Zou jullie dat opvallen....?

Dat heeft niets te maken met opvoeding. Het heeft meer te maken met invloeden van buitenaf. Hoe weet jij dat zijn vriendjes niet die woorden gebruiken? Hoe wilde je dat in de gaten gaan houden? En weet jij echt zeker dat zijn vriendjes die muziek niet op hun kamer draaien?

@Debbie & Lana wrote:

Dat heeft niets te maken met opvoeding. Het heeft meer te maken met invloeden van buitenaf. Hoe weet jij dat zijn vriendjes niet die woorden gebruiken? Hoe wilde je dat in de gaten gaan houden? En weet jij echt zeker dat zijn vriendjes die muziek niet op hun kamer draaien?

Door vooral vriendjes HIER uit te nodigen :mrgreen:

En aan MIJN zoon mee te geven dat papa en mama dat soort woorden niet oké vinden en dus zeker niet met hem op gaan dansen oid :eh:

Dus jij verbied dan in principe jouw zoontje om bij een vriendje te gaan spelen :eh:

Ik zeg ook niet dat ik de woorden ok vind. Ik zeg alleen dat Lana ze niet mag gebruiken omdat de woorden niet netjes zijn. Dat is het enige wat je kunt doen. Je kan toch niet elke dag maar nee zeggen tegen je zoontje als hij vraagt of hij bij een vriendje mag spelen?

@Debbie & Lana wrote:

Dus jij verbied dan in principe jouw zoontje om bij een vriendje te gaan spelen :eh:

Ik zeg ook niet dat ik de woorden ok vind. Ik zeg alleen dat Lana ze niet mag gebruiken omdat de woorden niet netjes zijn. Dat is het enige wat je kunt doen. Je kan toch niet elke dag maar nee zeggen tegen je zoontje als hij vraagt of hij bij een vriendje mag spelen?

Hij is niet zo bij vriendjes spelerig dat scheelt…

Hij is na een dag school vaak juist de drukte zat en speelt dan heerlijk alleen…maar ik heb wat dat betreft een heeeeeeeeeeeeerlijk kind :inlove:

En ik verbiedt het niet…ze kunnen dan toch ook met hem mee??!

Het gaat om samen spelen dusssssssss…

En ik vindt dat als je je kind gaat vertellen dat die woorden niet netjes zijn als je er samen vrolijk op gaat dansen dus niet kloppen :eh:

Het is niet netjes dus gaat UIT en komt NIET in huis!

:snooty:

ik vind het idd. echt niet kunnen hoor eerlijk gezegd.

Je bent als school pedagogisch bezig en dan moet je dus zorgen dat het pedagogisch verantwoord is, enne dat vind ik deze tekst dus echt niet :snooty:

Maar als je zoontje dalijk toch vraagt of hij bij een vriendje mag gaan spelen? Ik bedoel, je moet niet alleen naar het nu kijken maar ook naar later. Dalijk gaat ie bijvoorbeeld met vriendjes buiten op straat spelen, denk je niet dat ie daar ook woorden op pikt?

En ja, ik zeg tegen Lana dat de woorden niet netjes zijn in het dagelijks gebruik. Maar ga er wel gewoon in mee als ze gaat dansen en zal dus uitleggen dat mensen die woorden alleen gebruiken in liedjes.

Zeker kunnen ze die liedjes overal horen.

Maar een school hoort er wel op te letten vind ik.

En waar denk je trouwens dat ze de meeste woorden oppikken? Juist op school. Iedereen neemt elk woord van elkaar over. Dat hou je gewoon niet tegen met geen enkele mogelijkheid.

Je kan daarna wel je beklag doen bij de directeur, maar dan is het kwaad al geschiedt.

@Debbie & Lana wrote:

Maar als je zoontje dalijk toch vraagt of hij bij een vriendje mag gaan spelen? Ik bedoel, je moet niet alleen naar het nu kijken maar ook naar later. Dalijk gaat ie bijvoorbeeld met vriendjes buiten op straat spelen, denk je niet dat ie daar ook woorden op pikt?

En ja, ik zeg tegen Lana dat de woorden niet netjes zijn in het dagelijks gebruik. Maar ga er wel gewoon in mee als ze gaat dansen en zal dus uitleggen dat mensen die woorden alleen gebruiken in liedjes.

Ik maak me geen zorgen over de dag van morgen :wink:

Ik doe mijn opvoeding stukje bij beetje…komt daad komt raadt…dat zie ik dan wel…

Kijk nu vind ik dit!

Hij is nu nog geen 5…

Ik vind wel dat ik straks misschien wel ierts anders mag vinden :mrgreen: Dat zie ik dan wel…

Ik voed op uit mijn gevoel…blijf daar dichtbij heb ik tot nu toe een prachtig kind uit gekregen…Celiza zal andere regels krijgen die volgens mijn en mijn man zijn gevoel bij haar passen!

Snap je hoe ik dat bedoel???

Daarom zeg ik nu ik verbiedt het dus niet…het is nog niet aan de orde want Renzo is niet zo erg bij iemand spelerig…hij is op woensdag middag met zijn 2 nichtjes bij mijn moeder vind hij prachtig maar verder heeft hij dik genoeg aan de dagen school :thumbup:

Maar je bent het dus wel met me eens dat je het niet tegen kan houden?

@Debbie & Lana wrote:

En waar denk je trouwens dat ze de meeste woorden oppikken? Juist op school. Iedereen neemt elk woord van elkaar over. Dat hou je gewoon niet tegen met geen enkele mogelijkheid.

Je kan daarna wel je beklag doen bij de directeur, maar dan is het kwaad al geschiedt.

een directeur kan er niks aan doen wat kinderen roepen op school!

Dit was VANUIT SCHOOL GEORGANISEERD!!!

Dan verwacht ik dus WEL dat erop zoiets gelet wordt!!!

:eh: ben je nu boos op mij :eh:

Ik vind de redenering gewoon krom… Laat het ze maar doen want joh ooit zal hij het toch wel horen/meemaken… Maar daarom hoef je het nou toch nog niet in de hand te werken?

En sowieso, als het van school uit georganiseerd wordt, dan moeten ze daarop letten en zeker bij zulke jonge kinderen. Als die kinderen opeens op school “cokeinmynose” gaan roepen tegen de juf, zal die dat toch ook niet accepteren? (hoop ik dan).

@Debbie & Lana wrote:

Maar je bent het dus wel met me eens dat je het niet tegen kan houden?

Daar kan ik nu dus geen antwoord op geven…heb er nog geen ervaring mee bij mijn kinderen!

Ik kan je eerlijk zeggen dat hij tot nu toe nog maar 1x in zijn leven een scheldwoord heeft gezegt…heb ik gelijk uitgelegt wat dat voor woord was en heb ik het nooit meer gehoord!

Ook juf heeft hem nog nooit iets ‘‘naars’’ horen zeggen…daar ben ik dus wel trots op!

Ik zeg niet dat ik het toelaat. Lana zal het niet mogen zeggen tegen anderen. Maar dat is aan mij om daarop toe te zien. En ja, ik weet nu al dat ze het toch gaat zeggen, is het niet tegen mij is het wel tegen een ander. Dat hou ik niet tegen.

@Debbie & Lana wrote:

Nee hoor :shifty:

Ik heb alleen het idee dat je niet snapt hoe ik het ‘‘voel’’ :mrgreen:

Natuurlijk leren ze veel van die woorden op school.

Maar moet de school daar dan in mee doen om een liedje te gaan draaien met woorden erin wat niet voor kids bestemd zijn :think:

@renzosmam wrote:

@Debbie & Lana wrote:

Nee hoor :shifty:

Ik heb alleen het idee dat je niet snapt hoe ik het ‘‘voel’’ :mrgreen:

Oh gelukkig maar. Daarom vroeg ik het ook voordat er misverstanden van komen :mrgreen:

Uhmm waar was ik… oh ja

@renzosmam wrote:
Ik kan je eerlijk zeggen dat hij tot nu toe nog maar 1x in zijn leven een scheldwoord heeft gezegt…heb ik gelijk uitgelegt wat dat voor woord was en heb ik het nooit meer gehoord!

Dit is dus waar ik op doel, ze zullen het toch wel zeggen, maar met uitleg erbij behandel je ze met respect en zullen ze ook snappen en begrijpen dat ze het niet mogen zeggen en zullen het dus sneller acceperen.

Oh ja, voor wat betreft de school. Ja die had beter na moeten denken. Zij zijn degene die zeggen dat ze pedagogisch bezig zijn, dan moet je daar ook naar handelen. Dus van deze kant wel een nee tegen de school. Maar meer omdat het zo hoort en niet bij mij vanuit het gevoel van oh jee, nu leren ze slechte woorden.

Oh wat erg! :shock: (Ik kan er stiekem wel om lachen :lol: , maar ben het met je eens dat dit absoluut niet kan hoor :naughty: )

Hoop trouwens dat dat dit ‘incident’ niets zegt over het niveau van Engels taalonderwijs dat Renzo straks van dezelfde docenten zal krijgen… :mrgreen: :wink: