Wie snapt hem... wij komen er niet uit...wiskunde vraagje..

ben trots op jullie in dit geval anne als eerste heb ik weeeeeeeer gelijk alle antwoorden vind je op kok :lol:

Tja, je bent juf of je bent het niet, hè :angel: :mrgreen: ?

Maar…niet om knullig te doen o.i.d.,maar er staat toch in het verhaal dat de kelner 2 euro in zijn zak steekt…als de klanten NIET weten wat precies de rekening is…EN niet weten dat de eigenaar ze zomaar 5 euro teruggeeft…WAAROM vragen ze zich dan uberhaupt af waar die ene euro is gebleven??? Dan zou je die vraag niet eens hoeven te stellen…



Er staat niet dat ze weten wat de eigenaar tegen de kelner zegt en er staat nergens wat de rekening was…



Als het een geintje was…dan is het wel een hele aparte…

De klánten vragen zich toch ook niet af waar die ene euro is gebleven ?



Zij hebben gewoon 30 euro betaald zoals op de rekening en de kelner is gesommeerd de 5 euro retour te brengen. Tja, dat ie dat niet geheel doet weten zij niet.

De clue is dus dat de klanten niet weten wat de kelner deed met 2 euro…maar verder wisten ze van al het andere ook niet…staat ook nergens…

@mandy_d. wrote:

Maar…niet om knullig te doen o.i.d.,maar er staat toch in het verhaal dat de kelner 2 euro in zijn zak steekt…als de klanten NIET weten wat precies de rekening is…EN niet weten dat de eigenaar ze zomaar 5 euro teruggeeft…WAAROM vragen ze zich dan uberhaupt af waar die ene euro is gebleven??? Dan zou je die vraag niet eens hoeven te stellen…



Er staat niet dat ze weten wat de eigenaar tegen de kelner zegt en er staat nergens wat de rekening was…



Als het een geintje was…dan is het wel een hele aparte…
:mrgreen:

Aan het begin staat: de rekening bedraagt 30€.



Ze hebben gewoon betaald, 30€ aan de ober gegeven en die komt vervolgens met 3 muntjes van 1€ terug voor ze.

ik ken deze grap wel, wordt bij carnaval veel gebruikt…



maar ik snap m nog steeds niet helemaal… wel de berekening… maar ga nog een keer het 1e berichtje lezen…

zo… het is het al laat… ik snap nu helemaal ja… die 2 euro moet er vanaf…



zo dat was een duur kwartje… :oops:

@Pitje27 wrote:

ik ken deze grap wel, wordt bij carnaval veel gebruikt…



maar ik snap m nog steeds niet helemaal… wel de berekening… maar ga nog een keer het 1e berichtje lezen…




Snap hem ook wel…de de lol van de clue niet zo.

Ik nam blind aan dat die over op weg terug van de eigenaar die 2 euro in zijn zak stak (want dat staat er letterlijk). en dat de klanten gewoon geld terugkregen…nam eigenlijk blind aan dat die klanten niet wisten dat de eigenaar die 5 euro afspraak had gemaakt met de kelner…kortom…dat ze die 2 euro fooi dus ook niet ZELF hadden gegeven…



Wist niet dat dat nou de hele issue was…kortom…de lol.

De klanten zelf vragen het zich niet af…dat doen wij als buitenstaanders…en dan spreekt de situatie voor zich…kelner pakt 2 euro en de rest terug aan de klanten.

Wie/waarom/wanneer begint de behoefte dan om het te berekenen? Dat is dan de grap,want die klanten doen dat niet…die weten immers van niets…

Wat hun betreft was de rekening dus 27 euro…punt…

@Pitje27 wrote:

ik ken deze grap wel, wordt bij carnaval veel gebruikt…



maar ik snap m nog steeds niet helemaal… wel de berekening… maar ga nog een keer het 1e berichtje lezen…




Je snapt hem wel…hij is gewoon niet zo leuk…

Zo hadden wij vroeger ook zo’n flauwe…(heeeeel vroeger)



AIDSKT



Alle indianen drinken smorgens koffie…



Eeuuh en die T dan…



Die drinken ze smiddags…lol…

@mandy_d. wrote:

Zo hadden wij vroeger ook zo’n flauwe…(heeeeel vroeger)



AIDSKT



Alle indianen drinken smorgens koffie…



Eeuuh en die T dan…



Die drinken ze smiddags…lol…




vind m wel grappig… en ergste is ik lees hem… en na de koffie (zonder verder te lezen) denk bij mezelf… en die T dan… :mrgreen:



ach wel lachen op dit tijdstip… :lol:

welk restaurant is dat??



want ik wil wel die 5 euro korting, maar niet die kelner :mrgreen:

Hmmm, vage grap…Ik heb niet zoveel humor dus dit soort grappen gaan altijd een beetje aan mij voorbij…



Maar de berekening kan wel juist zijn, zonder dat er een missende euro is.



Als ze 25 euro betalen vanuit de restauranteigenaar zijn gedachte dan is dat 8,33 per persoon. Ze krijgen 1 euro terug is 9,33.

3 keer 9,33 is 28 euro. Plus de 2 euro voor de kelner is 30 euro.