Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

Pitje: hier kriebelt het ook wel heel erg :lol: 1 van de redenen waarom ik hier schrijf…

merel: proficiat met je zwangerschap! Gek hé, ik hoor dat ook zo veel… Twee is al meer dan genoeg, wel hevig zo 2 kindjes, een derde hoeft echt niet voor mij,… Ik vind het ook hevig hoor 2 kindjes maar ik heb er ook zoveel plezier aan…

mijn vriend heeft dat ook genoeg en dan alles de deur uit…

ik dacht een tijd dat ik er ook zo over dacht maar ik denk aan 3

vind het zo gezellig en ik vind kindjes zo lief en leuk dus graag voor mij

ik heb wel de 2de zwangerschap beleefd alsof dat de laatste zal zijn dus zou de 3de slagroom op het toetje zijn

Ik hoor inderdaad ook vaak dat men 2 kinderen meer dan genoeg vind, bij mij is vaak de opmerking “meer smaakjes heb je niet” gemaakt.

Ik kom zelf uit een gezin van 3 kinderen en heb dat altijd erg leuk gevonden. Ik ben de oudste en ik heb een jonger zusje en jonger broertje. Mijn broertje was echt een laatkomertje en ook eigenlijk helemaal niet gepland, maar mijn moeder wilde wel altijd graag een groot gezinnetje. Mijn Broertje wordt nu 17 en ik ben 25, vind dat leeftijdsverschil erg leuk, maar zou er zelf niet zoveel tussen willen laten zitten, maargoed dat heb je niet zelf in de hand natuurlijk.

We hebben inderdaad een zeer sterke relatie, ondanks dat mensen ons niet zo lang bij elkaar zouden zien in den beginne, zijn we ondanks alles bij elkaar gebleven en is onze relatie sterker dan ooit. Kan me ook echt niet voorstellen hoe het zou zijn zonder hem.

Ik kan nogal een heftige persoonlijkheid zijn :wink: en soms botst dat wel eens met zijn koppigheid :smiley: maar dat houdt het spannend :smiley:

Ik heb mijn mannetje maar even een paar dagen met rust gelaten, zodat hij aan het idee kan wennen en erover na kan denken zonder dat ik om het uur vraag… en? en? en?

Vind het trouwens erg leuk om te lezen dat er meer mama’s zijn die het niet willen stoppen bij 2 kinderen. Ook ik vond het erg gezellig! :smiley:

Heb wel al heel veel spullen weg gedaan, maarja had ook alles heel lang bewaard van beide kids en mijn tante had het nogal zwaar eerste zoontje verloren en nu een dochter, dus alles was gericht op een jongen, heb toen alle meidenspullen weggegeven, maar bedje heb ik nog en kinderwagen kan ik ook nog wel via via regelen :smiley:

Groetjes Sam

Daar ben ik ook weer :slight_smile:

De echo was echt geweldig. Alles zat er op en er aan zeg maar. We konden alles heel goed bekijken en zagen geen gekke dingen. Je kon zelfs de grote slagader zo het hartje in zien gaan. Ook was de blaas en het maagje gevuld. We hebben 2 handjes en 2 voetjes gezien met bijbehorende vingertjes en teentjes :inlove: Prachtig. Ook al is het niet de eerste keer dat we een echo hebben, het is en blijft toch echt een wonder!

We weten wel wat het is 8), namelijk:

EEN JONGEN!!! :dance:

carter gefeliciteerd :inlove: , altijd heerlijk te zien zeg die echo’s , en wat leuk dat jullie het geslacht al weten, kan je alles al uitzoeken, kleertjes naam, ik vond dat zo fijn om het te weten :inlove:

proficiat Carter!

echo fijn… en het geluid van het hartje, het mooiste geluid dat bestaat… :inlove:

Carter, :dance: wat gaafff!!! Lijkt mij echt fantastisch leuk he drie ventjes :inlove: Fijn ook dat alles er tip top uit ziet. Lekker gaan genieten meid :-*

Broekie, spannend hoor! Maar zo te lezen staat de deur dus wel degelijk op een kier. :thumbup:

Kee, heb uiteindelijk niet meer getest. Het raadsel rondom mijn misselijk en dergelijke werd vlak erna opgelost toen T.ygo in het zhuis werd opgenomen wegens uitdroging tgv het Rotavirus, en tja daar heeft mama een staartje van meegekregen :mrgreen:

Ik wil van de laatste zwangerschap ook optimaal kunnen genieten tis dan echt de laatste…maar we willen nu niet een al te groot leeftijdsverschil (voor zover je daar iets over te zeggen hebt :wink: ), Dus denk wel dat wij er volgend jaar definitief voor gaan, dan is de kleinste anderhalf.

Merel gefeliciteerd met je zwangerschap! :inlove:

Inge, ik heb de laatste zwangerschap ook beleefd van het is de laatste. Tijdens de bevalling was ik ook blij dat het niet nog een keer hoefde. Toch sloegen al de twijfels toe want riep meteen dat manlief dat heeel duidelijk zwart op wit moest zetten anders was ik bang dat ik het zou vergeten :lol: :mrgreen:

Dus een derde, dat is ook hier een toet slagroom op de taart :inlove: of was het nou de kers :think: :mrgreen:

In mijn omgeving krijg ik ook regelmatig te horen, pittig he nu met twee…tuurlijk is het drukker maar ik geniet er vooral zo van :inlove:

En een derde is helemaal gezellig!

Hoewel veel mensen je aankijken van die is gek whaha merk ik ook dat het weer wat vaker voorkomt.

Bij manlief op zijn werk is er nu ook een jong stel wat in verwachting is van de derde. Dus het komt toch weer meer terug lijkt wel.

Hallo dames,

Hier zijn we ook nog steeds aan het denken over een derde wondertje.

Mijn dochtertje is nu 5 maanden en het gevoel blijft…dat gevoel dat het nog steeds niet compleet is…

Ik hoor zelf ook steeds vaker om mij heen dat er bij kennissen een derde op komst is.

Het beeld dat het bij mij oproept is gewoon heel druk maar ook heel gezellig!

Mijn man heeft er veel over nagedacht. Laatst was mijn vriendin op bezoek, ze vroeg of we nu compleet waren en was zeer verrast toen ik zei dat ik dat gevoel nog niet had. Ze vroeg hoe mijn man daarover dacht en hij zei toen dat hij er vaak aan dacht over hoe het zou zijn met drie kinderen.

Ik heb mijn man vanmorgen gevraagd of hij nog wel een derde wil zo ergens in 2012…hij zei toen: dan pas???

Joepie!!!

Hij is dus helemaal om en ik ben zóóóóóóó blij!

We gaan het er vanavond nog eens over hebben maar ik denk dat we onze beslissing al hebben genomen.

Zelf hoop ik volgend jaar zomer te stoppen met anticonceptie. Ik wil eerst nog genieten van mijn dochtertje, mijn zoontje zit net op school, die moet ook nog wennen.

Ik moet eerst nog ontzwangeren en ik denk toch echt dat een derde kindje ons gezin compleet gaat maken dus ik wil mijn laatste zwangerschap heel bewust meemaken.

Dat is ook de reden waarom ik het nog even uit wil stellen…

Conny

Nou zo positief als mijn man de eerste avond was… heb ik hem daarna niet meer gezien. :frowning:

Hij denkt er zo nu en dan over na en zei van de week… nou ja… eigenlijk vind ik het wel goed zo.

Hij moet het natuurlijk niet voor mij doen.

Ik dacht na onze tweede dat het ook de laatste was en heb dan ook al heel veel weggegeven, maar grote spullen heb ik nog staan en ik hoef ook echt niet alles nieuw te hebben.

Veel mensen beginnen op mijn leeftijd pas met kinderen en ik heb er al twee… ik wil niet als ik 30 ben nog een derde erbij. Dan zit er voor mijn gevoel ook een te groot leeftijd verschil tussen.

Smurf; Laten we hopen dat de deur ook op een kier blijft en het liefst open zwiept! :smiley:

Conny; Ik herken het gevoel heel erg! :smiley: Bij mij is het vaak de eerste of de tweede bij vrienden/kennissen die op komst is… dus nu zie ik overal baby’s om me heen en bolle buikies :inlove:

Ik las ook dat er een aantal zwanger zijn! Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :mrgreen:

Hoi meiden,

Nou gisterenavond even een goed gesprek gehad met mijn mannetje.

Want kreeg nogal gemengde signalen van hem, dus begreep er niets van en dan is praten toch een stuk gemakkelijker :wink:

Helaas denkt hij er totaal anders over dan mij.

Wat hem het meeste tegenhoud is dat we nu wat vrijheid beginnen te krijgen omdat onze jongste na de zomervakantie ook naar school gaat, waardoor het voor mij weer wat gemakkelijker wordt om meer uren te werken en daarmee ook wat meer financiële vrijheid te verkrijgen. Daarnaast maakt hij zich erg druk of we het financieel wel aankunnen 3 kinderen.

Wel gaf hij aan het NU niet te willen, maar niet uitsluit dat er in de toekomst niets gebeurd.

Persoonlijk vind ik dat een beetje een stomme opmerking, aangezien hij eerder aangaf dat het juist wel goed vond en niet weer opnieuw wilde beginnen en weer in de luiers.

Tja, heb het nu eenmaal te respecteren natuurlijk, maar blij ben ik er natuurlijk niet mee.

Het gevoel bij mij is erg sterk en verlang min of meer echt weer naar het zwanger zijn en nog een kleintje.

We zullen het verder zien.

Liefs

smurf… ik krijg dezelfde opmerking… druk he 2 meiden zo kort op elkaar… ik vind het wel meevallen, ze zitten juist in hetzelfde ritme…

conny… leuk zeg dat je man al zo snel een 3e wil

broekie… wel vreemd ja dat tegenstrijdige…maar moet zeggen was hier eerst ook. en opeens zei meneer het zelf dat hij het wel leuk vind en dat hij zo van de meiden geniet…maar hebben voor ons zelf nog even een paar maanden rust… maar wie weet gaat het wel sneller… willen eerst alles op de rit hebben met de jongste.

hallo allemaal ik ben nieuw hier nou ja nieuw in dit topic, wij hebben 2 zoontjes oudste is 3jaar en de jongste word alweer 1over een maandje.

Ik krijg weer zulke babykriebels en toch t gebvoel nog niet klaar te zijn terwijl ik eingelijk nooit kinderen wilde :oops: kun je t je voorstellen

Zie een beetje practische dingen als beren op de weg zoals bijv een auto ik dekn niet dat er 3 stoeltjes naast elkaar passen mischien met wat prak werk kan t wel hoor.

En de kamers we hebben er nog wel eentje over maar daar staat nu een megakleding kast ,geen idee waar ik die moet laten.

Moet ik dat kamertje als babykamer gaan gebruiken of de 2 oudste gewoon bij elkaar doen maar die zouden dan ws 4 en 2 jaar zijn kan dat o is dat niet handig met slapen de een maakt de ander natuurlijk wakker smorgens. nou ja kan t altijd proberen en als t echt niet gaat dan maar die rommelkast :? een kamer van maken wat nu ws wel meer werk is maar uiteindelijk mischien wel profijt van hebt als ze allemaal een eigen kamer hebben, en dat zou meteen een goede reden zijn om puin te gaan ruimen hihih.

En ach ja voor laten de opleidingen etc, ik denk dat we gewoon maar een spaarpot gaan maken, als nr 3 naar de hogere zou gaan dan is de oudste alweer klaar ws.

Hahaha k zit nu te bedenken dat ik me hier nu al een beetje druk over maak hahaha.

IK moet het nog gaan vertellen aan vriendlief die zal eerder van zn stokje vallen dan dat hij nee zegt ahahahhahaha.

Ik wil pas in juli ergens stoppen met de pil omdat ik tussen de jongste toch wel zeker 2jr en 3mnd tussen wil laten zitten.

Van de eerst was ik meteen zwanger en de tweede duurde het 5 mnd en heb voor de eerst nog een MA gehad en hierbij was ik ook direct zwanger

nou heel verhaal :smiley:

Hoi Tamara,

Leuk dat je ook aan een derde kindje zit te denken.

Ik heb een zoon en een dochtertje en die hebben op onze oude woning altijd samen moeten slapen. Inmiddels zijn ze 6 en 3 jaar (beide in juli jarig)

Mijn kids hebben een bijzonder goede band samen en heb nooit echt problemen ervaren dat ze samen op één kamer sliepen.

Nu zijn we net verhuisd en slapen ze apart (zijn toch van verschillend geslacht) en daar hebben ze meer moeite mee. Met name mijn dochtertje mist haar broer heel erg 's morgens en gaat ze stiekem naar hem toe om hem wakker te maken, maar ook dat is een kwestie van wennen. :wink:

Had gisteren even een moeilijk moment, zoals eerder gezegd zijn we net verhuisd en ik wilde nog even wat dozen uitzoeken. Kom ik allemaal baby spullen tegen. Eerste pakjes van m? kids, sokjes waarvan ze nog te groot zaten bij mijn dochtertje. Ben toen even in huilen uitgebarsten, niet aan mijn man laten merken, maar die voelt dat soort dingen altijd wel goed aan.

Uiteindelijk verteld dat ik het even moeilijk had. Tot mijn grote verbazing zegt hij;

Het is ook niet dat ik het niet wil, maar ik zit gewoon met enorme twijfels, maar als je argumenten hebt die mij op andere gedachten kunnen brengen wil ik er best nog even heel erg goed over nadenken en dat we het er wat later nog even over hebben. De kinderen gaan morgen een weekje naar mijn ouders op de camping en kunnen we ook wat rustiger praten, dus dat scheelt wel.

Het is wel allemaal erg verwarrend… positief, negatief, positief… tja ik wacht het maar eventjes af. :smiley:

Mijn conclusie… mannen komen echt van MARS! :mrgreen:

Nou gisteren echt even een goed gesprek gehad en het ook even over de twijfels gehad.

Uiteindelijk heb ik een pleidooi gehouden met dat we altijd wel twijfels zullen houden en dat we wel honderdduizend redenen kunnen verschillen maar één reden hebben om het wel te doen. Mijn man vond het een erg slechte verkoop praat, maar toen ik zei dat het ons beide gelukkig zou maken… zag ik iets veranderen bij hem.

Uiteindelijk liep het gesprek nergens op uit en hebben we het onderwerp de hele avond genegeerd. Totdat ik in de slaapkamer kwam… mijn pil was weg, ik had nog een week erop staan en zag enkel nog een oud stripje (bewaar ik voor als er weer een door de gootsteen valt :oops: )

Mijn man zei; waarom heb je die nodig? Uiteindelijk kwam het eruit… mijn slechte verkooppraat heeft hem goed aan het denken gezet en uiteindelijk besefte hij dat ook hij liever niet langer wil wachten. Er zit nu zo’n 5 jaar tussen de jongste en de toekomstige baby (als het dit jaar zou lukken).

Ben nu dus in de 7de hemel, maar we moeten nog wel het een en ander uitzoeken wat betreft werk en opvang. Maar ondanks de regen, kan mijn dag niet meer stuk! :inlove:

broekie wat leuk zeg… gefeliciteerd… :-*

:dance: Broekie wat leuk!!!

Tja mannen komen idd van Mars :mrgreen: Maar super gaaffff!

Duimen draaien voor jullie :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Tamara, leuk dat jij ook graag nog een derde wilt.Hopelijk heb je je man snel mee. En die twijfels…tja de praktische twijfels hebben wij ook.

En dan vooral: hoe krijgen we 3 autostoelen achterin :lol: Die studie denk ik eigenlijk nog niet overna. Tis net wat je zegt. Als de oudste klaar is bij ons dan begint de middelste pas. En daarna pas nr 3 :pray:

In huis genoeg kamers en voor de eerste dure maanden (flesvoeding en luiers) gaan we gewoon even sparen.

Daarna red ik het eigenlijk aardig met de kinderbijslag kwa kleding en schoenen.

Wij gaan er denk volgend jaar febr/mrt voor. Dus nog even geduld vanuit onze kant :wink:

Hoi meiden,

Ik ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Ik heb drie kindjes waarvan mijn tweede (een meisje) is overleden vlak voor de geboorte. Mijn verhaal staat ook in het vlinderhoekje.

December 2008 ben ik bevallen van ons derde kindje, Hailey, en sindsdien heb ik het gevoel dat we nog niet compleet zijn. Ik weet dus eigenlijk niet zo goed waar ik mee moet schrijven, het is voor ons de vierde, maar we hebben maar 2 kindjes rond lopen.

Wij hebben dan ook zeker geen twijfels of we het wel ‘aan kunnen’, maar meer de angst voor de verloop van de zwangerschap. Ook heb ik nog steeds bekkeninstabiliteit en begin ik eind mei met een revalidatietraject hiervoor. We weten dus zeker dat we nog wel voor een kindje willen gaan, alleen nog even geduld hebben tot de revalidatiearts ons groen licht geeft :smiley:

Het lijkt me leuk om met jullie mee te mogen schrijven!

Groetjes, Windy

Broekie gefeliciteerd wat leuk!!!

Ik denk dat er hier geen problemen over wordne gemaakt een derde.

Het zal hier in huis zeker voor een halve aardverschuiving zorgen want e rmoet dan zeker puingeruimd worden en en een nieuwe kamer gemaakt want de 2oudste bij elkaar daar is de jongste van t stel nog iets te jong voor denk ik dat kan altijd nog

Dank jullie wel meiden! :inlove:

Tamara; We hebben het altijd al gehad over een derde, maar het kwam nu wel helemaal dichtbij. Doordat we er nog één bij willen verplicht ik mezelf wel dat ik er echt bij moet blijven werken, aan de andere kant, mijn man wil nu nog meer dan eerst zijn eigen bedrijf starten, is altijd al een droom van hem geweest, maar nu is hij ook van alles aan het uitzoeken.

Heeft een positief effect dus :smiley:

Windy; Jeetje, dat lijkt me echt vreselijk. Het lijkt me al vreselijk als je een mk krijgt, maar als het al geboren is… Je moet schrijven waar je je goed bij voelt, dat is het belangrijkste.

Smurf; Ja, echt… mijn man in ieder geval :mrgreen: Maar ben wel HEEl erg blij! Ik mag van hubbie a.s.a.p. stoppen met de pil, dus dat is over een weekje.

Pitje; Dan je wel!! Ben ook helemaal opgelucht nu! :smiley:

Zo ik ga me gereed maken voor mijn werk, de kids zijn bij mijn ouders op de camping, lekker ravotten.

Ik werk overigens 3 halve dagen in de week. van 9.00 tot 13.00 maar zal straks wel meer uren moeten draaien. Omdat ik een 0 uren contract heb, hebben we wel even uitgezocht hoe dat zit met verlof, maar daar heb ik gewoon recht op en ook op de zwangerschapsuitkering, mijn werkgever is niet zo gemakkelijk. (callcenter)

Ik hoop dat wanneer mijn man voor zichzelf gaat, dat we het ook een stuk beter gaan krijgen. Maar dat komt allemaal wel :smiley:

Broekie, ik werk nu zelf 16uur voor vast en soms een paar uurtjes meer wanneer het me uitkomt, ik heb een nogal duren hobby dus vandaar dat ik zeker die 16uur zal moeten blijven werken.

En ook bij een derde zal ik het zeker doen ik werk in de avonden dus ga pas iende van de dag weg heerlijk kan smorgens gewoon rustig opstarten behalve als de oudste naar school gaat (psz) en straks naturlijk naar d ebasisschool.