Hai!
Nou, ik ben weer voor een half jaar goedgekeurd!
In overleg medicijnen gekregen voor RLS, afgesproken dat ik die alleen de eerste twee weken van de cyclus gebruik. Maar dan slaap ik weer eens tenminste!
Ben met lichte gewichten mijn arm aan het trainen en dan moet dat weer goed komen!!
Lily, beterschap!
Hoi Lily, dacht al waar die toch gebleven is.
Rare droom had je, maar misschien ben je toch wel zwanger, juist omdat je nu twijfeld of je het wel wilt met die sollicitatie.
Beterschap in iedergeval. Ik voel me hier ook alles behalve lekker, heel moe, soms misselijk, en zere borsten.
Myrthe, mooi dat je voor een halfjaar weer goedgekeurd bent :thumbup:
Myrthe dat is mooi nieuws! :thumbup:
Welkom terug lily Hier een van de andere meiden die gelijk loopt met jou… Ik verwacht mijn NOD 17 sept dus dat is vlgd week woensdag. Dus nog ff afwachten… :roll:
Maar waar ben je precies over aan t twijfelen met je solicitatie? (als je het niet kwijt wil is t ook ok hoor)
Nou…
Ik wil graag zwanger worden, en ik wil graag een betere baan waarin ik me wel gelukkig voel. In eerste instantie had ik zo’n grote mond van tss, ik zoek iets anders, wanneer ik ook zwanger word. Maar nu er dan echt een baan is die ik écht graag zou willen, realiseer ik me dat het wel heel erg zonde zou zijn als ik hem eventueel zou verliezen door (eventueel al vroeg) binnen een jaarcontract zwanger te raken…
Maar, als ik een paar maanden wacht, zet ik “mijn leven” weer aan de kant voor mijn werk…wie zegt dat ik deze baan krijg? en wie zegt dat ik snel zwanger word? Zo komt er namelijk telkens wel iets…
Ik ben in die zin ook gewoon bang het risico te nemen…hoe zit het nou als mijn contract afloopt terwijl ik tegen die tijd vlak voor of nog in mijn verlof zit? hoe zit het als ik een eventuele nieuwe baan verlies en nog geen verlof heb? Hoe zal het zijn als ik zwanger blijk te zijn, voor een eventueel gesprek…heb wel besloten eerlijk te zijn, als dat zo is.
Ik ben dus eigenlijk bang de verkeerde keus te maken, met als resultaat wel een baan en geen kind, of géén baan en wel een kind…
Dus zodoende…in het kort :oops:
lily2006, wat vervelend dat je ziek bent, griep? 't heerst op 't moment wel erg. sterkte! Tjonge wat een twijfels zeg… je moet echt doen wat je diep van binnen denkt dat 't beste is… (makkelijk gezegd he!?) Bijna niemand kan denk ik je twijfel wegnemen, of zeggen wat het beste is… je moet zelf de keuze maken. denk wel dat als je gelukkig bent en het naar je zin hebt op je werk, dat dat je hele leven beinvloed. Als je niet met plezier meer naar je werk gaat hou je het volgens mij niet vol.
Ik heb aankomend weekend ook mijn NOD, ben zo benieuwd. soms denk ik dat ik misselijk ben, van die vlagen, vanavond gesport… was niet vooruit te branden, en ben super moe!! 't kan best zijn dat ik het me allemaal verbeeld hoor. Maar heb wel opeens veel pukkels :roll: heb ik normaal nooit… ach ja zo hou ik mezelf bezig met die gedachten. :think:
Myrthe, super dat je weer een half jr weg mag blijven.
liefs.
Lily, het kan ook nog zijn dat het geen van tweeen positief is, of beter: juist wel allebei raak! Tja, het blijft een moeilijke keuze die jij alleen zelf kunt maken. Het is wel waar wat je zegt - zo is er altijd wat. En stel dat je die baan wel krijgt en een proeftijd hebt van een of max 2 maanden…daarna kun je nog een half jaar- of jaarcontract krijgen en welke zekerheid heb je dan? Ga je dan wachten op een onbepaalde tijdcontract? Ik weet werkelijk echt niet wat ik zou doen, ik vind voor allebei iets te zeggen. Volg je hart, dan maak je ongetwijfeld de juiste keuze.
Myrthe, zo… die APK heb je weer in je zak meid. En we gaan er gewoon van uit dat het vanaf nu in een stijgende lijn naar boven gaat met je gezondheid.
Hier de tweede van de aankomende zenuwpeesjes…al valt het aftellen erg mee hoor deze keer. Weet niet, ben er gewoon van overtuigd dat mn ongi komt. Heb nog geen aankondigende klachtjes, maar 't zit gewoon in mn hoofd dat het niet gelukt is deze ronde. Waarom? Geen idee. Maar ik wacht rustig af, en ben hoogstens aan het aftellen voor de komende beurs dit weekend. Heb er erg veel zin in en sta er eigenlijk ook niet zo bij stil dat het einde van mn ronde in zicht is. Morgenmiddag naar acupunctuur en ik hoop maar dat die chinees een verschil in bloedsomloop merkt. Ik heb namelijk al zo’n anderhalve maand last van ontzettende tintelende handen, heel vervelend. Volgens hem is het omdat ik vocht vasthoud maar heb helemaal geen opgezette vingers ofzo. Raar he?
Lilly: Onthoud dat je, je jaar contract niet kan verliezen als je zwanger bent, ze mogen je namelijk niet ontslaan tijdens je zwangerschap en je verlof daarna.
Daarna mogen ze je niet ontslaan als je zwangerschap een reden voor hun is.
Ik heb het wel gedaan, ik ben nog niet zolang geleden van baan gewisseld en inmiddels zwanger.
Hun reactie was eigenlijk heel erg positief. Op het moment dat ik soliciteerde was ik namelijk nog niet zwanger en ik heb niets voor ze verzwegen.
Zij vonden het dus geen probleem en vinden het erg leuk voor me.
Ik zou zeggen volg je hart, heb ik ook gedaan en ik ben er nu reuze blij mee
succes met je beslissing.
Thanks, meiden! Dat is lief van jullie
Naja…een voordeeltje…ik werk in de jeugdhulpverlening en daar wordt iedereen om de haverklap zwanger…
Het beste en misschien wel meest logische scenario is dat als ik een nieuwe baan krijg (welke dan ook) en binnen een jaarcontract zwanger raak, ik daarna opnieuw een jaarcontract krijg…
Naja. Eerst maar even afwachten.
Het begon vorige week maandag met een prikkelhoestje, maar t werd steeds erger en vanochtend kreeg ik bijna geen lucht meer…ik hoestte (pas op, disgusting details!) een soort van groen-grijze cement op :? had ook een ontzettend gore smaak in mn mond…alleen van de doktersassistente mocht ik niet komen omdat ik geen koorts had. Ik heb uitgelegd dat ik al sinds m’n 10e o.i.d. geen koorts heb gehad, hoe ziek dan ook :S Maar ik had vandaag een half dagje en heb de hele middag geslapen…het lijkt ietsje beter nu dus ik wacht nog even af.
@ 111: spannend man! Je kunt toch eigenlijk niks zeggen van de kwaaltjes…heel veel vrouwen zijn juist zwanger, die ene maand dat ze echt zoiets hadden van, dit wordt em niet en helemaal niks voelden
Mijn temp is aan het stijgen!!! Ei is dus geweest
Wat ik me afvraag…
Ik had maandag een super positieve ovulatietest en echt ovulatiepijn. Echt steken, pijn, kramp. Ik herken dat echt.
Maar sinds vandaag is mijn temp gestegen.
Wanneer stijgt je temp na je ei?? Direct? Of iets later?
Want ik ben er dus van overtuigd maandag mijn ei te hebben gehad, maar volgens mijn temp dus gister eigenlijk?
Of is het zo als je pijn voelt dat het een soort ‘voorbereiding’ is op het moment dat ie springt?
Hahhaa, wat een verhaal he !
Maar mijn cyclus klopt wel precies met vorige maand. Op de 42/43e dag mijn ei.
Lily, heel moeilijk. Het is lastig de juiste keuze te maken. Tot wanneer kan je solliciteren?
Myrthe, fijn zeg!!
De meiden op de wachtbank, succes!!! Ik hoop op positieve testen
Als maandag je ovu test positief was, dan kun je je ei verwachten 24 a 36 uur later.
Dan heb ik hem toch gister gehad, want vandaag steeg mijn temp pas (gisterochtend nog niet).
We hebben alleen gister niet geklust… was toch niet meer op tijd geweest. Wat vrijdag, zaterdag en maandag. nou ja, we zien wel
'k Gok dat die positieve test van mij nog even op zich laat wachten meiden. Vandaag krampjes in vooral mn rechterlies, dus ik vermoed dat mn ongi eraan zit te komen.
Natuurlijk weet ik het pas zeker als mn ongi ook echt is begonnen, maar ik ga er toch echt vanuit dat het gaat komen.
Maar voor de overige testers ga ik natuurlijk wel duimen dat het positieve uitslagen zijn! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:
111: Hou nog even hoop meid :thumbup: :thumbdown:
@lily! leuk dat je er weer bent!
Wel een ongelooflijk dilemma… weet niet zo goed wat ik zou doen, maar ik ben wel eens met wat zwangerworden zegt… Als je ongelukkig bent in je werk, kost dit erg veel energie en je leven wordt en helemaal door beinvloed… En dat is weer niet positief voor je andere wens…
Moeilijk!!
@vliegje… wat fijn dat je je ei gespot hebt!!! En dat je niet of de dag zelf geklust hebt is natuurlijk jammer, maar niet zo erg hoor, de dag voor je ie ben je ook supervruchtbaar en de dagen ervoor ook, dus geen man overboord, je bent nog helemaal in de race!
@111… tja ik zeg ook gewoon afwachten… van de meeste steekjes en krampjes kun je niets na vertellen. Toen ik zwanger was voelde ik me exact het zelfde als de maanden ervoor!!!
Hier duidelijk gister mijn ei gehad. Had dinsdag een redelijk positieve test (matcare --> altijd beetje dubieus…) en gister beduidend minder. Bovendien al vanaf zondagmiddag mijn ovukrampjes. En we hebben echt vee geklust, moet ik zeggen, en het was niet eens allemaal gepland zullen we maar zeggen!! Zaterdag, maandag, dinsdag en woesndag… Nu ja daar zel het dus niet aan hebben gelegen deze maand. Nu krijgt mijn mannetje weer en beetje rust… Nu weer anderhalve week op de wachtbank!!
xloes
111, ik hoop nog steeds dat je ongelijk hebt meid, die krampjes hoeven inderdaad niets te betekenen, het kan net zo goed innesteling zijn!! :mrgreen:
Ik had ook krampjes (en behoorlijk ook) en was er van overtuigd dat ik ongi ging worden die is gelukkig nooit gekomen :mrgreen:
Ha, dat bedoel ik!!
Ik hoop het zo voor je!
Dragon, hoe voel je je?
:sick:
:hug:
Koorts, verkoudheid en die ellende zijn allemaal voorbij.
Maar helaas :sick: blijft en sinds vandaag gooi ik ook alles er uit
Had zo gehoopt dat dit mijn neus voorbij zou gaan maar helaas…