Maar wat ik niet snap :oops: … die ultrasun en P20 zijn factor 20 of 30 toch? Hoe kan zo’n creme je dan in hemelsnaam de hele dag beschermen terwijl een factor 50 langer beschermt, maar die je wel vaker moet smeren bijv na 4 uur. En na zwemmen of zweten lijkt het me logisch dat je een deel van de creme verliest, dus ik zou zelf toch niet vertrouwen op een creme die de hele dag kan, ondanks zwemmen enzo. Waarom is niet heel de wereld dan al aan die creme begonnen? en waarom adviseren ze dan voor kinderen toch factor 50?
Ik snap het niet, het lijkt me wel wat zo’n creme, maar ik twijfel echt of het echt zo werkt. :think: Misschien toch maar eens navragen als onze flessen leeg zijn.
En soms smeer ik hier wel 4 x per dag. Meestal de ochtend en na het slaapje, dus 2 keer, maar voortdurend in de zon of met water soms eens extra. Gelukkif staat die van mij zelf te springen en helpt ze me er nog eens aan herinneren haha!
Ik heb voor Luuk Ambre Solaire van Garnier 50+
en voor mezelf momenteel ook Ambre Solaire van Garnier factor 50+
UV Sensitive.
Mn ZS hormonen kunnen de zon niet meer aan dus tjaaaaaaa… :mrgreen:
Gisteren een hele poos aan het varen geweest.We hadden ons s`ochtends ingesmeer met de P20. En we zijn absoluut niet verbrand. Zelfs geen vlekken door de hormonen. Het werkt dus echt.
smeer met factor 50 3 a 4x per dag
probeer wel een beetje de zon te mijden als hij het hoogste staat
tussen 12 en 15 uur ongeveer
en hij heeft vrijwel altijd een tshirtje aan ook als hij in badje speelt
tygo heeft toch snel last van zonne allergie dus ben beetje voorzichtig
Gebruik hier ook ultrasun, zelf al jaren die factor 20 lotion, maar heb me nog nooit opnieuw ingesmeerd na het zwemmen ofzo. Ga dan idd niet als een gek droog staan wrijven, maar laat me opdrogen, of dep ff. Voor mn dochter gebruik ik nu factor 50 (die is bijna 25 euro voor 100ml, factor 20 heb ik ook 200 ml voor 19,95) en die laat ik ook gewoon opdrogen.
Het klopt dat je bij “gewone” zonnebrandcreme idd de factor x de onbeschermde tijd kan doen. Maar zelfs met waterproof zonnebrandcreme zou je na t zwembad, of als je erg zweet, of als je een shirt aan en uit trekt je weer opnieuw in moeten smeren omdat deze creme er dan afgaat. Dan ben je dus (als je het netjes via de regeltjes wil doen) toch nog 4x per dag aan het smeren.
De oudste smeer ik normaal gesproken niet in. Hij heeft net zoals ik een donkere huid en verbrand eigenlijk nooit. Gaat hij echter een tijd de volle zon in (langer dan 30 minuten) dan smeer ik hem ook in met factor 30 (ik heb alleen een spray met factor 30 hier staan).
De jongste smeer ik altijd in met factor 30 als hij de zon in gaat. Hij heeft een lichtere huid en verbrand wel als ik hem niet insmeer.
Het buitenbadje staat hier nooit in de felle zon (natuurlijke schaduw of parasol) en ook de zandbak niet.
Zelf gebruik ik geen zonnebrandcreme. Ik verbrand niet, maar blijf wel zoveel mogelijk uit de zon. “Bakken” doe ik nooit.
Hier Biodermal en dan de smeer variant! Ideaal spul!
Voor onze dochter factor 30 en voor de beeb straks factor 50!
Voor Melinda gebruik ik Ambre Solaire van Garnier 50+ kids
@wieniex wrote:
Maar wat ik niet snap :oops: … die ultrasun en P20 zijn factor 20 of 30 toch? Hoe kan zo’n creme je dan in hemelsnaam de hele dag beschermen terwijl een factor 50 langer beschermt, maar die je wel vaker moet smeren bijv na 4 uur. En na zwemmen of zweten lijkt het me logisch dat je een deel van de creme verliest, dus ik zou zelf toch niet vertrouwen op een creme die de hele dag kan, ondanks zwemmen enzo. Waarom is niet heel de wereld dan al aan die creme begonnen? en waarom adviseren ze dan voor kinderen toch factor 50?
Ik snap het niet, het lijkt me wel wat zo’n creme, maar ik twijfel echt of het echt zo werkt. :think: Misschien toch maar eens navragen als onze flessen leeg zijn.
En soms smeer ik hier wel 4 x per dag. Meestal de ochtend en na het slaapje, dus 2 keer, maar voortdurend in de zon of met water soms eens extra. Gelukkif staat die van mij zelf te springen en helpt ze me er nog eens aan herinneren haha!
Het voordeel van P20 is dat de samenstelleing een stuk anders is dan de goedkopere varianten.
Dus werkt gewoon stukken beter! :thumbup:
Een van mijn zoontjes zit volledig onder het eczeem, vermoedelijk van de zonnebrandolie. We hadden van het weekend een andere gebruikt dan normaal…
Door alle positieve verhalen hier, wil ik die P20 wel eens gaan proberen. Hopelijk hebben ze het bij de DA hier in de buurt.
Ik heb nu Ultrasun factor 50 voor de kleine man. Smeert prima. Ik smeer 2 keer per dag, maar dat is meer uit voorzorg. Hij is nog net zo wit als toen hij geboren was. Als ik de zonnebrandcreme van mijn handen wil wassen, nadat ik hem heb ingesmeerd, moet ik echt zeep gebruiken. Alleen met water krijg ik het er echt niet af. :thumbup:
Garnier Ambre Solaire Kids factor 50+
Lekker sprayen, 2x per dag na 't slapen!
http://www.telegraaf.nl/vrouw/gezond_leven/7063171/Zonnebrandcrmes_vaak_schadelijk.html?p=16,1
dit heb ik nooit geweten :oops:
Ik smeer altijd met No-Ad factor 50 :thumbup: ideaal spul, niet duur en werkt goed!
Ik heb P20 gekocht… ik hoop maar dat het echt werkt… voor dat geld en die lucht :sick: Durf er amper de gezichten mee in te smeren, slaat meteen op je adem :sick:
Voel me een beetje geroepen om hier te reageren want ik lees dingetjes die niet helemaal kloppen.
Voor mijn werk adviseer ik dagelijks over zonnebrand en P20 adviseer ik nooit iemand.
Wat Janet op de eerste pagina al zei, klopt wel.
Ook al staat er op de verpakking ‘waterproof’ of ‘maar 1 x smeren’, daar kun je nooit op vertrouwen.
Wij adviseren iedereen, om elke 2 uur opnieuw in te smeren, óók als het waterproof is.
Wat je met waterproof kunt, is onder de parasol gaan zitten en vooral niet zweten of met water in aanraking komen.
Daarbij heeft P20 een factor 20 wat veel te laag is voor kinderen. Je hebt ook P30 sinds kort, maar een factor 30 is eigenlijk ook aan de lage kant.
Hier word altijd factor 50 geadviseerd, eventueel mag factor 30, maar dat is echt het minimum en eigenlijk ook alleen als je kind al wat voorgebruind is of meer pigment heeft.
De factor zegt inderdaad iets over de duur en niet (direct) over de bescherming.
Een voorbeeld: Je gaat in de zon zitten en na 20 minuten begin je te verbranden.
Pak je een factor 10, dan kun je 10 x 20 minuten = 200 minuten in de zon zonder te verbranden.
Pak je factor 30, dan kun je 30 x 20 minuten = 600 minuten in de zon zonder te verbranden.
De hoogte zegt dus iets over de duur, en hoe langer je wil zonnen (of gewoon niet wilt verbranden) hoe hoger de factor.
Jonge kinderen hebben nog niet voldoende pigment aangemaakt dus die verbranden veel sneller dan volwassenen, vandaar de factor 50.
En ik heb het vorig jaar ook al gezegd in het discussietopic, soms snap ik al dat geneuzel gewoon niet (dan word hij/zij niet bruin), echt ik heb ze dagelijks over de vloer, gewoon smeren, elke 2 uur en sowieso als ze het water uitkomen en de hoogst mogelijke factor en ook nog royaal, als je te weinig smeert behaal je niet de juiste factor en kan deze lager uitvallen.
Ikzelf smeer ook factor 50 (ik verbrand niet snel, maar wil gewoon geen risico lopen of uit moeten rekenen hoe lang ik buiten kan zijn, en dan hoef ik ook maar 1 fles te kopen) en ik ben heel mooi gekleurd.
Wat niet mijn prioriteit is overigens, maar vind het wel altijd lekker zomers kijken.
Volgens mij staat de 20 van p20 niet voor de factor hoor :think:
@WoLa wrote:
Volgens mij staat de 20 van p20 niet voor de factor hoor :think:
helaas wel, kijk maar eens op p20sunfilter met het welbekende w w w ervoor en punt nederland erachter

@longlegs wrote:
@WoLa wrote:Volgens mij staat de 20 van p20 niet voor de factor hoor :think:
helaas wel, kijk maar eens op p20sunfilter met het welbekende w w w ervoor en punt nederland erachterdaar staat ook de uitleg…
maar niet in de zin van, 10x 20 minuten of 20x 20 minuten bescherming, want het beschermt 10 uur lang.
Trouwens, ik hoorde vorige week op de radio dat het vooral belangrijk is om verantwoord te zonnen. Zorg dat je niet verbrand. Bruin worden (en pigment aanmaken) is gezond en door de zon maak je gezonde stoffen aan (vit. D is een bekende) en door zonnen beperk je de kans op een aantal kankersoorten. Huidkanker komt relatief weinig voor, en als je huidkanker hebt is het vrij goed te behandelen. Dus als je de kans op die andere kankersoorten(weeet ff niet meer welke) die moeilijker te behandelen zijn wilt beperken is het juist gezond om te zonnen

Kinderen moeten uiteraard goed beschermd worden tegen verbranding. Ik zie niet in waarom een product als P20 daar geen goed middel voor zou zijn?
@longlegs wrote:
@WoLa wrote:Volgens mij staat de 20 van p20 niet voor de factor hoor :think:
helaas wel, kijk maar eens op p20sunfilter met het welbekende w w w ervoor en punt nederland erachterdaar staat ook de uitleg…
[qoute =’‘WoLa’’]maar niet in de zin van, 10x 20 minuten of 20x 20 minuten bescherming, want het beschermt 10 uur lang.[/qoute]
Blijkbaar niet dus…
Anneke bedankt voor je uitleg, ik vond het al raar dat je met 1x insmeren meteen klaar bent voor de hele dag.
In de winkel adviseerden ze mij dat ook niet en volgens de verkoopster daar kon het eigenmerk van Etos, factor 50 prima. Ze wees nog wel een ander merk aan voor als de kinderen niet tegen parfum konden…maar dat is niet aan de orde. Ze verbranden wel heel snel en daarom was het volgens de verkoopster zeker heel belangrijk om een hoge, dus factor 50, factor te nemen.
Laat ik mijn vraag dan anders stellen; wat gebeurt er als je met P20 1x per dag smeert?
Ik lees namelijk dat je dan 10 uur lang beschermd bent en dus niet verbrand. Verbranden is hetgeen je wilt voorkomen ivm huidkanker. Dus wat gebeurt er dán?
Ik ben gewoon benieuwd, want ik denk er ook over om p20 te kopen voor de kids.