WoLa, balen dat er pas 21 mrt plek is Waar Yuri heen gaat is ook een soort plasjuf :mrgreen:…Y,uri zat op die leeftijd ook niet met zijn handen in zijn broek idd en wilde ook niet vasthouden. Nu wel sinds een half jaartje. Lijkt mij heel vreemd als onze jongste straks met 3 ineens zindelijk is. Dat ken ik dus helemaal niet. Ben heel benieuwd
Hij is nu ook koppig…van haar mag hij NIET zittend plassen, want dan plas je niet goed uit. Maar ja hij is een man dus weigert momenteel te zitten :wall: Zo irritant want alles zit onder steeds…richten is een vak apart :roll:
smurf ik kan me voorstellen dat hij bang is om van eten buikpijn te krijgen.
Jij bent dan ook druk onderweg van het een naar het ander met je mannetje… Ik hoop dat de kinderpsychologe jullie kan helpen.
Hoe vind je zoontje het zelf dat het niet lukt en alle hulp die hij krijgt?
Wola het lijkt me voor jou zoontje ook lastig als zijn broertje ineens wel zindelijk is en voor jou een opluchting dat je het allemaal dus wel goed aanpakt.
Jochem is boos dat hem niet lukt, en is het verrtrouwen in zijn eigen lichaam kwijt. Wat hij vooral uit door driftbuien.
eten brood en sinds deze week fruit (appels) gaan ook beter. Bij groente kokt hij en zegt hij dat hij het zo raar vind voelen in zn mond.
Dat is ook begrijpelijk, want hij heeft gewoon nooit groente gegeten, hij moet nu de structuren leren herkennen.
Wij hebben een verwijzing voor de kinderpsychiater gekregen, omdat hij meedere achterstanden in zijn ontwikkeling heeft.
Ik vind het heel spannend wat ons te wachten staat aankomende tijd.
Ik stuur hem ook 5x per dag naar de wc, wat elke keer een strijd met driftbui is…
Jullie zijn dus ook druk in de weer met jullie mannetje M@lieke :hug:
Driftbuien zijn o zo herkenbaar. En naar de plasjuf bijvoorbeeld wil hij vaak niet omdat dat saai is. Vind het ook lastig hoor. Liefst wil ik het ook allemaal niet maar hoe ga je een kind van 5 uitleggen dat hoe ouder hij wordt hoe lastiger het voor hem is dat hij ongelukjes heeft en niet goed eet. Nu vinden mensen het nog niet raar maar ja als je 10 bent bij wijze van wel.
Wat goed zeg dat hij is gaan proeven :shock: (*is plaatsvervangend jaloers :oops: *). Helemaal top! :dance: :dance: :dance: :dance: Hopelijk zet de trend zich voort
zindelijk worden lijkt altijd zo vanzelfsprekend
Vandaag ook alleen maar plas ongelukjes , heb elke dag de was aan staan om de vieze broeken te wassen. Nu weer 7 broeken en dan heb ik niet direct verschoond als ik zag dat het nat is.
Vind het zo uitzichtloos, hoe staan jullie hier zelf in?
Ik moet nu al vaak uitleggen waarom hij nog niet zindelijk is aan mensen,
met 4 jaar wordt het dus ook toch echt verwacht.
J. heeft sinds nov ook een nieuwe juf op school, en J. moet zich zelf alleen gaan verschonen ook als hij poep heeft.
Dan zie ik hem al alleen alles verschonen en hopend dat hij het maar goed zal doen. Ook op de BSO hebben ze aangegeven dat hij vaak met vieze kleding uit school komt.
Vind het ook zo treurig voor hem. maar weet niet of ik van de juf kan verwachten dat ze hem gaat helpen. Hij doet dan ook zn vieze kleding op de schone in de tas, dus gaat allemaal stinken.
En dan heeft hij een driftbui en dan gaat hij bewust in zijn broek plassen, nou dan kan ik hem wel wat aan doen.
Jeetje Malieke, :hug: :hug: Wat een nare situatie voor jullie allemaal.
ik wil je even sterkte wensen
Ik breek hier even in… maar wilde echt even zeggen dat ik het belachelijk vind dat je zoontje niet geholpen wordt op school!! Dat kan zo’n kleintje toch nog helemaal niet zelf. Ik begrijp best dat een kleuterjuf geen tijd heeft om tien onzindelijke kinderen te helpen, maar bij jouw kind is zo te lezen echt iets aan de hand, waar aan gewerkt wordt, daar kan jouw kind niets aan doen. School hoort een veilige omgeving te zijn waarin je kind geaccepteerd wordt… En dus ook hulp krijgt waar nodig.
Ik zou het echt aankaarten op school hoor.
Sterkte ermee, voor allemaal!
smurf, jij bedoelt toch dat hij niet staand mag plassen en dus moet zitten? Ik heb dat hier ook lang volgehouden, maar intussen wil Wout ook alleen maar staand plassen :roll: Want dat gaat sneller, hij is niet zo handig met op de wc gaan zitten. Zijn broertje gelukkig wel, die zit altijd (maarja, die kan ook nog niet staand plassen, hij is daar nog te klein voor ) Ik wil eigenlijk dat ze allemaal hier zittend gaan plassen hoor, veel schoner
trouwens, over dat richten; er zijn speciale plasstickers te koop die je op een mooi plekje in de wc plakt. Als je erop plast wordt je beloond en zie je een plaatje verschijnene Hadden wij op school en dat werkte goed :thumbup:
oh trouwens wout zegt nu vaker dat hij moet plassen…dat is nieuw want hij zei het nooit…dus er is vooruitgang
wola wat fijn dat er vooruit gang in zit!!!
Haha die stickers, hoe bedenken ze het allemaal :mrgreen:
Lune, bedankt voor je reactie… Ik ga vragen aan de juf of ze een plastic zak aan het wil meegeven, zodat de andere kleren in ieder geval schoon blijven.