zoooo trots

Hij is mooi!!! :inlove:

Ik heb geen verstand van de shows, maar wordt hij nu ook als dekkater gebruikt ofzo?

@merel33 wrote:

dit is een ragdoll hoor hahaha…



maine coons heb ik ook maar die zijn wel degelijk anders qua uiterlijk en vooral karakter…




Kun je me het verschil verrtellen? Wat zou je aanraden met een peuter in tha house…?

@dena wrote:

@merel33 wrote:
dit is een ragdoll hoor hahaha…



maine coons heb ik ook maar die zijn wel degelijk anders qua uiterlijk en vooral karakter…




Kun je me het verschil verrtellen? Wat zou je aanraden met een peuter in tha house…?




het verschil is eigelijk best simpel…hou je van een rustige lieve kat dan zou ik voor een ragdoll gaan…hou je van ontdeugend en lief dan is de coon de beste optie. de coon staat er bekent om dat ze je blijven uitproberen tot hoever ze kunnen gaan…de ragdoll daartegen is de rustzelf





ik heb dan allebei in huis



maar met een peuter die ook wel eens ontdeugend is zou ik persoonlijk voor de ragdoll gaan…

@mamma van sharondenise wrote:

Hij is mooi!!! :inlove:

Ik heb geen verstand van de shows, maar wordt hij nu ook als dekkater gebruikt ofzo?




deze mensen hebben hem alleen als huiskat en als showkat dus in hun contracht stond dan ook duidelijk dat hij niet word ingezet als dekkater.

als ze dat wel willen dan moeten ze dat van te voren aangeven nml.

deze kater is dus ook al geholpen.

Wat een mooi beessie! En wat een prachtige oogjes! Zo’'n kater wil je toch ook graag showen!

@merel33 wrote:

@dena wrote:
@merel33 wrote:
dit is een ragdoll hoor hahaha…



maine coons heb ik ook maar die zijn wel degelijk anders qua uiterlijk en vooral karakter…




Kun je me het verschil verrtellen? Wat zou je aanraden met een peuter in tha house…?




het verschil is eigelijk best simpel…hou je van een rustige lieve kat dan zou ik voor een ragdoll gaan…hou je van ontdeugend en lief dan is de coon de beste optie. de coon staat er bekent om dat ze je blijven uitproberen tot hoever ze kunnen gaan…de ragdoll daartegen is de rustzelf





ik heb dan allebei in huis



maar met een peuter die ook wel eens ontdeugend is zou ik persoonlijk voor de ragdoll gaan…




Bedankt! Wist ik niet. Noa was een erg rustige en lieve Coon. Ik zal eens een foto zoeken. Ben nog steeds trots op haar…

uitzonderingen daargelaten naturlijk maar ik had het meer over de coon in het algemeen :lol: ik heb er twee een rustige en een ontzettend drukke.

@merel33 wrote:

@mamma van sharondenise wrote:
Hij is mooi!!! :inlove:

Ik heb geen verstand van de shows, maar wordt hij nu ook als dekkater gebruikt ofzo?




deze mensen hebben hem alleen als huiskat en als showkat dus in hun contracht stond dan ook duidelijk dat hij niet word ingezet als dekkater.

als ze dat wel willen dan moeten ze dat van te voren aangeven nml.

deze kater is dus ook al geholpen.




Oh oke.

Ik heb weleens gehoord dat als je ze dus wel voor de fok verkoopt dat ze dan meer geld opleveren toch?

Wordt dat dan vooraf bepaald door de kopers of bepaal jij dat dan?

Maar hoe zit dat dan met de poesjes mogen die wel zo voor de fok verkocht worden of heb je daar ook contracten voor?

Ben erg nieuwschrierig hoor, ik zou ook graag iets met katten willen beginnen, maar heb de plek niet.

Misschien later als de kindjes groot zijn.



Maar als ik geld heb voor een mooie Raggdoll, klop ik eerst bij jou aan hoor Diaan.



:-*

Dit is Noa. Hoe vind je haar?

Wat een prachtige kat!

Echt een knapperd! :inlove:

@dena wrote:

Dit is Noa. Hoe vind je haar?




ze is prachtig hoor.ik heb persoonlijk niets met witte katten,maar mooi is ze wel die ogen komen nu zo mooi uit he :inlove:



mamma van sharondenise de meeste fokkers vragen idd meer geld voor een fokpoes of dekkater.dit kan een verschil zijn van 100 euro maar ook wel 400 a 500 euro.dit heeft weer te maken met de lijnen die er in voorkomen.



ik heb zelf geen kittens verkocht voor de fok ook al heb ik er genoeg aanvragen voor gehad.

voor zowel een katerkitten als een poesje word een contract opgesteld.

de reden dat ik dat niet deed is heel simpel…

ik wil er graag zeker van zijn dat het kitten goed terecht komt bij de mensen en als je een kater als dekkater verkoopt is de kans heel erg groot dat hij zijn leven doorbengt in een ren buiten en dat kan ik niet verdragen.dus de katers gaan zowiezo met dekverbod weg hier…!!! over de poesjes kan gepraat worden.



is het zo een beetje duidelijk…?

Ik snap hem helemaal Diaan :thumbup:



En wanneer ben je van plan om weer aan gezinsuitbreiding te doen?

Ik dacht dat je het over het voorjaar had in één van je vorige poezentoppics.

Kan niet wachten op je mooie foto’s :inlove:



:-*

@mamma van sharondenise wrote:

Ik snap hem helemaal Diaan :thumbup:



En wanneer ben je van plan om weer aan gezinsuitbreiding te doen?

Ik dacht dat je het over het voorjaar had in één van je vorige poezentoppics.

Kan niet wachten op je mooie foto’s :inlove:



:-*




toevallig dat je er over begint…ik heb gisteren weer contact gehad met de eigenaar van de dekkater en we hebben besloten dat bij de volgende krolsheid shely weer naar dezelfde papa gaat als de vorige keer.

dus in het voorjaar verwacht ik weer kittenbeebs :inlove:

Mooie kater! En prachtige witte maine coon poes. En van iemand die 3 Maine Coons heeft (tot 24 oktober 4, maar mijn liefste vriendinnetje is helaas overleden aan nierfalen) kan ik je vertellen dat coons idd lief maar vreselijk ondeugend zijn. Toen ik nog fulltime werkte, heeft zich dat geuit in het krabben aan meubilair. Onze bank en stoelen liggen compleet open omdat ze als krabpaal zijn gebruikt en daar baal ik enorm van. Dus je moet ze goed kunnen opvoeden (er valt ze echt wel wat te leren) maar met een hoop geduld. Overigens zijn coons ook niet echt schootkatten. Ze liggen liever naast je dan op je schoot (wat wel scheelt, want het zijn grote, zware katten).



Groetjes, Carenza

oh die ervaring heb ik nu ook weer niet eigelijk :think: je moet ze idd flink opvoeden en laten zien wie de baas is .daar geef ik je helemaal gelijk aan.maar hier doen ze niets liever dan op schoot liggen eigelijk.



als ze eenmaal het dolle uur krijgen dan gaan er klepjes voor de ogen en doen ze nergens meer wat op uit…de bank krijgt er dan idd flink van langs.nee geef mij maar raggies veel rustiger.

Ik heb er 1, gelijk ook de zwaarste, die op schoot komt liggen en zich dan ook helemaal nestelt. Maar dat duurt nooit langer dan een half uur. Zijn moeder lag altijd graag naast me. En dan heb ik nog een moeder en dochter die enorm knuffelig kunnen zijn, maar noooooit op schoot. Ze gaan achter me liggen, het liefst net buiten bereik zodat je moeite moet doen om ze uberhaupt te kunnen aaien en daar genieten ze enorm van, de mutsjes.