Wie ook beginnen in de mm?

Vervelend is dat he, dat wachten en wachten…Ga me richten op 9 maanden wachten…pffff.

Dikke knuffel van mij

Ja die 9 maanden wachten duurt ook lang maar dat is toch anders.

Dan wil ik wel wachten, kan je ondertussen allemaal leuke dingetjes kopen en dan heb je tenminste eindelijk het vooruitzicht naar het grote wondertje waar we dan allemaal zolang op gewacht hebben

@anoniempje wrote:

Ja die 9 maanden wachten duurt ook lang maar dat is toch anders.

Dan wil ik wel wachten, kan je ondertussen allemaal leuke dingetjes kopen en dan heb je tenminste eindelijk het vooruitzicht naar het grote wondertje waar we dan allemaal zolang op gewacht hebben

Inderdaad!

Het lijkt wel of iedereen ineens zwanger is. Als ik op straat rondkijk, en bij het maken van de afspraken in het ziekenhuis.

Inderdaad maar ga er nog steeds van uit dat onze tijd nog komen gaat!!

Heb net al mijn colums uitgetypt en teruggelezen, wel heftig maar ook relativerend!

Moet nu naar mijn werk. 7e dienst…en even de laatste, hierna 5 dagen vrij. Yes!!!

Liefs

Ineke

Zo, ik ben een beetje bijgelezen hier :slight_smile:

Wat hebben jullie al veel meegemaakt :o Ik vind het fijn hier mee te kunnen praten, al heb ik natuurlijk nog geen idee of en wat er eventueel aan de hand is. In mijn omgeving is iedereen erop gericht ‘hoeveel’ kinderen te krijgen, en wordt er niet nagedacht OF er wel kinderen kunnen komen. Helaas niet vanzelfsprekend.

A.s. dinsdag ga ik samen met mijn schoonzus (m’n beste vriendin tevens!) want mijn man en ik hebben een winkel, die we dus zouden moeten sluiten in dit geval. Aangezien we volgende week vrijdag dicht gaan voor een bruiloft van goede vrienden, hebben we besloten het nu niet te doen. Schoonzus bood gelijk aan mee te gaan, zij kent ons verhaal, en wilde mee om me te steunen, vind ik erg fijn.

Ineke, werk ze, en alvast een paar fijne vrije dagen gewenst!

Dat gaat wel lukken hoor. Vanochtend nog even gesport en vanmiddag nog even naar de bieb en verder ga ik weinig doen vandaag! Heerlijk!!

Verwacht mijn ongi over ca. 2 dagen en dan weer afspraak maken bij de gyn. Erg spannend.

Jij dinsdag ook veel suc6 Moon, fijn dat je niet alleen hoeft. Valt best mee hoor zo’n 1e keer is mijn ervaring. Je hebt dan tenminste het gevoel dat er actie is.

Anoniempje heb je al een oproep gekregen? Kan me voorstellen dat je smacht naar de postbode… :lol: :lol:

Nou idd het met smart wachten op de postbode heeft gewerkt :lol:

Vandaag de uitnodiging gehad voor het intakegesprek, moeten 10 april om half 2 dus duurt weer even gelukkig dat we al zo goed zijn in wachten :wink: maar fijn dat het nu eindelijk gaat beginnen.

Gesprek gaat 45 minuten duren en daarin wordt dus alles duidelijk uitgelegd, voorgeschiedenis besproken en alle vragen doorgenomen´.

Ze gaan starten met alle benodigde bloedonderzoeken.

Ook een hele uitgebreide brochure gehad die we door moeten nemen.

Ziet er allemaal wel heel duidelijk uit moet ik zeggen.

Dus nu gaan we aftellen

Nou spannend allemaal! Nog even volhouden wat betreft het wachten! En dan weer beginnen met hopen…tja, zo gaan we al die fasen steeds bij langs he? Maar je bent daar op de juiste plek denk ik! Heel veel suc6 alvast!!

Hallo, heeft even geduurd maar ik ben er weer. Had niet zo veel puf om wat te tikken.

Vandaag weer naar de gyn geweest. Sperma en bloedonderzoek was goed. Hubbie had alleen niet alles in potje gedoneerd maar ook er wat naast. Daardoor mag hij een nieuw potje inleveren. In 1 ml sperma zaten toch 9,9 miljoen spermacellen in dus de gyn was tevreden.

Ik moet nu eerst 6 kilo afvallen en over 6 weken terug komen. Als ik dan genoeg ben afgevallen weer een cyclus tempen (mag nu dus stoppen met tempen) en als dat niks uit maakt ktijg ik clomid. Nu maar hopen dat het al goed is als ik afval.

Ieke: Nog gefeliciteerd met je trouwdag!!! Ik wil graag PB met foto!!!

Anoniempje: Hehe nog even wachten en er komt actie. Gelukkig en nou maar hopen dat het snel gaat.

Moon: Welkom hier!!!

Ineke: Wanneer heb jij weer een afspraak?

Lenie: Hoe gaat het met je?

Liefs, Chantal.

Krabje: fijn dat alles goed was, genoeg zaadcellen dus bij jullie!

Dan zal je rond de 40 miljoen uitkomen als alles erin zit :lol:

Ben je veel te zwaar als ik vragen mag?

Ik moet nl ook wel wat afvallen hoor, hoop niet dat ze daar erg moeilijk over gaan doen, ik probeer steeds goed te beginnen maar hou het nooit zo goed vol, ik ben nogal een snoeper :oops:

Oh ja, 40 miljoen. Ik wist dat er iets niet klopte maar wat het was weet ik niet meer.

Ja hoor je mag wel vragen hoeveel ik weeg. Bij de gyb was ik 4 weken geleden met kleren aan 106 kilo. Thuis zo rond de 105, maar heb er nu al 1,5 kilo af. Ik moet dus onder de 100 kilo uitkomen van de gyn en dan gaan ze pas behandelen. Dus ik weet wat me te doen staat. scheelt wel dat ik al anderhalve week bezig ben met SB.

Liefs, Chantal.

ja als je er van uit gaat dat je meestal rond de 4 ml. produceert, tenminste je vriend dan he :lol: dan kom je rond die 40 uit dus dat is prima, wou dat wij dat hadden :mrgreen:

Is het goed vol te houden SB dieet?

Lijkt me ook wel wat steeds denk ik nu ga ik beginnen maar je weet hoe dat gaat he, eerste dagen lukt het wel en dan sta je stil en denk ik weer waar doe ik het voor neem liever nu gezellig een koekje bij de thee :lol:

Ik ben ook maar klein, 1.62 ong. dus dan valt het al sneller op, moet voor weer binnen een normaal BMI toch wel een kilo of 6 afvallen dan zit ik net weer binnen die grens :wink:

Heb een paar jaar geleden het Atkins dieet gedaan, vloog eraf toen was ik binnen ruim 2 weken 6 a 7 kilo kwijt en is er toch ook best wel lang afgebleven maar langzaam aan komt er dan toch steeds weer wat bij in de loop der jaren.

Miste daar vooral dat je geen brood en melkproducten mocht en vooral moeilijk om s’ochtends iets te bedenken wat je als onmtbijt kon nemen want als je al geen crackers of brood of yoghurt ofzo mag dan wordt het moeilijk kiezen.

Je mocht wel een gebakken ei met spek maar dat s’ochtends vroeg :sick:

Maar goed moet gewoon minder gaan snoepen en echt vaste dagen gaan sporten dan moet het wel gaan lukken hoop ik.

Maar is er verder bij jou zelf al iets onderzocht?

Sorry maar kan het soms niet helemaal meer bijhouden wie nu al welk onderzoek heeft gehad enzo

Hoi SB is erg goed vol te houden. je mag best veel hebben en ook heel gevarieerd. Zo eten we morgen frietjes :drool: :drool: Wel overfrietjes maar toch.

Ik heb nu inwendige echo en bloedonderzoek gehad en al 3 maand getempt. Nu dus temp pauze en als ik onder de 100 zit weer een cyclus tempen. Gyn had het vorige keer over foto vam eileiders maken maar daar heeeft hij het vandaag (gelukkig) niet over gehad.

Ligt bij mij nu dus aan tekorte luteale fase door ws overgewicht.

Liefs, Chantal.

He krabje, fijn dat de 1e uitslagen goed zijn. Ik was erg bang voor de uitslag van de zaadjes van mijn vriend, daar kunnen ze moeilijker iets aan doen mocht dat niet goed zijn… geloof dat marcel op 7 miljoen zaadjes zat waarvan 4,5 goed beweeglijk enzo. Niet super maar goed genoeg, ben dan ook al 2x zwanger geweest natuurlijk.

Wat betreft SB, ik zit nu in week 8 (maandag week 9) en heb er al 6kg af!!! Het bevalt mij ook erg goed en de recepten die ze erbij geeft vind ik over het algemeen ook erg lekker. Na de 6e week mag je daar zelf ook meer in varieren dus. Enneh, die ovenfites met sla en yofresh vind ik inmiddels heerlijk!!! Mis dan alleen het kroketje erbij maar goed. Heb ook echt het idee dat ik dit zelf ook vol ga houden, die variatie enzo. Heel veel suc6!!

Waarom het mij zo goed lukt is omdat ik hier tenminste wel controle op heb! tja…en op naar de zomer natuurlijk maar hoop snel toch weer aan te komen, vooral rond mijn buik!!! :lol:

Ik heb alweer ongi-buiktpijn, verwacht mijn ongi morgen of maandag en dan weer een afspraak voor over ca. 10 dagen.

Liefs

Ineke

Nog even over Sb. we hebben net heerlijk gelunchd met een recept uit haar 2e boek. Heerlijk!!! Pistolet met geitenkaas, wat honing, peper en tijm en dan in de oven. hmmmmm. kan er weer even tegen.

Straks mag ik nog een appel en vanavond eten we fou-yung-hai of hoe je het ook mag schrijven. ook errug lekker.

Nou, wilde ik even kwijt. Oh ja, ik kreeg als reactie op mijn vorige colum een mailtje van iemand die mij wilde waarschuwen dat dit dieet slecht zou zijn wanneer je zwanger wilt worden. Ik kan me dat niet voorstellen, krijg alle voedingsstoffen binnen en eet dus erg gezond. Mijn cyclus is nog steeds als voorheen dus!

Hoi iedereen

Vrijdag heeft mijn man de tweede donatie gedaan, konden we gelijk 's middags al bellen voor de uitslag (omdat het ‘‘opgewerkt’’ wordt), maar dat is ie vergeten… :roll: Dus nu maar maandag bellen en anders horen we het as vrijdag, wat het oordeel is. We gaan er maar vanuit dat het min of meer hetzelfde zal zijn en misschien iets minder, aangezien hij tussendoor ook nog 2 dagen aan de rees en :sick: is geweest.

volgende week maandag dan naar Rotterdam. Hoop dat we dan inmiddels ook de status van ons gecopieerd en al in de bus hebben, kunnen we alles meenemen naar Rotterdam. Hopelijk hoeft er dan ook niet veel meer gedaan te worden, maar weten we direct waar we aan toe zijn.

Anoniempje, ik kan er ook geen wijs meer uit worden hoever nu iedereen is, met z’n hoevelen typen we hier nu, een stuk of 7? Wel gezellig in ieder geval, maar vergeef me als ik een keer miskleun wat betreft het stadium van onderzoeken en/of de behandelingen hoor. :oops:

Wat betreft SB, zelf hoef ik gelukkig niets af te vallen, maar ik heb eens aan een dietiste gevraagd wat zij van het SB dieet vindt: volgens haar zitten er voor de lange termijn inderdaad te weinig voedingsstoffen in. Je valt er wel snel kilo’s mee af, maar het aantal calorieen wat je binnenkrijgt zou ook echt te weinig zijn om verantwoord mee af te vallen. Het beste is nog altijd om voor eens en altijd je voedingspatroon aan te passen en niet een tijdje te dieten, om daarna weer ‘‘normaal’’ te gaan eten, waardoor je dan weer bijkomt.

Als je zwanger bent, is het sowieso niet aan te raden om dan bewust af te gaan vallen.

Nou meiden, succes met afvallen, hou vol, (wel op een gezonde manier natuurlijk) en hopelijk weten we binnenkort meer. Ik laat het in ieder geval eind van de week even weten.

een foto van ons in trouwkleding heb ik nog steeds niet digitaal, dus nog even geduld!! (ze komen er wel aan)

Hallo meiden,

Hoe was de uitslag Ieke? :pray:

Ik lees dat je pas getrouwd bent? Gefeliciteerd hoor!! Mooie dag gehad?

Vrijdag gaat mijn beste vriendin trouwen, echt zin in :thumbup: , wij zijn vorig jaar getrouwd in maart.

Morgen naar de gyn. Als het goed is uitslag van bloed en onderzoek van hubbie binnen. Gelukkig om 8.45 al, kan ik niet zolang zenuwachtig zijn :shifty:

Moon en Ieke: hoe waren de uitslagen?

Hopelijk weten jullie nu wat meer.

Pfff. Heel verhaal hoor!

Zaadonderzoek was goed, alleen beweeglijkheid ietsje minder zei hij.

Goed nieuws dus.

Bloedonderzoek was niet helemaal compleet, dus opnieuw geprikt nu. Echo was goed, uitstrijkje is gemaakt.

Hij denkt dat het een probleem met de hypofyse is. Deze hoort signaal te geven aan de eierstokken voor een eirijping. Bij mij gebeurt dat de ene maand blijkbaar wel, en de andere maand veel te laat. Hij heeft nu uitgebreid bloedonderzoek gedaan om te kijken naar de schildklierfunctie.

Volgende week maandag terugkomen…

Hij weet zeker dat het probleem bij mij ligt, anders hadden we nu al gelijk een afwijkend onderzoek bij hubbie gehad.

Ieke hoe is het bij jou?

We konden vrijdag al bellen voor de uitslag, maar vanwege drukte op het werk vergeten… :roll: en mandag ook niet gebeld… Nu wachten we maar gewoon as vrijdag af ( is morgen dus al), want wat moet je met alleen een uitslag? Ik wil graag weten hoe de vere behandeling is en daarvoor moet je toch een gynaecoloog spreken. Morgen dus nog 1 keer in het streekziekenhuis, as maandag dan naar Rotterdam. De gegevens liggen als het goed is morgen gecopieerd en al voor ons klaar. Maandag dan het definitieve oordeel, hoop ik!

Dus afwachten maar he?

anoniempje, voor jou duurt de intake toch ook niet lang mee, begin april ergens? Moon84, al weer snel de volgende bloedonderzoeken, hopelijk valt het verder allemaal mee, en kunnen jullie snel verder. Gelukkig met je man alles goed! Heeft de gyn al iets gezegd over hoe het verder gaat? Evt Clomid voor jou oid, of wil hij eerst de verder bloedonderzoeken afwachten?

Inmiddels heb ik ook een paar digitale foto’s van de jurk etc op een stickie, dus die zendt ik vanavond even naar jullie toe, via een PB dus.

NB hoe gaat het eigenlijk met Kimzie, die schreef hier ook in het begin?