Wij gaan voor een 3de, wie nog meer?

@Pitje27 wrote:

@ICL wrote:
@ingemamavan2 wrote:
dus zonder spiraal hoef ik het woord zwanger maar uit te spreken en ik ben het… :oops: .

Ik hoef zonder spiraal (en BV :wink:) ook maar dat woord uit te spreken en ik ben het hoor :wink: . Ik was direct na het verwijderen van mijn spiraal zwanger… Helaas een paar keer een (vroege) miskraam gehad. Ook na het stoppen met de pil destijds voor N. was ik vrijwel direct zwanger… Is alleen natuurlijk geen garantie voor de toekomst…

stuur jullie dat geluk ook even deze kant uit… :mrgreen:

Janneke, ik stuur met alle liefde wat van dat geluk jullie kant op… daarom doe ik als ik zwanger ben ook mee met MvM :wink:

ik mag niet mee doen aan mvm helaas anders had ik het zeker gedaan…

en ik kan wel zo zwanger zijn en een super zwangerschap hebben zonder kwaaltjes (is 2x keer gelukt) maar bevallen is niet voor mij weggelegt

2x een drama en bij de eerste een drama kon ik me voor stellen om dat je niet weet wat je overkomt en heel jong was (ik was 17)

maar bij 2 dacht ik dat het wel wat makkelijker kon gaan maar nee hoor niks van dat het was een drama misschien nog wel ergens als de eerste maar dat weet ik ook niet zo goed meer…

@ingemamavan2 wrote:

ik mag niet mee doen aan mvm helaas anders had ik het zeker gedaan…

en ik kan wel zo zwanger zijn en een super zwangerschap hebben zonder kwaaltjes (is 2x keer gelukt) maar bevallen is niet voor mij weggelegt

2x een drama en bij de eerste een drama kon ik me voor stellen om dat je niet weet wat je overkomt en heel jong was (ik was 17)

maar bij 2 dacht ik dat het wel wat makkelijker kon gaan maar nee hoor niks van dat het was een drama misschien nog wel ergens als de eerste maar dat weet ik ook niet zo goed meer…

daar heb ik dus geen problemen mee…

Femke is in 5 uur ween en 1 uur persen geboren (kon er niet door)

en aukje is in 1.5 weeen en 12 min persen geboren .

Tijdens de zwangerschap…laten we het zo zeggen… ik weet hoe de pot van de wc van binnen eruit ziet… :wink: en zo nog meer kwaaltjes… maar ja dat hoort erbij…

Ingrid… lief dat je meedoet aan mvm… mede daardoor ben ik zwanger geworden…

en betreft zwanger worden… ik hou ook goed in mijn achterhoofd DAT we al 2 kinderen hebben en dat we hier heel blij mee zijn.

Er zijn er genoeg waarbij het niet (meer) wil lukken.

Maar als het ons gegeven is… dan toch graag nog een 3e hummeltje… :inlove: :pray:

de eerste 28 uur en de 2de 22 uur

en de eerste 1,5 uur persen de 2de een uur en zat vast

@ingemamavan2 wrote:

de eerste 28 uur en de 2de 22 uur

en de eerste 1,5 uur persen de 2de een uur en zat vast

:shock: dat is wel lang ja…

ach ja is maar 1 rot dag

@ingemamavan2 wrote:

ach ja is maar 1 rot dag

klopt, maar wel een hele pijnlijke… :wink:

dat de je met heel veel liefde toch

:shock: wat is er hier ineen keer veel geschreven, zeg…

Even denken…

Begin nu wat meer te twijfelen wanneer ik nu een derde kindje wil… vreemd vindt ik dat bij Briek hebben we gewoon gezegd, nu gaan we er voor en was ik totaal niet bezig met wanneer ik dan zou bevallen enzo, bij Tuur was ik al bij al vrij snel zwanger, vanaf ik gestopt was met de pil maar omdat ik voor Briek 2 mk heb gehad was ik er ook niet echt op voorbereid dat het in 1 keer en snel ‘goed’ zou gaan dat ik ook niet echt met een ‘planning’ bezig was en nu denk ik echt als ik die maand zwanger word dan is dat beter dan in die maand want dan ben ik thuis in de schoolvakantie of dan gaat Tuur naar school (ik ben Belgische en kindjes gaan daar vanaf 2,5j naar school) en heb ik wat rust tijdens de dag, enz. Stom eigenlijk, valt idd niet zo te plannen. Voorlopig denken wij er ook aan om eind van de zomer, najaar er voor te gaan…

inge: jezus, wat een bevallingen :shock: Je doet het voor het resultaat, maar of ik het met liefde zou doen :think:

Ik heb ook de indruk dat ik vrij makkelijk zwanger word, maar voor de dames waar dit niet zo vanzelfsprekend is wil ik best wat geluk doorsturen!

ICL: wat een ernstige reflux! Hoop dat hij idd geen nierbekkenontsteking krijgt

conny: vind het ook wel belangrijk om voor mijn 35ste ons derde kindje te krijgen (da’s nog een dikke 2 jaar).

Reat: wat erg dat je man echt niet meer wil en jij dan weer zo graag :hug: hopelijk kunnen jullie er nog eens goed over praten!

Pegje: ja, als het dan nr 3 en 4 zijn dan is het wel ineens een verdubbeling… is wel spannend! Wel erg dat het de vorige keren niet goed is gegaan, ook al hb je dan 2 prachtige kindjes, heel vreemd is het eigenlijk, zal ook wel een dubbel gevoel zijn…

@ingemamavan2 wrote:

ach ja is maar 1 rot dag

hihih dat dacht ik ook voor mijn eerste bevalling , tot ik er 45 uur over gedaan had :roll: 2de ging in 5 uurtjes

conny je hebt inderdaad nog tijd, en ik heb dat eigelijk ook wel het is zo ook leuk , dan twijfelik weer enorm , en dan weer niet , ik hoop dat jullie een mooi huisje vinden

kee ik denk zelf ook dat als we er voor gaan dat ik dan in sep mijn spiraal laat verwijderen, en dan vanaf okt er voor gaan of zo, en het is idd heel dubbel , want ik had 4 mooie kindjes eigelijk al moeten hebben, nou vind ik het heel erg dan mijn tweelingetjes niet mochten komen, maar het heeft zo moeten zijn ,

maar meiden jullie willen allemaal gaan voor een 3de , mag ik vragen hoejullie het gaan doen metd e slaapkamers dan , hebben jullie er genoeg want wj hebben nou geen kamer meer over, dus zouden de meiden bij elkaar moeten, of wij op zolder, maar ik vind de trap te gevaarlijk want als wij op zolder gaan dan klimmen de meiden de trap onhoog naar ons toe , dat zie ik niet zitten, wel als zeouder zijn , maar zo klein niet, dat is eigekijk nog mijn grootste punt hihihi

tegen die tijd (laten we ruim 2 a 3 jaar nemen) is d een jaar of 8 a 9 dus kan hij makkelijk naar zolder en dan hebben we op onze verdieping weer een kamer over

en bij de eerste te veel bloed verloren 3 zakken bloed terug gehad 2 dagen ziekenhuis extra en *&^$@$%$ kraamtijd veel last van mijn onderkantje + heel erg veel staal tabletten en moe moe moe moe = 28uur bevalling

bij de 2de ook bloed terug gehad 2 zakken mocht nummer 3 maar dat wou ik niet placenta was blijven zitten op ok verwijderd… ik wou naar huis 24 uur na de bevalling naar huis gegaan + heel erg veel staal tabletten en last van buikspier pijn en beurs van mensen die of mij hebben lopen hameren en douwen = 22 uur bevalling

= 2 mooie lieve mannen

nr 3 komt ook vast goed hoop ik dan op 16 uur (of minder)

jee heftige bevallingen zeg meiden…3 maal is scheepsrecht zeggen ze wel eens :mrgreen:

Wij hebben kamers genoeg.

Op de eerste verdieping is de babykamer, Y zijn kamer, onze kamer en de badkamer.

De zolder is nu niet in gebruik…oh ik jok :liar: …tis opslag voor allerlei rotzooi en de wasmachine plus droger staat er.

Hier is het idee dat de zolder in 2 kamers wordt verdeeld.

T.ygo of Y.uri gaat dan naar zolder. De andere zolderkamer wordt voor studeerkamer oid.

De babykamer is dan voor nr 3 :mrgreen:

Wanneer deze uk toe is aan een nieuwe kamer krijgt hij/zij de andere zolderkamer en wordt babykamer de studeerkamer.

Snappen jullie het nog whahaha.

Y. zag mijn gisterenavond in de badkamer…zet hij grote verraste ogen op met een brede lach: MAMA :o heb je weer een baby in je buik :dance:

Nou nee, schat echt niet! Hij: JAWEL!!!

:lol: :lol: :lol:

Ik zeg mama heeft gewoon obstipatie en vetjes bij haar buik :mrgreen:

Begon wel te twijfelen want ik heb al 2 stopweken van de pil overgeslagen :roll:

Maar nee dan had ik het al gemerkt, kan hier nl met 6 weken echt mijn broeken niet meer aan en heb nergens last van hihi.

Wij gaan er pas volgend jaar voor. Maar kan niet wachten :inlove:

Ik heb hier alweer een tijdje niet gekeken, omdat ik het idee had dat er echt actief meer gereageerd werd. Blijkt er al heel veel geschreven te zijn. Inmiddels ben ik dus echt in verwachting van nr 3. En af en toe nog wel twijfels van hoe zal dit of dat gaan lopen, maar wat ik heerlijk vind is alles voor de laatste keer meemaken. Ik ben er nu echt van aan het genieten. We wilde dit jaar de zolderkamer in orde maken, zodat wij naar zolder konden en de kinderen alle 3 een eigen kamer zouden hebben. Dit plan is even in de koelkast gezet. De jongens liggen nu samen op een kamer en vinden dit geweldig. We laten het vooralsnog even zo en kijken volgend jaar wat we nu precies willen.

Verder zal de tijd het leren. Het zal wat drukker gaan worden, maar ook enorm gezellig hoop ik. Zeker ook als ze wat ouder zijn. Dat zie ik nu ook tussen de twee jongens. Ze spelen nu heel veel samen en zijn echt maatjes van elkaar. De interacties tussen hun is zo leuk om te volgen en ik kan niet wachten totdat er nog een kindje is die lekker mee gaat doen.

carter gefeliciteerd… en mooi leeftijd verschil

hoe voel jeje?

@ Pitje: Dank je wel! Ja erg goed, kan ik wel zeggen. Heb geen last gehad van kwaaltjes ed dus dat is wel lekker.

Aankomende zaterdag gaan we een pretecho laten maken. Ditmaal neem ik mijn ouders mee. Aangezien dit ook voor hun hun laatste kleinkind zal zijn vonden wij het leuk om hun wat meer er bij te betrekken.

Het leek ons altijd al leuk als er ongeveer 2 jaar tussen zou zitten. Tussen de eerste en de tweede zat 22 maanden en nu tussen de tweede en de derde 2,5 jaar. Moet wel zeggen dat we nu wel wilde dat er minimaal twee jaar tussen zou zitten. Want Erik is nu al zelfstandiger aan het worden dus dat is alleen maar prettiger als straks de derde er eenmaal is. Maar dan zijn we wel klaar hoor. Nu ik in verwachting ben voelt het zeker aan dat dit 3e kindje ons echt compleet maakt.

en carter hoe was de pret echo gegaan :inlove: :inlove: daar verheugde ik me zooooo op elke x :inlove: :inlove:

Hoi allemaal,

Ik heb gisteren eindelijk serieus het balletje op gegooid bij mijn man… om ook voor een derde te gaan.

We wilde vorig jaar al voor een derde gaan, maar om de verkeerde redenen, inmiddels zit alles helemaal goed tussen ons, zijn we verhuisd naar een grotere woning (met extra slaapkamer) en we hebben altijd een groot gezin willen hebben.

Ik vroeg gisterenavond aan mijn man hoe hij het idee vind als we er nog één bij zouden hebben en wat er dan als eerste bij hem op komt.

Zijn antwoord; Dat we de logeerkamer opnieuw moeten schilderen en het ledikantje dat nu nog in de schuur staat moeten neer zetten.

Ik zou het geweldig vinden om het allemaal nog eens mee te maken. Bij mijn twee andere zwangerschappen heb ik een hoop gemist.

Bij de eerste kende mijn man en ik elkaar net een maandje toen bleek dat we zwanger waren. De zwangerschap verliep goed, maar raar en alles kwam vreselijk snel op ons af. Er is toen een grote ruzie ontstaan na de bevalling met mijn ouders en die heb ik 4,5 jaar niet gezien. Dus de zwangerschap van de tweede en de bevalling heb ik zonder mijn moeder moeten doen, iets waar ik echt naar hunkerde.

Inmiddels is het contact ook meer dan herstelt met mijn ouders en hoe leuk zou het zijn om alles nog eens helemaal mee te maken, met ouders, bewuste keuze en er nog een klein hummeltje bij te hebben… ik droom er nu alleen nog maar van, maar zodra ik akkoord krijg… gaat de pil de deur uit.

Groetjes Samantha

Carter: gefeliciteerd. Ben benieuwd naar jou verhalen als de derde er eenmaal is…

Bij ons begin mijn man ook meer en meer gewend te raken aan het idee dat er nog een derde zal komen. Hij maakt dan opmerkingen als: stel dat we dan 3 jongens hebben … of hij maakt al plannen over hoe hij de grote kamer wil opdelen. Ik denk dus dat het wel ok is, alleen over het financiële plaatje durven we ons beiden wel eens zorgen te maken. Je moet ze natuurlijk wel alledrie groot brengen… Ikzelf wil toch nog even wachten. Het zal in ons geval ook de laatste zwangerschap zijn, dat is zo definitief dat ik het nog even wil uitstellen… En dan genieten!

Broekie: kan me wel voorstellen dat je verlangt naar zo’n zwangerschap. Wel knap dat jullie door al die moeilijke periodes zijn doorgekomen. Sterke relatie!

smurf: wel vreemd dat hij zo stellig blijft beweren van de zwangerschap… Toch maar een testje?

Pegje: wij hebben in principe genoeg slaapkamers: maar 1 van onze kamers is nu buro/logeerkamer en eigenlijk willen we dat zo houden. Onze jongste ligt in een grote kamer, die kamer willen we opdelen

inge: hopelijk zelf minder als 16u!

@Kee wrote:

Bij ons begin mijn man ook meer en meer gewend te raken aan het idee dat er nog een derde zal komen. Hij maakt dan opmerkingen als: stel dat we dan 3 jongens hebben … of hij maakt al plannen over hoe hij de grote kamer wil opdelen. Ik denk dus dat het wel ok is, alleen over het financiële plaatje durven we ons beiden wel eens zorgen te maken. Je moet ze natuurlijk wel alledrie groot brengen… Ikzelf wil toch nog even wachten. Het zal in ons geval ook de laatste zwangerschap zijn, dat is zo definitief dat ik het nog even wil uitstellen… En dan genieten!

!

leuk je hier ook te zien… :mrgreen:

en wat jij zegt… zo voelt het bij ons ook… dan is het de allerlaatste (teminste… een keer houdt het op) maar wil het daarom ook nog even uitstellen… alhoewel het heeeeeeeel ergg kriebelt…

wat leuk al die verhalen over ‘het 3e kindje’.

Ik heb altijd het gevoel dat het bij de meeste mensen na de 2e ophoudt. Ik was laatst op kraamvisite bij iemand uit de straat die was bevallen van haar 2e kindje. Ze had het alleen maar over dat het haar laatste was en wat ze dan met alle babyspulletjes moest gaan doen als de baby eruit zou groeien en hoe zwaar ze het wel niet zou krijgen met 2 kinderen. Ik had echt zoiets van geniet van je kinderen! Zelf zijn wij nu ook aan de 3e begonnen en verheug met nu al op de geboorte.

groetjes, Merel