk een autootje vergeten. Hadden ze gewoon al die weken bewaard en ze gaven het meteen weer toen hij binnenkwam. Lief toch?!

Nu ga ik aan de slag hier. Even de boel “workshop-klaar” maken voor morgen!

hey… sorry als ik jullie ongerust gemaakt heb, maar had gisteren mijn echo… maar ben deze week heel diep in mijn grot gedoken :?

het hartje klopt :inlove: , sterk ! en alles zag er goed uit, het was nog wat onduidelijk om op te meten, maar de gyn dacht dat het op de juiste termijn zat… oef…

ondertussen las ik van jou, Debke :hug: , “fijn” dat je lichaam toch zelf het nodige werk gedaan heeft, maakt het vast “iets” minder zwaar… maar toch… :cry:

He heerlijk! Goed nieuws Vicky! :-* :-* :-*

He Vicky daar ben je dan, geweldig nieuws zo net voor het weekend :inlove:

Da’s goed nieuws Vicky :dance: :inlove: :-*

Rhi, bij jullie wordt het dus ook echt spannend!!! Hoeveel eitjes oogsten ze normaal ongeveer bij een punctie? De overgebleven eitjes zou je eventueel toch ook in een andere poging kunnen gebruiken toch?

(wat dan theoretisch wel weer apart is, want als je dan 3x zwanger wordt van dezelfde oogst…zou het in theorie een drieling zijn met leeftijdsverschil :think: )

Waar je toch allemaal niet over na kan denken hè :angel:

marieke het zit vast goed en hopelijk is het snel de 21e :hug:

Oh vicky wat een super nieuws, gefeliciteerd! :inlove:

@Debke wrote:

Je omschrijft echt EXACT mijn gedachten van zo’n beetje heel februari en maart…

Dat is dus ook meteen de reden dat ik het zo lang heb volgehouden. Eerder zei me gewoon niet zoveel.

Grappig dat we dus ergens kennelijk precies dezelfde gedachten over het gebeuren hebben, maar dat we er toch zo anders mee omgegaan zijn, haha. Ik kan dus heel goed relativeren dat het geen zin heeft om nu te bellen voor vandaag een echo... maar langer wachten dan tot die 8 weken waarbij ik nu een echo heb zou ik toch écht niet volhouden.. het scheelt gewoon toch om het in stapjes te doen voor mij.. 2 keer 4 weken in onzekerheid zitten, voelt minder lang als 1 keer 8 weken... raar maar waar! En met 8 weken moet er sowieso een kloppend hartje te zien zijn, dus heb je sowieso zekerheid over of het op dít moment goed is.

Vicky, ik ben super blij met dit nieuws!! :-*

Rhi, wat betekent het dat er vocht zit links? Wat heeft dat voor consequenties?

Jihaaaa Vicky!! :dance: Super hoor!! En dat grotje blijf je nu uit?

Mayo geen idee of ze nog eitjes kunnen gebruiken straks. We moeten eerst afwachten hoeveel er ong bevrucht gaan worden. Een gemiddelde oogst waar de artsen op mikken is ergens tussen de 4-8 maar wij zitten (soms helaas) vaak ver daarboven. Mijn ouwe dweilenlijf reageert behoorlijk op de hormonen alsof ik euhm eierstokken van een 20 jarige heb. En nee das niet altijd een voordeel want teveel follikels met eitjes erin en dan wordt de punctie afgeblazen.

Gelukkig hoefde dit de afgelopen keren niet. De laatste keer hadden we meen ik iets van rond de 20-24 follikels en daar kwamen ong 19 eitjes uit, daarvan weer 18 bevrucht geloof ik. (1 eitje was kapot gegaan door de punctie dus eig 100% bevrucht terwijl gemiddeld 70% al ‘goed’ is :o )

Van die 18 zijn er 2 teruggeplaatst, 1 daarvan werd Casper. En er zijn er nog 4 (ja maar 4 de regeltjes voor invriezen zijn heel streng) ingevroren.

Ik heb wel eens het idee dat als je veel eitjes kweekt de kwaliteit lager is. Sowieso ben ik van mening dat je altijd 1 of 2 ‘dominante’ eitjes hebt die ook anders in je gewone cyclus zouden zijn gaan groeien. Mijn vorige ferti-arts bevestigde dat, ook omdat we telkens zien dat wanneer er ong 2 eitjes boven de 15 mm uitgaan ze de rest ‘aansteken’ qua snelle groei.

Een drieling of tweeling zou het in mijn ogen niet zijn. Vind zelf het belangrijkste criterium daarvoor toch wel dat ze tegelijk de baarmoeder hebben gedeeld. :wink: En das niet ons streven ondanks dat we er telkens 2 terug laten plaatsen. Alle TP’s van verse embryootjes waren van 2 emmies en telkens is daar nog maar 1 kindje uit gegroeit. :mrgreen: Dus ja ik heb daar ook al veel over nagedacht en bij de laatste TP hadden we 2 stagelopers erbij (ja hebben we voor getekend toen we begonnen ze komen er niet ‘zomaar’ bijstaan :lol: ) en daar hadden ze het toen ook over. Toen zij ik ook al dat ik het iig geen tweeling vind ondanks dat ze gelijktijdig verwekt zijn.

En ja ik houd er ook wel degelijk rekening mee dat we door er 2 terug te laten plaatsen we een tweeling zouden kunnen krijgen (wat zeg ik zelfs 3 is mogelijk :o zoals bij Maxim) en dat vinden we ook niet erg. Maar ik draag ze liefst 1 voor 1 8)

Oh bah ik heb nergens meer zin aan. Raar weer vandaag geweest. Lig er vanavond op tijd in. En al die groeiende follikels vreten ook best energie merk ik. Nu ja nog ong een weekje gok ik dan zijn ze er weer uit.

vicky geweldig :dance:

ooooooooooh vicky wat een goed nieuws!!

meiden voor jullie allemaal een dikke :hug:

heir nog geen ongi maar mijn buik voelt wel wat gespannen dus zal wel niet lang duren!!

Tierr zaten we gelijk te tikken. Het vocht is iets wat er eigenlijk altijd zit, maar vaak is het maar heel erg weinig. Het komt omdat alletwee mijn eileiders verkleefd zitten door ontstekingen en littekenweefsel wat het heeft achtergelaten. Het is niet goed voor een embryootje en kan miskramen veroorzaken. Dus ik heb gepleit voor een afsluiting (eig verwijdering maar dat kon niet) van die dingen. Ze doen toch al niets en werken me alleen tegen. Nu zitten er clipjes op net als wanneer je op de ouderwetse manier gesteriliseerd word. Het vocht blijft er dus netjes in en komt niet meer in mijn baarmoeder. Meeste wat ik ervan merk is dat ik wat extra last van mijn buik heb als ik hormonen spuit en eitjes kweek (extra druk door het volume). En ik moet voor iedere punctie eerder komen zodat ik een antibiotica kuur kan krijgen om nadelige effecten te voorkomen mochten ze door mijn eileider prikken (en dat is bijna standaard want ze worden soms wel 8/9 cm in doorsnee). Mocht je willen google-en dan kun je zoeken op hydrosalpinx want zo heet het in medische termen.

Super ernstig is het niet, het is vooral ‘lastig’ eigenlijk. Als je niet geclipt bent is het dus ernstiger.

als ik morgen niet ongi ben dan ga ik een testje doen.

Lotte je maakt het spannend zeg :pray: :pray:

Wat zegt je gevoel?

Rhi, wat lastig dat vocht… maar fijn dat het voor jullie niet echt een bedreiging vormt!

Lotte, spannend hoor… ik duim voor je! Voel je al wat?

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier ben ik weer een dagje dichter bij de echo! Over 3 dagen… waaah, spannend! En het is mooi weer! :inlove: