Goedemorgen Dames,
Ik geloof dat ik het me nu pas echt ga beseffen dat het zo is. En mijn hoofd begin nu ook echt met denken en malen van dit,dat zus en zo… lol…
Misschien dat al deze vragen wel op de site staan al maar ja pfffff mijn hoofd lijk wel een oorlogsveld van vragen en gedachtes dus dacht post het toch maar ff.
Zoals jullie misschien al hebben gemerkt ben ik zwanger van mijn eerste kindje. Dit weet ik pas sinds kort.
Vandaag staat er een bezoek aan de HA op de planning.
Echter heb ik een aantal vragen, Ik heb totaal geen idee van zwangerschappen en alles er om heen.
Omdat ik toch erg zenuachtig ben en erg angstig betreffende de zwangerschap en me dus zorgen maak om alles wat ik voel. Misschien kunnen jullie het zorgelijk gevoel beetje helpen in te dammen.
1: is het normaal dat ik zo vroeg me al misselijk en hongerig voel?
2: krampen die ik in me onderbuik heb ( geen pijnlijke maar wel zeurende) is dat normaal?
3: ik heb het gevoel dat er een druk op me buik zit.
4: het verstrooid worden en niet uit je woorden kunnen komen ( zelfs schrijven) wat niet van het leien dakkie gaat. ( dit al sinds een week of 1,5)
Dit is echt iets van de laatste 3 dagen wat hier boven staat. Maar vind het zo raar omdat ik gelezen heb dat pas in week 5 of 6 het kindje./vruchtje zich gaat hechten en bloedwisseling is. Lijkt me dat je daarvoor toch niet zo veel last hebt?
Nu kan het zijn dat ik al verder ben dan 1 maand. Op 6 december begon mijn laatste keer ongi periode. Maar ook die ging niet zoals normaal. Normaal ben ik 6 dagen ongi nu was ik dat 3 dagen en zeer zeker niet aan 1 stuk door. Heb 3 stopdagen gehad tussen door. En de dagen dat ik het wel was was ook niet heftig. Alleen de eerste dag………… zou het kunnen zijn dat ik al 2 maanden verder ben?
Mijn laatste vraag .Ik ben zwanger, en nu? Wat moet ik doen, wat moet ik weten, wat ,wie,waar en hoe.
Ik heb totaal geen idee
Gr
wupped
ja hoor kan allemaal. vooral dat zware gevoel in je buik herken ik erg goed. (ik droomde ook nog eens dat ik pennen moest eten) en ook de misselijkheid kan al heel snel komen.
waarschijnlijk weet je na je bezoek aan de ha wel meer over het wie wat waar. afhankelijk van je arts kun je contact opnemen met een vk of de ha doet zelf de bevalling en waarschijnlijk zal er een afspraak gemaakt worden voor een termijnecho om te kijken hoever je nu werkelijk bent
@©ootje wrote:
ja hoor kan allemaal. vooral dat zware gevoel in je buik herken ik erg goed. (ik droomde ook nog eens dat ik pennen moest eten) en ook de misselijkheid kan al heel snel komen.
waarschijnlijk weet je na je bezoek aan de ha wel meer over het wie wat waar. afhankelijk van je arts kun je contact opnemen met een vk of de ha doet zelf de bevalling en waarschijnlijk zal er een afspraak gemaakt worden voor een termijnecho om te kijken hoever je nu werkelijk bent
Dank je wel voor je reactie het neemt me zorgen in ieder geval beetje weg
Ik heb geen idee of mijn huisarts het zelf doet of niet. heb sinds 1 januari een nieuwe ( me oude is er mee gestopt diens vrouw deed het ) dus ja is dan maar even afwachten.
Thnx for de info! :)
maar raare dromen hoor pennen eten:P is da nu lekker?
ik sluit me een beetje aan.
Alles wat je opnoemt hoort helemaal bij een prille zwangerschap. Ik was ook al hardstikke misselijk nog voor ik de test had gedaan.
En wat je nu moet gaan doen en regelen:
-verloskundige of huisarts bellen die je zwangerschap kan begeleiden
(verloskundige kun je zoeken in de goudengids, internet bijvoorbeeld)
-vast nadenken over welke kraamzorg je wilt zodat je dit na je bezoek aan de verloskundige zsm kan regelen
- en dit klinkt misschien wel al voorbarig maaaarr… je kindje inschrijven bij een kinderdagverblijf als dat nodig is. De wachtlijsten zijn schandalig lang namelijk
En als je je verhaal voorlegt aan je verloskundige of huisarts zal zij vast en zeker een afspraak voor je maken voor een termijnecho, dan weet je het zeker!
Maareeh Gefeliciteerd!
@Linda_ wrote:
ik sluit me een beetje aan.
Alles wat je opnoemt hoort helemaal bij een prille zwangerschap. Ik was ook al hardstikke misselijk nog voor ik de test had gedaan.
En wat je nu moet gaan doen en regelen:
-verloskundige of huisarts bellen die je zwangerschap kan begeleiden
(verloskundige kun je zoeken in de goudengids, internet bijvoorbeeld)
-vast nadenken over welke kraamzorg je wilt zodat je dit na je bezoek aan de verloskundige zsm kan regelen
- en dit klinkt misschien wel al voorbarig maaaarr… je kindje inschrijven bij een kinderdagverblijf als dat nodig is. De wachtlijsten zijn schandalig lang namelijk
En als je je verhaal voorlegt aan je verloskundige of huisarts zal zij vast en zeker een afspraak voor je maken voor een termijnecho, dan weet je het zeker!
Maareeh Gefeliciteerd!
Kinderopvang heb ik eigenlijk al jaren geregeld. Mij moeder roept al jaren dat zij wel voor kinderopvang speeld. dus dat komt wel goed:) Maar ik moet nog es ff over me hoofd krabben hoor daarover :d sociale omgang ook belangrijk.
Maar jemig dat je het zo vroeg allemaal al moet gaan regelen…
ook jij erg bedankt voor je tips !
Allereerst: GEFELICITEERD!
En ten tweede: relax en probeer te genieten!
Elke zwangerschap is anders en geeft andere klachten met zich mee, of juist niet! Ik ben beide zwangerschappen niet misselijk geweest, terwijl een vriendinnetje van me 4 maanden non stop misselijk is geweest.
Ik hield bij de 1e zwangerschap onwijs veel vocht vast (echt… ik leek wel een hobbit met die voeten!!!) maar met de tweede nergens last van gehad.
Er gebeurt erg veel in je lichaam momenteel en ja, dan kan het zijn dat je buik wat anders aanvoelt, het bevruchtte eitje is zich aan het innestellen.
Je hebt al een bezoek met de HA gepland las ik, volgende stap is waarschijnlijk een verloskundige bellen en je aanmelden. Zij zullen dan een afspraak met je plannen en alles verder met je doorspreken. Eventuele vragen kan je in dat telefoongesprek ook al stellen want de eerste afspraak wordt waarschijnlijk niet meteen diezelfde week gepland maar ergens rond de 8e week van je zwangerschap.
Nogmaals, probeer het lekker over je heen te laten komen, relax, geniet van het kadootje dat in je groeit en ik wens je een hele mooie zwangerschap!
@ ellen,
Dank je wel maar chill blijven is echt een kunt op het moment lol maar geloof dat ik met jullie tips en dingetjes steeds weer beetje rustiger wordt
hee wupped gefeliciteerd!!! :dance: :dance:
Alles hoort erbij, maar schroom niet om je vragen ook aan je HA (en straks VK) te stellen als je dat wilt.
Geniet! :mrgreen:
@wupped wrote:
1: is het normaal dat ik zo vroeg me al misselijk en hongerig voel?
2: krampen die ik in me onderbuik heb ( geen pijnlijke maar wel zeurende) is dat normaal?
3: ik heb het gevoel dat er een druk op me buik zit.
4: het verstrooid worden en niet uit je woorden kunnen komen ( zelfs schrijven) wat niet van het leien dakkie gaat. ( dit al sinds een week of 1,5)
………… zou het kunnen zijn dat ik al 2 maanden verder ben?
Mijn laatste vraag .Ik ben zwanger, en nu? Wat moet ik doen, wat moet ik weten, wat ,wie,waar en hoe.
wupped
als eerste gefeliciteerd!!
1.bij jeff weinig tot geen misselijkheid. bij dana en deze zwangerschap :sick:vanaf dag 1. bij dana heeeeeel lang, zeker tot 20 weken, en bij deze tot een week of 11
2.krampen onderin je buik is waarschijnlijk de baarmoeder die groeit. lijkt soms op een beetje ongigevoel
3.waarschijnlijk ook gewoon de groei die de baarmoeder doormaakt
4.dat zal nog wel even duren :mrgreen: ook na de zwangerschap. dat komt nooit meer goed :mrgreen: :lol: wen er maar vast aan
zou best kunnen dat je verder bent, gewoon even de arts bellen en je verhaal uitleggen. met een echo kun je goed zien hoever je bent. ook kun je kijken welke verloskundige in je buurt zitten, even bellen en vragen wat hun eventueel voorstellen.
over het algemeen krijg je geloof ik met een week of 6 een afspraak?
iig geen rauwe produkten eten. de kattebak niet verschonen, dit allemaal ivm bacterieen die heel schadelijk kunnen zijn.
sommige medicijnen mag je ook niet, laat je goed informeren bij de apotheek, mocht je medicijnen gebruiken.
dit is denk ik wel een van de belangrijkste dingen. de rest groei je in mee. lekker struinen over het net. laat je niet onzekermaken door tegenstrijdige berichten. ga op je eigen gevoel af.
als je je uitgerekende datum weet, kun je je al inschrijven bij een kraambureau, kijk eeven op de site van je zorgverzekeraar, want hij moet daar wel bij aangesloten zijn. als het goed is krijg je dan ook een kraampakket van je zorgverzekeraar.
ook kun je je aanmelden bij moeders voor moeders. die verzamelen urine in vanaf week 6 tot 16 voor moeders die een kinderwens hebben maar een bepaald hormoon missen. kijk even op de site. dit is overigens niet veplicht, maar ik heb het wel gedaan.
verder lekker genieten
Nou ben idd bij me HA geweest
ik mag me pijnmedicatie niet meer slikken dus dat wordt tandenbijten ( reuma en zenuw pijnstillers).
ik heb de VK gebeld en voicemail ingesproken dat ik een afspraak wil maken.
en de huisarts zei idd even een echo te laten maken voor de leeftijd zodat ook ervelijkheids test gedaan kan worden
verder is het dus nog even afwachten. maar goe zie nu wel beetje op tegen de pijnen van mijn lijf en de zwangerschap zeker omdat ik nu na dinsdag gestopt ben met mij medicatie en nu a lverrek van de pijn:D
hopenlijk gaat het een beetje weg geduren de komende maanden
Is er geen alternatief voor de medicatie? Je kan moeilijk nog 8 maanden in pijn gaan zitten vind ik!!
Nee de medicatie die ik heb alle vervangingen bevatten stoffen die schadelijk " kunnen " zijn.
de schadelijkheid is nooit bewezen van alle medicatie maar de huisarts raad het echt af
ja parasetamol mag ik slikken,nou ja of da nog help
nou ik mag de 20ste al naar de VK. Dit ivm leeftijdsecho van het kindje doordat ik een erfelijkheidstest moet doen.
( verwachting is dat mijn balkje klopt maar er zijn twijfels over eventueel dubbele van de periode )
spannneeeeenddd… ik kan nu al niet meer wachten
zeker spannend
ze hebben tegenwoordig zwangerschapstesten waarop je kunt meten hoever je zou kunnen zijn. maarja, echo is leuker :inlove:
succes en sterkte met wachten :mrgreen:
ja zoiets las ik ook over die testen maa rhey we willen natuurlijk direct plaatjes zien he :):)
dank je wel , ik ben al bgonnen met aftellen:)