Ziek tijdens 1e zwangerschap, 2e net zo ziek?

Wij zijn een beetje voorzichtig aan t bedenken om voor een 2e wensje te gaan. Ik ben alleen heel bang om weer zo ziek te worden. Bij de 1e heb ik echt een tijd niks gekund, kon alleen liggen anders kwam t er meteen uit. Met medicijnen kon ik het enigszins binnen houden, als ik t dan heel rustig aan deed. Dit ook omdat ik een hele lage bloeddruk had, dus het was en beetje een combi van factoren. Ik ben toen tot een week of 20 ziek geweest. Vanaf een week of 6 begon het en dat duurde tot een week of 15. Toen ben ik langzaam de medicijnen gaan afbouwen en vanaf week 18 was ik medicijnloos en kon ik langzaam het werken weer opstarten.

Ik ben dus bang dat dit weer gaat gebeuren en zie allerlei problemen die dan vast opgelost worden, maar ben gewoon benieuwd hoe dat bij anderen was.

Thanks!!

bij Dave was ik 1 wk echt ZIEK… daarna ging het wel…

bij Jade ben ik echt tot 17 wk ziek geweest…niet kunnen werken

dus hier een JA 1e ziek, 2e zieker

maar er zijn vast meiden met andere verhalen… :shifty: :mrgreen:

1e niet ziek

2e :sick: tot week 20

3e :sick: tot ongeveer week 11 na een consult bij de homepaath. of het daardoor heeft geholpen :think: geen idee, maar ik was er blij mee :thumbup:

Ik ben bij Kaylee 20 weken misselijk geweest… Bij Jayden 18 :shifty:

Bij de eerste 9 maanden ziek. Misselijk de hele dag door.

Nu bij de tweede nergens last van!

1e: ziek, overgeven, misselijk, moeoeoe, van week 6 tot ongeveer week 17, en nu bij de tweede gewoon precies het zelfde!

1e tot week 17 ontzettend ziek, niets binnenhouden, slecht voelen, alleen op bed kunnen liggen.

2e huppelde ik doorheen.

Ik ben bij mijn eerste 3 zwangerschappen (eerst 2 mk en daarna zwangerschap van Dana) ontzettend misselijk geweest en heel veel overgegeven. Maar nu… niets. Daardoor heb ik in het begin echt gedacht dat het zeker niet goed kon zitten. Maar inmiddels ben ik heel wat weken verder, en ik kan niet zeggen dat ik misselijk ben geweest.

hier ook bij beide even ziek :sick: :sick:

1e zwangerschap niet ziek

Bij Lucas ziek-zwak-misselijk tot 20 weken en van ook 32 weken tot 42 weken

Bij Pepijn niet ziek

Bij Merlijn niet ziek

Bij de eerste :sick: en hele dagen overgeven van week 3 (dus voor de positieve test) t/m halverwege week 20. Heb medicijnen geprobeerd, maar die hielpen 1 dag toen :roll: daarna niet meer.

Op een dag was het opeens zomaar over :o

Was, net als jij, erg bang dat het bij een tweede zwangerschap weer zo zou gaan.

Nu de eerste weken nergens last van, tot week 5: 1-2x per dag spugen. Ging door tot week 8: toen weer hele dagen alles eruit gooien. Andere medicijnen gekregen, die hielpen redelijk, kwam de dag door zeg maar. Maar nog steeds iedere dag wel minstens 1x spugen.

Met ruim 17 weken was het hier ook van de ene op de andere dag over :o (behalve vanochtend dan, was het opeens weer mis, maar zal toeval zijn :wink: )

Dus, kortom: eerste :sick: en spugen, tweede zelfde verhaal maar een kortere periode…

Succes met het doorhakken van knopen, kan me zó goed voorstellen dat je er erg tegenop ziet :hug:

Bij de zw van mijn zoon 9 mnd erg ziek, overgeven en veel andere bijkomende klachten! Deze zw ook geen roze wolk en de eerste 23 wkn overgeven en tot op heden andere klachten en veel ellende helaas.

Bij mijn mk tussendoor ook ziek… Maar is allemaal voor een goed doel

bij de eerste ging het beter dan bij de 2de.

Bij de eerste vreselijk misselijk met dagelijks spugen tot de 23e week. Bij de 2e wel misselijk, maar kon het redelijk binnenhouden allemaal.

Dus hier wel een verschil qua begin.

Eerste kindje: ziek tot 20 weken ( vanaf6 tot 16 weken heel veel spugen en niks kunnen)

Tweede kindje: misselijk tot aan de 13 weken, met niet zo vaak spugen.

Dus de tweede zwangerschap voelde een stuk beter aan, misschien krijg ik nu een meisje :think: Geen idee, we weten het hopelijk over een week of 10.

Liefs Suzanne

Bedankt voor de reacties! Eigenlijk zegt het dus helemaal niks :think: het is niet bij iedereen dus bij een 2e hetzelfde…

Nog even verder zien dus!

hier ook de 1e zwangerschap 9 maanden ellende :?

nu voel ik me heerlijk, ben alleen in het begin wat misselijk geweest…

dus t zegt idd niks!