Voor de zoveelste keer heb ik weer blaasontsteking, werd steeds niks aan gedaan, alleen medicijnen.
Wj vannacht om half 4 gebeld naar de algemene doktersdienst, ik moest maar ff urine inleveren en een pijnstillertje slikken…
Het was niet te houden, ben niet meer in slaap gekomen, zo’n pijn.
Wij weer gebeld, en nog eens met de mededeling dat ik ook zwanger was, en we niet wisten of het schadelijk was voor zwangerschap, en gezien ik het elke maand rond heb, dat het niet goed was, dus nu eindelijk door verwezen naar doktersdienst Groningen!
Net weer terug uit Groningen.
Zelf wonen we in Winschoten, dus een half uur rijden.
Komen we daar, eerst nog 'n 1/2 uur wachten, toen eindelijk aan de beurt, wat moest er nu gebeuren?
Alleen testen of ik blaasontsteking had, en daarna kon ik medicijnen halen bij de apotheek…
Vraag me af, kon het in Winschoten niet, maar goed.
Verder alles gelukkig goed, na gevraagd en gekeken op internet, en blaasontsteking is gelukkig niet schadelijk.
Ook de medicijnen die ik heb gelukkig niet!
Wat fijn dat je medicijnen hebt! Ik hoop dat je snel van je pijn af bent!
ik wil geen onrust stoken hoor.
maar blaasontsteking is wle degelijk gevaarlijk.
je kunt er vroegtydig weeen door krijgen ( als je er niks aan doet)
ik heb bij mn vorige zwangerschap 5x in t ziekenhuis gelegen met nierbek ontsteking , doordat ik mn blaasontsteking niet herkent had en hij naar mn nieren uitsloeg ( dat doet pijn!!!pfff)
uiteindelijk is onze zoon bijna een maand te vroeg gehaald doordat ik bloedvergiftiging had , door de bacterien.
hier controleren ze elk bezoek de urine om blaasontstekingen uit te sluiten.
omdat je dus vroegtydig kunt bevallen…
@mamatally wrote:
Klopt, maar pas als je nierbekkenontsteking hebt inderdaad. Dat kún je krijgen door een verwaarloosde blaasontsteking. Ik ben het wel met je eens dat je een blaasontsteking niet altijd even duidelijk kunt herkennen, dat had ik bij mijn 1e zwangerschap ook.
Amoxicilline is een van de weinige antibiotica die je in je zwangerschap mag hebben, is een peniciline-vorm die breed werkt. Ik heb 'm momenteel wegens voorhoofdsholte ontsteking.
Kijk je wel een beetje uit met de pijnstillers? Alleen paracetamol mag je hebben en liefst nog zo min mogelijk.
Ze kunnen verder niet heel veel doen aan blaasontsteking, je bent er gewoon gevoeliger voor in de zwangerschap. Wat je zelf kunt doen is veel drinken en evt cranberrytabletten slikken, daarvan is bewezen dat het een gunstige invloed heeft op de zuurtegraad in je blaas en daarmee ook op het voorkomen van blaasontsteking.
als je niet allergies bent voor Amoxicilline
ik rijg een dikke tong en stik daardoor als ik Amoxicilline gebruik.
daarom was de keuze infuus in t ziekenhuis , de enige optie.
@mamatally wrote:
je kunt er vroegtydig weeen door krijgen ( als je er niks aan doet)
Hoi, ja klopt, maar ik bedoelde gewoon de blaasontsteking zelf.
Zelf heb ik het regelmatig, wat nog niet onderzocht is, dus zodra ik het voel komen, wat eigenlijk snel is, bel ik meteen, dus worden er meestal meteen medicijnen uitgeschreven.
Dus verder zou het eigenlijk niet komen dan blaasontsteking
@Kay30 wrote:
Amoxicilline is een van de weinige antibiotica die je in je zwangerschap mag hebben, is een peniciline-vorm die breed werkt. Ik heb 'm momenteel wegens voorhoofdsholte ontsteking.Ik heb ook Amoxicilline gekregen.
Kijk je wel een beetje uit met de pijnstillers? Alleen paracetamol mag je hebben en liefst nog zo min mogelijk.
Ze kunnen verder niet heel veel doen aan blaasontsteking, je bent er gewoon gevoeliger voor in de zwangerschap. Wat je zelf kunt doen is veel drinken en evt cranberrytabletten slikken, daarvan is bewezen dat het een gunstige invloed heeft op de zuurtegraad in je blaas en daarmee ook op het voorkomen van blaasontsteking.
Pijnstillers slik ik eigenlijk nooit, ook niet met blaasonsteking.
Cranberry tabletten helpen inderdaad, zelf drink ik veel vruchtensap met cranberry.
Ik heb je eerste post niet goed gelezen, ik dacht dat je die pijnstillers ook genomen had, maar dat was alleen een advies (slecht advies trouwens).
Over cranberrysap/tabletten: van cranberrysap moet je liters en liters drinken wil het effect hebben, maar tabletten zijn zodanig geconcentreerd dat dat dus wel werkt. Ik heb het pas nog op een bijscholing gehoord, waar het o.a. ook over blaasontstekingen ging.
@ Mammatally: voor elke a.b. geldt natuurlijk dat je er niet allergisch voor moet zijn. Wel vervelend voor je, zeker als je daardoor tijdens je zwangerschap meteen aangewezen bent op het ziekenhuis.
@Kay30 wrote:
Ik nam ook van die veenbestabletten tijdens mijn vorige zwangerschap en veel water drinken en heb zo echt de onstekingen kunnen tegenhouden gelukkig!! :thumbup:
Ik snapte al niet, dat ik bij de gyn elke keer als ik kom urine mee moet nemen.
Is dat testen op eiwitten en Blaasontsteking.
vraagje zo tussendoor nu jullie toch over blaas hebben
ja idd ,
is voor blaasonsteking en eiwitten
je hebt ook cranberry sap dat schijnt ook heel goed te helpen!!!
SUCCES ERMEE!
@Kay30 wrote:
Ik heb je eerste post niet goed gelezen, ik dacht dat je die pijnstillers ook genomen had, maar dat was alleen een advies (slecht advies trouwens).Klopt, was een ‘‘advies’’ van een telefooniste van doktersdienst, heb ze niet genomen, was inderdaad echt een slecht advies.
Ondertussen een schimmelinfectie gekregen, kon vaker gebeuren tijdens zwangerschap of door antibiotica had de assistente het over…
Hopen dat hierna alles een tijdje weg is…
Heb ongeveer al een jaar last van een maandelijkse blaasonsteking, wouden ze eindelijk gaan onderzoeken, maar gaat nu niet door wegens zwangerschap.