Zwanger willen worden na het verlies van een engeltje (6)

Ik had er heel erg moeite mee.

Ik keek bij niemand in zijn kinderwagen of maxi-cosi.

Ik ging niet op kraamvisite, of na een paar maanden.

Bij de één ging het beter als bij de ander, lag ook aan de ouders, hoe zij erop reageren.

Nu gaat het allemaal wel wat beter, maar ik zit nu nog niet te springen om andere kindjes vast te houden.

Victoria: ik begrijp je zo goed!! :hug:

Eerst keek ik ook recht voor me uit als er een maxi cosi of kinderwagen in aantocht was, maar de laatste tijd kan ik het toch niet laten om effe te kijken naar die schattige baby’s :inlove:

Niet dat het makkelijk is, het doet me nog wel verdriet dat ik zelf niet zo trots mag lopen achter mijn kinderwagen :cry:

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Dat heb ik zeker ook hoor. Maar automatisch gaat je hoofd toch altijd naar die maxicosi of kinderwagen. En nu merk ik langzaam dat ik niet altijd gelijk de andere kant op kijk. Af en toe probeer ik ook te kijken en daarvan te genieten.

Het rare is dat ik dat met mijn buurjongetje dus helemaal niet heb. Daar kan ik uren naar kijken. En ook hem vasthouden vind ik helemaal niet erg. Juist fijn. :inlove:

En het is ook helemaal niet dat ik hem verwar of vergelijk met hoe Jelte zou zijn. Helemaal niet. Het is gewoon mijn buurjongetje.

En het fijnste vind ik nog dat Rinse precies hetzelfde heeft.

En wat ik ook fijn vind is, dat de band met de buren enorm gegroeid is. Tijdens onze zwangerschap spraken we elkaar voornamelijk over de schutting. Aan het einde kletste we ook wel behoorlijk wat af, maar bij elkaar simpel weg op bezoek komen is er eigenlijk nooit van gekomen. Geen idee waarom. Zo ging het gewoon.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Oh herkenbaar ik was zo verdrietig na de dood van Luna dat ik echt geen wagen of zwangere vrouw wilde zien en tuurlijk alleen maar kinderwagens en zwangere vrouwen. Ik wist ook dat als ik weer aan het werk zou gaan ik veel weer in aanraking zou komen met babys en dan ook nog die in haar periode waren geboren.

Toch viel het me heel erg mee nou moet ik zeggen het waren ook heel veel jongentjes met meisjes heb ik het nu nog moeilijk wel om te zien maar ook kan ik ervan genieten om te zien hoe ver ze nu al zijn wat ze alemaal al kunnen en dan denk ik altijd ff aan Luna en denk dan ja meis dat had jij nu ook al gedaan.

Daarom vond ik het ook zo fijn dat jullie geen moeite met Quillan hadden.

Want ik kan me namelijk zo goed indenken dat het pijn doet om dat te zien.

Liefs Marielle :vlinder:

Dat is dus het rare. Het doet helemaal geen pijn om Quillan te zien. In tegendeel.

Ik ben er ook nog steeds niet uit, waarom een kindje zien van iemand die dicht bij je staat of gewoon iemand die je kent veel gemakkelijker is dan gewoon een willekeurig iemand op straat.

Misschien wel omdat je weet dat dat gebeurd en je het daarom ook toelaat. Iemand gewoon op straat is onverwacht. Ik heb geen idee of het misschien daar iets mee te maken heeft.

En dat nog wat. Quillan, maar ook Broes en Senne en Lasse (goh ik heb al in geen tijden meer wat van marloes gehoord) is ons grote voorbeeld dat je na het verlies ook weer groot geluk kunt hebben.

Niet dat ik het zou opgeven en nooit meer zwanger zou durven worden. Maar het is gewoon fijn te zien dat het ook gewoon als ieder ander goed kan gaan. En als dat misschien al iets kan helpen om de angst een beetje weg te nemen, ben ik daar heel blij mee.

Evelien, ik hoop dat Broes en Senne (en Quillan en Lasse) je hoop blijven geven, dat doet me eigenlijk wel goed om te horen!

Ook jullie is het gegund en ook bij jullie allemaal komt er zeker en vast nog een brusje voor jullie engeltje! :-

Meiden, sorry dat ik jullie een beetje verwaarloos, ik heb het zó druk de laatste tijd en ik ben zo snel moe 's avonds,…

De laatste tijd leef ik een beetje op mijn eigen ‘wolkje’, ik ben er met mijn gedachten niet bij…

Ik ben een psych sterk aan het overwegen, ik denk dat ik depressief of toch zeker veel stress heb,… het gaat ten koste van mijn gezin en dat wil ik niet… :cry: .

Maandag 19 februari is het Noortje’s
verjaardag, normaal een feest met balonnen en taart voor een 5-jarig meisje… die nog net geen 3 geworden is… :cry: .

Het boekje ‘Mooie dromen’ geef ik haar op haar verjaardag (Evelien en Lynn, mede dankzij jullie, bedankt! :-*).

Bieke, je moet ook zeker aan jezelf denken hoor! Het is niet niks om ook nog oppasmoeder te zijn naast je eigen kindjes/gezinnetje.

Maandag… pff, zal zeker een weer een moeilijke dag worden. Maar ik hoop dat jullie met zijn allen er toch een hele mooie gedenkwaardige (en zeker emotioneel) dag ervan kunnen maken.

Eindelijk kun je dit bijzondere cadeautje geven. Ik ben heel benieuwd naar de reacties.

Ik ben zelf nog steeds zo ontzettend blij met dit boekje. En denk er ook regelmatig aan.

Linda jij had dit boekje toch als eerste gekregen en ons erop geattendeerd. Jij dus zeker ook bedankt!!

Inderdaad Linda! :-* :-

Evelien, vorig jaar zijn alle broers en zussen van me samengekomen bij mijn zus (mama van Noor
), toen hebben we taart gegeten, gepraat, gelachen, gehuild,…

Normaal doen we dit opnieuw zo…

En zo hoort het ook. Met zijn allen stilstaan bij de jaardag van Noortje* of welk engeltje dan ook.

Emotioneel omdat ze er zelf niet fysiek bij kan zijn.

Maar toch vieren omdat je dat anders ook had gedaan.

En fijn dat de familie daar ook graag bij is!

Ik heb dat natuurlijk nog niet meegemaakt en ben ook heel benieuwd wat daar dit jaar terecht van komen. Ik ben dan hoogzwanger, misschien al bevallen of anders kort daarna.

Ik ben dan ook wel een beetje bang dat zijn verjaardag niet vergeten maar wel op zijn kop zal staan.

Ik heb nog een aantal maanden om genoeg scenarios te bedenken om er toch een mooie dag van te maken.

Dames ff een kort maar een hele dikke :hug: :-* voor jullie

Moge al jullie dromen uitkomen

Trouwens mijn temp is weer omhoog! (evelien had het al gespot :mrgreen: 8) hihihi) maar zet het er hier nog effe op.

Het betekent dat ik igg een eisprong heb gehad! Daar zat ik nogal over in. Met zo’n lange cyclus is het namelijk niet vreemd dat je soms geen eisprong hebt!!

Maar mensen wat duurt dat toch een eeuwigheid… dat wachten :?

Nog meer mensen die het erg koud hadden??? Ik heb het maar zo koud de laatste paar dagen.

Marielle: bij het zien van jou en Quillan deed het me echt geen pijn hoor meid!! Ik ben hartstikke blij voor je dat je nu eindelijk mag genieten van je kindje!! Ook Sander had er totaal geen problemen mee.

En het is al vaker gezegd, maar het geeft toch hoop als je ziet dat het erna ook goed kan gaan!!

Bietje: :hug: :hug:

Doe wat je hart je ingeeft en luister goed naar je lichaam!!

:hug:

Liefs Chantal

Chantal, zoals ik al had gezegt. Er wordt hard voor je geduimt. Het is echt tijd voor goed nieuws in jullie familie! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Maar idd, dat wachten… vreselijk. Zoek lekker afleiding, ga wat leuks doen. Zoals je al zei, je kunt er nu toch ff niets meer aan doen. (behalve dan je foliumzuur, geen alcohol enz)

Gisteren overigens mijn zwangerdoos bij de etos opgehaald.

Zit er oa opvolgmelk poeder of iets dergelijks in voor vanaf 6 maanden, die houdbaar is tot 08-2007. :wall: Ik hoop maar dat mijn buurvrouw er blij mee is.

Goeiemorgen

Chantal ik heb nergens last van hoor heb het juist lekker van temp. maar wie weet heeft het wel met je eisprong te maken. Oh meis ik duim voor jullie.

Evelien bedankt voor de tip ik heb ook toen zo n doos gekregen en nog nooit eigenlijk op de datum gelet.

Nou het is vandaag weer prachtig weer gaan vanmiddag ff de stad in even kijken naar de carnavalsoptocht jaaaaaaaaa in Sneek hebben we er ook eentje

tadaaaaaaaaaaaaaaa

beetje onduidelijke foto, maar de roze strip in het midden is SUPER duidelijk

Lindaaaaaaaaa

Is het nou wat ik denk :dance:

Gefeliciteerddddddddd :-* :dance:

JEAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

en Rinse danst met mij mee :mrgreen:

jaaaa. Toen ik vanmorgen kotsmisselijk wakker werd dacht ik, toch nog maar een keertje testen dan… en JAHOOR

Ik ben zwanger :dance:

Nog nooit zo blij geweest met kotsmisselijk wakker worden, zeker :mrgreen:

Ik ben zo blij voor je!! Who’s next? Chantal is nu wel aan de beurd vind ik. (want Miranda is volgens mij stiekem ook wel zwanger, toch? Of misschien snap ik het gewoon niet helemaal)

linda van harte gefeliciteerd meid…wat gaaf zeg…word jij nu ook een oktobermama? :clap: :clap: :dance: :dance: :clap: :clap:

Linda, GEFELICITEERD!!!