Liam wil al een week of twee geen warm eten meer. Ik heb daar verder geen probleem van gemaakt, dan eet hij gewoon niet. Ik vond het wel raar, want hij eet ontzettend graag en veel. Heb nog op het consultatiebureau nagevraagt en die zeiden ook dat het misschien wel een fase was en het na een paar dagen maar weer eens moest proberen.
We zijn nu al meer dan twee weken verder en hij wil nog steeds niet. Alles al geprobeert, ander eten, warmer, kouder, ander tijdstip (want misschien nog geen honger) mijn man laten proberen te geven, van mijn vork laten eten, je kan het zo gek niet noemen…
Hij eet dan 1 hapje en dan hoeft hij niet meer, begreep er niets van.
Vandaag kwam de aap uit de mouw. Liam gaat 2x in de week een middag naar mijn schoonmoeder, waar hij ook warm eet. Zij mag die middag zelf invullen, ik heb maar 3 regels: slaapje, geen suiker en geen zout. Erg simpel dacht ik, maar nu blijkt dat zij sinds een paar weken zout door het eten doet :roll: . Zij had een hapje van het eten genomen en vond het vies, dus… :wall: :wall: :wall:
Sindsdien smaakt mijn eten dus niet meer, logisch.
Maar wat moet ik nou? Is dit nog terug te draaien? Wat hij niet kent dat mist hij niet, maar nu kent hij het wel…zucht…
Moet ik nu maar zout door het eten gaan doen, of zou hij er weer aan kunnen wennen, als mijn schoonmoeder zich vanaf nu wel eraan kan houden?
Wat denken jullie?
Groetjes Steph
Zou het echt zijn dat hij het eten niet eet omdat je sm zout door het eten doet???
Ik kan daar niet echt bij…
Maar goed, als antwoord op je vraag…
Nee, ik zou geen zout door het eten doen. Ik zou je sm duidelijk maken dat ZIJ dat niet moet doen…Natuurlik is het nog terug te draaien. MIsschien zal hij een tijdje minder eten, maar hij raakt zo weer gewend aan het eten zonder zout…
Dus even een gesprek met je sm en haar op het hart drukken dat het echt heel slecht is voor een kleintje…
Ik dacht ook niet dat dat het zou zijn (en misschien is het dat ook niet, je weet het nooit met een baby).
Mijn man zei een week terug al, misschien doet ze wel zout door het eten, want Liam eet bij haar wel alles netjes op.
Ik vond dat ook een beetje ver gezocht, maar vanavond ging de hele trucendoos weer open en niets hielp totdat m’n man een hapje van zijn eten aan Liam gaf (dat dus vol zout zit) en het erin ging als koek. Daar luste hij wel meer van…
Ik zal wel eens met m’n sm gaan praten. Ze bedoelt het goed hoor, ze is echt een schat, heeft soms van die ondoordachte acties.
als je haar uitlegt dat zijn nieren nog niet goed werken en dat zout dan erg slecht voor zijn gezondheid is, is ze wel te ov ertuigen, toch?
misschien kun je het in stapjes terugdraaien, steeds een beetje minder en na een week weer zonder
succes!
Niene
Marloes had gelijk, het was niet het zout.
Mijn schoonmoeder heeft gisteren zonder zout gekookt en hij at netjes alles op.
Maar wat dan wel? Als het een fase is, duurt hij wel lang, of is dat mogelijk?
Moet ik hem in plaats dan maar een fles geven, want hij mist zo natuurlijk wel z’n vitamientjes. Daarnaast vind ik het ook zo sneu dat hij zo’n honger heeft op een gegeven moment… :doh:
Iemand tips?
@stephanie wrote:
Marloes had gelijk, het was niet het zout.
Mijn schoonmoeder heeft gisteren zonder zout gekookt en hij at netjes alles op.
Maar wat dan wel? Als het een fase is, duurt hij wel lang, of is dat mogelijk?
Moet ik hem in plaats dan maar een fles geven, want hij mist zo natuurlijk wel z’n vitamientjes. Daarnaast vind ik het ook zo sneu dat hij zo’n honger heeft op een gegeven moment… :doh:
Iemand tips?
:shifty:
Ik denk dat het uit proberen is…
Wat ik zou doen…is het eten aanbieden…wil hij niet…dan niet…
Maar dan gewoon verder in het schema…geen extra fles oid.
Of later nogmaals de warme hap aan bieden…
Ik denk dat het echt een fase is van uit proberen van mama :roll:
Succes!
(maar ja ik spreek [nog] niet uit ervaaring, dus...)
is hij met tandjes bezig???
Sinds we hier een tanden drama hebben wil mischa om de haverklap geen warm eten.
Fruit enz wel maar die warme hap is na 2 happen genoeg…
Succes!
Aan tanden heb ik ook al gedacht, maar dan zou hij bij mijn schoonmoeder toch ook het warme eten moeten weigeren.
Ik heb al 2001 dingen uitgeprobeerd en ik maak er verder tegenover Liam geen probleem van. Als hij niet wil, hoeft het niet. Soms bied ik het later nog eens aan, maar hij hoeft het gewoon niet.
Renzosmam heeft gelijk, het is gewoon kijken wat hij met mama kan uithalen (nu al?)
Wat ik wel een probleem vind, is dat hij misschien voedingstoffen tekort komt na bijna 3 weken elke dag een maaltijd overslaan.
Op den lange duur lijkt me dit toch niet zo gezond…
Nee hoor meis dat overleeft hij wel!
Hou je altijd voor dat kindjes zo klein zich NIET ‘‘uithongeren’’ ze eten zeg maar nog op instinct.
En jaaaaa ze kunnen je echt nu al uitproberen!
Echt met 10 maanden hebben ze al actie reactie door… :shifty:
Geef je nog vitD druppels?
Er betaan ook vit A/D druppels,kan je evt ipv geven als je iets meer mee wil geven aan vit.
Maar ik zou me er niet te druk om maken…hij krijgt vast genoeg binnen anders weigert hij niet bij je
Succes!
Onze Anne heeft rond die leeftijd heel lang geweigerd te eten. Ook ik heb alles geprobeerd, maar nets hielp, het werd alleen maar erger en ik zat er doorheen. Uiteindelijk heb ik het maar erbij gelaten en er geen aandacht aan gegeven. Ik heb haar eten voor haar neus gezet, een vork/lepeltje erlangs en maar zien wat er gebeurde. Het heeft nog even geduurd maar uiteindelijk begon ze langzaamaan weer te eten. Nu, heel veel later eet ze als een gek :inlove:
Ben net even op het consultatiebureau gaan vragen en daar zeiden ze inderdaad zo door te gaan als ik nu doe. Aanbieden en als hij niet wil eten gewoon weer weghalen en misschien later nog eens aanbieden.
Wat een boefjes zijn het (en dit is nog niets vergeleken met wat er allemaal nog komen gaat :mrgreen: )
Het kan je zo onzeker maken soms, maar in ieder geval bedankt voor jullie reacties :-*