zoveel slapen??

Even een vraagje…Lotte slaapt echt constant, dag en nacht. Is dat wel normaal???

We gaan nu wel van het ene uiterste in het andere, Jinthe sliep als pasgeborene en als baby heel erg weinig en huilde heel veel. Lotte huilt nooit en slaapt altijd…

Ik lees dan hier en daar dat pasgeborenen zo’n 18 u per dag slapen. Is hier wel meer dus.

Ze drinkt wel elke twee uur, zo’n 10 Ã 15 minuten en slaapt dan weer verder.

Enkel snachts is ze soms een half uur tot een uur echt wakker.

Ik vergeet soms echt dat er nog een tweede kind in huis is. Het is dat ze elke twee uur wil drinken, anders zou ik het echt vergeten :wink:

Maar soms vraag ik me dus af of het wel normaal is en of ze niet iets heeft waardoor ze zo moe is.

Meid, ik zou om jezelf gerust te stellen dit navragen aan je wijkverpleegkundige of huisarts. Die kan je hoop ik vast geruststellen…

:-*

Stein sliep als baby ook altijd.

Nog is het een lekkere slaper.

@mamma_ wrote:

Meid, ik zou om jezelf gerust te stellen dit navragen aan je wijkverpleegkundige of huisarts. Die kan je hoop ik vast geruststellen…

:-*

ga ik misschien wel doen ja. Er komt zowiezo in de loop van volgende week een verpleegster langs, kan ik het daar al eens aan vragen.

@Jannigje wrote:

Stein sliep als baby ook altijd.

Nog is het een lekkere slaper.

Nu was mijn oudste broer ook een enorme slaapkop (nu nog) die sliep ook altijd als baby en als kind ook hele lange middagdutjes.

Kim deed dat ook!!! Ik moest me vooral geen zorgen maken!

Ylana sliep (slaapt) ook heel veel

Slapen is heel goed voor baby’s (o,a, goed voor de ontwikkeling van de hersenen)

Kan je Lotte wel goed wakker krijgen?

Als ze wakker is, is ze dan goed helder?

Dan zou ik me niet teveel zorgen maken en lekker genieten voor zolang als het duurt :wink:

Hier hetzelfde hoor! Is ook nooit goed he? Demi was ook zo’n wakkere (vnl huilen…) en Nena is zo’n braaf beebietje… heerlijk gewoon!

Ik zou er gewoon zoveel mogelijk van genieten als ik jouw was, wie weet slaat het nog om! (denk ik dan heel de tijd hoor… hihi)

gr

muts

Allereerst gefeliciteerd met Lotte!!

Hier precies hetzelfde hoor, Fleur was ook altijd wakker sliep amper en Daan slaapt vrijwel de hele dag, vooral net na de geboorte.

Ik wilde het ook al eens navragen of het wel normaal was dat hij zoveel sliep, ik zou zeggen geniet er lekker van!!

mijn nichtje heeft haar eerste half jaar slapend doorgebracht… die zag je niet, hoorde je niet… (eh, nu dus wel!!! haalt alles in… wat een donder)…

ik zou je niet al te druk maken.

Benthe sliep ook echt continu…

echt zeker wel 20 a 22 uur per dag …

Nu 8 maanden verder :lol: wil ze gewoon niet meer slapen overdag …

benthe heeft zeker tot ze 2,5 mnd was zoveel geslapen

Ik denk dat dit gedrag precies bij Lotte en jullie gezinnetje past :wink:

Dus geniet ervan!!!

Timo deed dat ook en nu met tien maanden slaapt hij nog vaak 16 tot 18 uur op een dag. Hij heeft gewoon veel slaap nodig. (En ik heb er nooit bij stilgestaan of dat slecht was :think: )

je hoort het wel vaker hoor! de ene baby slaapt meer dan de andere.

(alex was en is juist veel wakker!)

ik zie dat je beeb nog niet zo oud is, dan is denk ik de kraamzorg er nog wel, misschien kun je het daaraan vragen?

Yeline sliep toen ook bijna de hele dag alleen voor dr voeding was ze wakker. Ze is slaapt nu nog heel erg veel.

Bedankt voor de antwoorden.

Gisteren is Lotte meer wakker geweest, de hele avond eigenlijk en 's nachts ook even. Ze leek wel last te hebben van iets maar huilde niet echt dus moeilijk te raden wat juist…

Nu slaapt ze alweer de hele dag, waarschijnlijk om dan rond 20u aan haar wakkere uurtjes te beginnen.

Zul je net zien…heb jij net een vraag hier gedropt…is ze meer wakker!

Bo was ook zo’n slaapkop. Ze sliep in het begin vrijwel van fles naar fles. Ze lurkte de fles leeg, kreeg een schone luier en sliep alweer.

Ja, idd, net mijn vraag gesteld en het begint al te veranderen…typisch :slight_smile:

Gisteren heeft ze overdag veel geslapen (heel de tijd dus) maar dan van 18u tot 23 wakker !! Met veel gekreun en draaien en keren, ik denk dat ze buikkrampjes had. En dan van 23u tot 4u geslapen, gegeten en dan van 4u30 tot 7u15 geslapen en nu slaapt ze alweer de heel ochtend.

Rick sliep ook van voeding tot voeding, en is nog een goede slaper. Jenna is veel wakker…erg veel… :wink:

Hi Dietske,

Heel herkenbaar; Mees sliep ook erg veel en nog steeds eigenlijk (toch als snel 16 uur per dag). Volgens mij niets om je zorgen over te maken. Het enige waar je misschien een beetje mee moet oppassen is dat ze het dag- en nachtritme om gaat draaien. Je vertelt dat ze overdag alleen maar slaapt en 's avonds en 's nacht wat meer wakkere perioden kent. Misschien lukt het om haar bewust een aantal keren overdag wakker te maken (bv na het eten) en haar te stimuleren. Tien minuten per keer is al voldoende. Zo zal ze misschien igg 's nachts wat beter slapen. De avond schijnt bij bijna elke pasgeboren baby een wakkere tijd te zijn, dit verdwijnt (tenminste bij Mees) na een ongeveer acht weken. Veel succes en nog gefeliciteerd met je dochter!