Ik heb voor Niels (hele lichte huid en blond/rossig haar) Factor 50 van ROC gekocht. Maar vind het nogal moeilijk uitsmeren en een witte waas achterlaten.
Nu is dat bij veel zonnecremes met een hoge beschermingsfactor dacht ik maar wie weet weten jullie een fijnere die lekker smeert. Wel graag zonder parfum en andere zooi want hij heeft een erg gevoelig huidje.
Roept u maar!
Ik gebruikte gewoon etos eigen merk.
Idd wat je zegt, hoe hoger de factor hoe lastiger het te smeren is.
Maar vond dat met die van de etos dus wel meevallen.
Ik gebruik altijd ultrasun, smeert prima en hoef je maar 1x per dag aan te brengen. Dus 's ochtends op het aankleedkussen wordt onze meid van top tot teen helemaal ingesmeerd en de rest van de dag geen omkijken meer aan, smeert ook prima vind ik :thumbup:
Nivea factor 50 :thumbup: Smeert lekker, laat geen witte waas achter en het is hier de enige waar mijn dochter geen uitslag van krijgt.
Het enige nadeel vind ik dat deze wel vlekken maakt op kleding die er echt heel moeilijk tot niet uitgaat :thumbdown:
ik heb een spray voor Lys, factor 50, gaat prima, ben allee even het merk kwijt, je haalt het volgens mij bij de apotheek, a vichy, die 8)
van de kruidvat, het heet: NoAd ook factor 50, zit in een roze tube en smeert prima!
Ik hou het op Biodermal for Kids.
Ik heb van alles geprobeerd, maar de tubes van Biodermal bevallen het best!
aangezien er op de rest reactie volgde en die van de Etos niet…smeren wij met Etos factor 50 kids en dat smeert best.
De baby factor 50 van Etos smeert NIET! Dat is echt een dikke laag wit, niet te doen :?
Ikzelf, rood haar, niet bruin te krijgen, alleen maar verbranden zelfs alleen in de schaduw.
Ik zweer bij P10/P20.
Dit smeer je een half uur tot een uur voor het in de zon gaan op het huidje. Dit hoeft niet dik, het is een soort olie. Dit trekt in je huid en legt hier gelijk een beschermlaagje aan. Je hoeft de rest van de dag niet meer in de gaten te houden of je nog moet smeren of niet, want dit doe je 's ochtends op en je verbrand dus totaal niet meer!
Ik heb dit voor het eerst gebruikt toen ik in Spanje op vakantie was. Ik heb gewoon eindelijk de hele dag zonder zorgen, zonder flesje beschermingsmiddel in mijn tas, kunnen genieten van de omgeving, van de zon. Ik kan er mee zwemmen en je hoeft je niet NOG eens in te smeren.
Het is duur vind ik, voor een klein flesje betaal je al gauw 20 tot 30 euro. Maar het is het ECHT waard!
Is er ook een zonnebrandcreme (met hoge factor) die geen vlekken op kleding maakt?
De Zwitsal (factor 50) laat nl altijd gele vlekken op witte/lichte kleding achter (die ik er in de was niet meer uit krijg :evil: ), erg irritant!
Verder ben ik er wel tevreden over, dat dikkere witte vind ik niet erg, dan zie je tenminste waar je geweest bent 8)
Overigens is voor mij de keuze wel beperkter, omdat ik persé een creme zonder parabenen wil. En dat zit helaas in veel zonnebrandcremes zag ik vorig jaar.
Die p10/p20 is geen creme. En naar mijn ervaringen laat het ook geen vlekken achter.
@Debbie & Lana wrote:
Die p10/p20 is geen creme. En naar mijn ervaringen laat het ook geen vlekken achter.
Maar dat is dan dus maar factor 10 of 20? :?
hier ook p20. het is volgens mij geen factor maar houdt de schadelijke dingen van de zon tegen. gebruiken ze ook in australie waar het gat in de ozon laag zit…
hoi
ik heb een rossige dochter en 2 blonde zoons waarvan er 1 ook direct verbrand. Ik vindt zelf de hoogste factor van vichy erg goed.
Het makkelijkste is natuurlijk een spray maar denk vanwege de hoge factor dat die alleen in smeer varianten zijn :think:
@Elise wrote:
@Debbie & Lana wrote:Die p10/p20 is geen creme. En naar mijn ervaringen laat het ook geen vlekken achter.
Ja het is de factor, maar die kan je niet vergelijken met een hoge factor van zonnebrandcreme. Lastig uit te leggen. Zwitsal Factor 50 is ongeveer hetzelfde als p20 zeg maar.
P20 Sunfilter
Riemann P20 zonnebrand
• 1x smeren beschermt direct en 10 uur lang
• UVA + UVB zonnefilter
• Verantwoord bruin zonder verbranden
• Beschermingsfactor 20
• Zeer waterresistent en transpiratieproof
Zodra de zon gaat schijnen genieten we ervan. Ze geeft ons een goed gevoel en een lekker kleurtje. Wie verantwoord van de zon wil genieten, kiest P20. Dit unieke, gepatenteerde product bevat namelijk een UVA en UVB filter waarmee 95% van de schadelijke stralen wordt geabsorbeerd. Hierdoor biedt P20 maximale bescherming en wordt je verantwoord bruin zonder te verbranden. 1x smeren beschermt direct en 10 uur lang tegen de schadelijke zonnestralen. P20 is zeer waterresistent en transpiratieproof. De heldere gel bevat geen parfum en conserveermiddelen, is niet vet en trekt snel in de huid.
P20 is geschikt voor jong en oud; het is zeer geschikt voor kleine kinderen, recreatieve en fanatieke sporters, mensen met zonne-allergie en iedereen die snel verbrandt.
De voordelen op een rij:
• P20: 1x smeren biedt uw huid 10 uur lang bescherming
• P20 bevat een UVA en UVB zonnefilter
• P20 heeft een hoge beschermingsfactor 20 waarmee 95% van de schadelijke UVB stralen worden geabsorbeerd
• Met P20 wordt u dus verantwoord bruin zonder te verbranden
• P20 is zeer waterresistent en transpiratieproof
• P20 bevat geen parfum en conserveermiddelen en is niet vet
• P20 trekt snel in de huid en voelt niet plakkerig aan
• P20 kan gebruikt worden als basis onder make up
• P20 is een unieke, gepatenteerde formule die geschikt is voor jong en oud.
Dit product is met name geschikt voor:
-(kleine) kinderen die niet van insmeren houden
-voor mensen met de huidtypes 1 en 2 die snel verbranden
-voor iedereen met aanleg voor zonne-allergie
-voor recreatieve en fanatieke (water)sporters
@Elise wrote:
@Debbie & Lana wrote:Die p10/p20 is geen creme. En naar mijn ervaringen laat het ook geen vlekken achter.
Nee niet helemaal, want met zwitsal factor 50 verbrand ik ook nog bij wijze van, maar met P20 dus niet.
Ik vond dat je van P20 wel vlekken op de kleding kreeg en ben daarom dus over gegaan op de Ultrasun. Deze gaat tot factor 50 (dat is een creme) en smeert prima. Zelf gebruik ik de factor 20, dat is een soort lotion en geeft ook geen vlekken. Ik ben lichtblond en heb ook zeer blanke huid, mijn dochter heeft die helaas ook van mij, maar nog geen problemen gehad.
@Debbie & Lana wrote:
@Elise wrote:@Debbie & Lana wrote:Die p10/p20 is geen creme. En naar mijn ervaringen laat het ook geen vlekken achter.
Ja het is de factor, maar die kan je niet vergelijken met een hoge factor van zonnebrandcreme. Lastig uit te leggen. Zwitsal Factor 50 is ongeveer hetzelfde als p20 zeg maar.
ik heb factor 7 en 9 speciale zonnebrand(recept) die staat gelijk aan factor 50 uit de winkel en je heft het minder 2x te smeren dan die van uit de winkel komt op het zelfde neer als p20.het smeert als boter dat is wel beter.
en ik snap ook nog steeds niet presies hoe het zit maar het klopt wel.