Wie gaat er voor een eerste kindje deel 10 ...

Beterschap tijgetje. :hug: :hug:

Beterschap Tijgertje :hug: :hug: Hoe gaat het verder met je?

Nog last van zwangerschapskwaaltjes? Wanneer heb je weer een echo? :-*

Dank je meiden.

Verder heb ik geen last van kwaaltjes, dus voel me verder eigenlijk wel super !

Volgens mij heb ik geen echo meer, anders moet ik zelf een pretecho laten maken. Raim wil dat niet, dus zit te denken om het wel te doen en dan mijn mams mee te nemen ( die word voor de eerste keer oma)

Heerlijk Tijger! En al lekker over de helft! Weet nog dat ik het toen ineens wel snel vond gaan hoor! Heb je al besloten heo lang vantevoren je gaat stoppen met werken? En ga je nu beginnen met de voorbereidingen, of wacht je daar nog mee?

@ 111 :

Als ik het qua werk vol kan houden, wil tot 4 weken voor de uitgerekende datum door werken. Dan heb ik na de bevalling langer verlof :smiley:

Kinderwagen hebben we al binnen, kamertje zijn we bezig met orienteren. Ben ook aan het kijken voor zwangerschapsgym en of er iemand hier in de buurt van Utrecht ook thuis kan komen ( dus alleen mijn vriend en ik en die vrouw ) voor een soort cursus als voorbereiding op de bevalling. De vrouw van een collega heeft dat ook gehad en dat is hun super bevallen, lekker in je eigen omgeving. Maar ik ben er nog steeds niet uit of ik nu thuis of in het ziekenhuis wil bevallen :oops: Waarschijnlijk gaat het wel flesvoeding worden, omdat ik last heb van 1 ingetrokken tepel en die ook echt heel moeilijk naar buiten komt. Dus ik zie dat “gepruts” niet helemaal zitten :oops: :oops: Al vind ik het ook wel een beetje jammer, want het lijkt me wel een mooi iets om borstvoeding te geven …

Klinkt alsof je alles lekker op de rit begint te krijgen voor de komst van je kindje! Super hoor. Inderdaad is nu de tijd aangebroken om over dat soort dingen na te denken. En je hoeft je nergens voor te schamen hoor, ik zag mezelf ook niet prutsen met borstvoeding en Amy heeft direct flesvoeding gehad. Geen spijt van en bij een eventueel brusje in de niet nabije toekomst zou ik het weer zo doen. Gewoon kiezen waar jij je goed bij voelt, je kindje heeft meer aan een happy relaxte mama dan aan een mama die kost wat kost iets ‘moet’ van zichzelf. Overigens kan het net zo goed zijn dat je nu ergens stellig achter staat, maar op het moment dat beeb er is, je het toch anders wil doen?. Vooral je eigen gevoel volgen en niet (teveel) afgaan op wat anderen zeggen, dan komt het vanzelf helemaal goed.

Ik ga ook mijn gevoel ( en dat van mijn vriend ) af hoor. Als andere vinden dat borstvoeding beter is, dan moeten ze het vooral geven, maar ik wil er geen problemen door krijgen, maar wel een gezond, vrolijk kind.

Tijger is t mischien een idee (waarschijnlijk heb je daar al aan gedacht) om te proberen borstvoeding te geven, zo heb je dan toch ook kunnen ervaren en kun je altijd nog overgaan op kv, en dan wel al flesjes en flesvoeding in huis halen voor het geval het niet lukt? is niets mis mee en dan heb je dat wel kunnen ervaren hoe het is? :-

ik vind het geven van bv nog steeds super, vooral snachts er niet uit hoeven om de fles klaar te maken :mrgreen:

maar ook dat contact met je kindje en dat je lichaam dat zo oppakt, best bijzonder. maar ik kijk ook niemand erop aan als zij kiezen voor fv, ieder zijn eigen keuze, waar zij zich het beste bij voelen :thumbup:

lekker doen waar jij je goed bij voelt :-

De flesvoeding van tegenwoordig is heel goed hoor, dus ongezond zal je kindje er echt niet van worden. Snap die mensen ook niet die beweren dat er niets beters is als bv… waarom moet je bij bv dan nog extra vitamine geven (vitamine K uit mijn hoofd) en zit dat er bij fv al in? Ik begrijp best dat je door bv antistoffen doorgeeft, maar doe je dat ook al niet door je bloed bij zwangerschap, en bouwt je kindje die niet zelf op tijdens zijn bestaan (in en uit de buik)? Maar, dat is een hele andere discussie en daar zijn al tig topics over. Is hier niet op zijn plaats en niet nodig.

Inderdaad gewoon doen waar jij en je vriend je het best bij voelen, en proberen kan natuurlijk altijd!

Jane :

Het zou ook een optie kunnen zijn. Ik heb er al wel over nagedacht, heb ook al een paar flesjes in huis …

Moeten we de komende weken nog maar even goed over nadenken en bespreken hier …

Zitten hier nog meiden aan hun NOD?? Hoe lang moeten jullie nog voor de volgende ongi?? Ik zou ergens tussen nu en volgende week mijn NOD moeten hebben, en heb beloofd een week te wachten alvorens ik een test zou doen…, maar wat duurt dat ineens lang zeg…!! :?

Yvonne, hihi, tja, als je de knop voor een kindje hebt omgedraaid wil je nou eenmaal het liefst meteen een positieve test in handen hebben he… Maar helaas, het laat zich niet regelen hoor. Je moet toch echt nog even geduld hebben. Ga wel heeeeel hard voor je duimen!

111 nog gefeliciteerd met Amy d`r eerste verjaardag :inlove:

Dank je wel Schaap!

Wat een megaleuke avatar heb je trouwens!

:inlove: :inlove: :inlove:

nog gefeliciteerd met Amy :-*

Thanx mop!

Bij jou alles in orde? Ook met kleine man?

leuke verjaardag gehad?

is ze lekker verwend? wat hebben jullie haar gegeven??

lieve foto hoe ze die taart zo lekker oppeuzeld :inlove:

zal mijn ‘hoe het nu gaat’ even kopieren uit ander topic en in spoiler zetten, this nogal een verhaal :mrgreen:

@Jane_S wrote:

hier gaat het goed, geniet vollop van ons mannetje.

het is ook zoooo’n lieverd! :inlove:

helaas heeft ie wel best veel last van zijn buikje/krampjes, we hadden van die druppeltjes, maar zijn er 4 dagen geleden mee gestopt en hij heeft toen weer 2 nachten goed doorgeslapen :thumbup: en het leek ook wat beter te gaan, hij heeft er dus even wat minder last van. Helaas gisternacht kwam hij zowat om het uur :zzz: best zwaar zeg, pff was en ben nog helemaal gesloopt ervan.

Maar ik merkte overdag dat hij dus helemaal niet zo lekker is en dat zal dan wel verklaren waarom hij zo aan het hangen was bij mama en niet in zijn bedje wilde slapen. Zelfs naast me slapen was niet goed genoeg meer, nee het is mama! ook vandaag helaas nog een beetje ziekig kindje :frowning: dus heb geen handen vrij :roll: :mrgreen:

bij mama slaapt ie, maar zodra ik hem neer leg gaan binnen 30 sec. die oogjes open en ligt ie te jammeren/mopperen en gaat ook echt niet meer slapen, maar leg ik hem niet neer dan slaapt ie zoals gisterenavond zo 3/4 uur op mij :mrgreen:

vanacht heeft ie het wel aardig gedaan, 3/4 uur geslapen en toen kwam die vanochtend om 6/7 uur weer en toen heb ik hem maar weer niet terug gelegd want dat wilde niet meer lukken :doh:

nou was weer even updatje :stuck_out_tongue:

zal vanavond even wat nieuwe foto’s op de pc zetten, van hoe hij gisteravond op de bank heeft gedut :inlove: (hij sliep telkens maar iets van 10 minuutjes dus dan maar naast me hoor, was zo moe van dat heen en weer geren naar boven om die speen erin te doen of te halen en weer terug te brengen :doh: )

Tim laat zich trouwens ook echt niet in de maling nemen :mrgreen:

hij spiekt dan geregeld met een oogje of ik er nog ben :mrgreen: :doh:

:-* Chantal

maar gaat goed hoor, kan lekker genieten van ons mannetje :inlove:

't is echt zoooo’n lieverd! :inlove:

Nog even zoeken zo te lezen… Komt vanzelf helemaal goed hoor! Vast nog even wennen aan elkaar en aan het nieuwe ritme voor hem en jullie.

Amy had ook zo’n vreselijke last van krampjes…zo sneu om te zien. Heel verkrampt lijfje, en er is zoe weinig dat je er aan kunt doen he… Beetje het buikje masseren en goed boertjes laten geven. Bij ons hielp een andere fles enigszins, maar het is pas echt over gegaan bij het overgaan naar vast voedsel toen ze daaraan toe was. Je vindt vast wel een manier waarop het voor je ventje prettiger is, vertrouw daar maar op!

Amy is echt waanzinnig gruwelijk verwend! Ze is heel muzikaal, ze hoeft maar twee noten muziek te horen en ze staat te swingen, dus wij hebben haar een pianootje gegeven met dierengeluiden en melodietjes. En omdat ze vaak in de auto zit van en naar het kdv twee dorpen verderop, hebben we haar ook nog de CD van K3 gegeven. Kunnen we die in de auto onderweg opzetten, wordt ze zo enthousiast van!

En geloof het of niet, maar het hele stuk taart is gewoon opgegaan he… :shock:

ja die krampjes lijken al wat minder. hij is nu ook gewoon wat ziekjes.

hihi hij krijgt de borst dus andere borsten kan ik helaas niet bestellen :wink:

maar het is inderdaad heel sneu om te zien als ze krampjes hebben, hij loopt vooral rood aan met die vuistjes te knijpen :frowning: echt sneu. maar zoals ik eerder zei gelukkig is dat al minder. hopelijk heeft ie er straks helemaal geen last meer van :pray:

hij is nu echt hangerig en ziek. vanmiddag zat ie zowat in slijm te stikken :cry: zooo eng.

ben net voor het eerst met hem samen onder de douche geweest :inlove: wat is het een bikkeltje zeg :inlove: hij gaf wederom geen kik en liet zich lekker wassen :inlove:

oh lekker verwend :inlove: en wat leuk dat ze zo met muziek bezig is :inlove: de hele taart is erin gegaan :shock: zo zo kan aardig wat in dat buikje dus :mrgreen:

Misschien is het wel een douche-typje joh! Amy vindt het ook heerlijk. Was meteen al duidelijk dat dat haar ding was hoor, het badje vond ze maar zo zo. Dus dag 2 mocht ik van mn kraamhulp met Amy douchen, nou, je zag haar gewoon genieten. Dus sindsdien eigenlijk altijd onder de douche.

Ik weet wat je bedoeld met dat stikken…brrrr… Naar he? Wij snijden altijd een ui open en leggen die op haar kamertje, en daarbij het hoofdeinde van het bedje iets omhoog. Maar 't blijft eng, ook al heeft de ha mij ervan verzekerd dat kindjes niet kunnen stikken in hun eigen slijm.

Normaal gesproken zou ik hebben ingegrepen hoor, met zo’n groot stuk. Maar ze heeft al twee weken last van een vervelende buikgriep en wil amper eten. Normaal gesproken is het net een bootwerker, die kleine meid van mij (en waar ze 't laat, geen idee) met eten maar nu mag ik blij zijn als ze bij het avondeten een paar (lees: 3) doperwtjes naar binnen laat gaan. Je snapt, toen ze zo lekker aan 't smikkelen was van de taart, heb ik haar maar lekker laten gaan. 't Is allemaal nog binnengebleven ook!

Het lijkt vandaag pas wat beter met haar te gaan, al had ik vanochtend alweer in een half uurtje tijd twee overgestroomde diarreeluiers :sick:. Maar goed, op het kdv is het goed gegaan en nu vanavond thuis ook en ze leek ook weer wat monterder. Hopelijk zet het nu door en is het ergste voorbij.