Noa eet haar boterhammetjes met de handjes, haar fruit soms met de handjes en soms met een vorkje. Het avond eten geven wij haar met een vorkje. Maarrrr, sinds deze week is het moord en brand als ze met een vork moet eten, ze wil alles zelf doen en met de handjes, want dat gaat lekker snel. Fruit is niet zo erg, maar het avondeten wordt zo’n smeerboel. Het begint goed, maar als snel wil ze het zelf doen (met de handjes). Kennen jullie dit probleem? Wat doen jullie hiermeeof zouden jullie doen? Met de handjes laten eten (want dan gaat alles op) of met een vorkje geven (met het gevolg dat ze minder eet)?
hier ook elke avond een kliedeboel hoor , hij wil het ook zelf doen maar als ik hem een vorkje geef of lepel gaat ie het zelf proberen.
Ik pak ook vaak 2 vorkjes 1 voor hem en 1 voor mij om hem eten te geven. Ik wil het avond eten graag leuk houden en vind het fijn dat ie goed eet , dan maar wat meer poetswerk achteraf.
:-* inge
Wij zijn daar heel makkelijk in geweest, doe maar lekker zelf. De wasmachine is geduldig. Vaak probeerde mijn dochter een deel met een lepel te eten, maar na een poosje werden (en worden nu nog steeds) de handen ingezet. Betekent vaak flink poetsen na afloop, maar ik vind het belangrijk dat ze zich ook op zo’n punt verder ontwikkeld. Bovendien, het is een mager meisje, dus niet of nauwelijks eten was voor mij geen optie.
Joost weigert momenteel ook alles van de lepel!
Hij is ook gewend om fruit en brood met zijn handen te eten. Een lepel kan hij nog totaal niet zelf hanteren.
Dus ik probeer zoveel mogelijk het avondeten in stukjes voor hem neer te leggen (boontjes, worteltjes, courgette in stukjes) en dan eet hij het zelf op.
ik heb een gat in een hydrofiel luier geknipt en doe die om haar nek, de onderkant leg ik dan op tafel en daar zet ik haar bord op. Dan gaat ze heerlijk haar gang en knoeit van alles, maar in de hydrofiel. Ze begint met vork/lepel en eindigt lekker met haar handen.
Na het eten even snoetje en handjes poetsen, hydrofiel strategisch afdoen en uitschudden (buiten) en klaar ben je!
Dat is een goed idee, dat ga ik ook maar eens uitvoeren. (ik gebruik al die hydrofiele luiers toch niet meer…)
Juul eet ook alleen nog maar met haar handjes en dan alleen brood en fruit. Ze stopt wel het vorkje in haar mond als ik het eten eraan doe.
Ze moet toch maar eens een beetje gaan oefenen… :mrgreen:
Lana wil ook zelf eten. En ja het wordt een kliederboel. Ach doeje er overheen, stofzuiger of veger en blik er naast, en het is weer schoon. Kleding van Lana gaat uit (tis nu toch warm genoeg) en 's winters haar kliederschort :mrgreen:
alissa wilde ook al heel vroeg zelf eten en ik heb haar gewoon met haar handjes laten eten en al snel pakte ze het vorkje er regelmatig bij en nou eet ze al een hele tijd heel netjes alles met vork en lepel en als ze zelfs iets knoeit dan pakt ze het op en doet ze het terug op haar bordje maar ik geef haar altijd ene bakje of ene diep bord dat is makkelijker voor haar om eten op het vorkje te doen , ooh ja heel in het begin deed ikhaar ook zelf met mijn vork eten in haar mondje en snel was dat al niet meer nodig :thumbup: