Welke zonnebescherming voor je kinderen?

ik heb voor sophie van de lidl, cien, factor 50.

vind het lekker smeren en vooral werkt het prima!

had vorig jaar van zwitsal voor kids (roze smeersel) ook factor 50, maar vond die wat stroef smeren

Vanmorgen in de winkel staan kijken bij de zonnecreme’s voor kinderen. Ook die P20 in mijn handen gehad…even aan geroken… nee laat maar… :wink: En vind het voor zonnebrandcreme toch wel erg veel geld hoor…en dan die lucht :sick: , dan toch maar een keer vaker smeren…

Heb voor de kinderen die van Etos eigenmerk gekocht, factor 50.

Janet, die lucht is dus maar iets van 3 min aanwezig :wink:

Wij gebruiken ook ultra sun, 1 keer per dag smeren. Het werkt echt perfect!!

@ariel wrote:

Ultrasun is hetzelfde principe als P20 maar goedkoper volgens mij.

Wij gebruiken al jaren ultrasun sport. En de kids verbranden niet. ALs je een stukje huid vergeet dan verbrand dat wel. Dus 's morgens goed smeren voor eht aankleden, even in je blootje lopen om het te laten drogen en klaar is kees :smiley: Voor de hele dag!

hier gisteren ook gekocht nadat ik het bij een vriendin had gezien

19,95 voor 200 ml,dus dat is goedkoper dan p20

het is een gel, en smeert erg makkelijk

Heb voor hier in NL zwitsalf spray factor 30 maar Hail.ey zit niet in de zon… voor in Portugal waar we in september naar toe gaan heb ik alvast zwitsalf factor 50 gekocht

nivea spray factor 50… en after sun van vichy.

Bevalt heel prima en blijft goed beschermen. Smeer ze er ongeveer 3 a 4x mee in.

P20 kan ik zelf niet tegen, dus heb dan al gauw zoiets van… dan de kids vast ook niet en iets te duur om het te gaan " proberen"

Ook blijven smeren nadat ze al bruin zijn trouwens he, ook bruine huid kan uitdrogen en gaan irriteren.

hier ook ultra sun factor 30 en Thomas is nog niet verbrand, wel verkleurd hij is nog bruiner al ik ben. Ik gebruik zelf nu factor 20 met een glitter erin (ook ultrasun) en zelfs de volgende dag zie ik de glitter nog

Hier ook ultrasun factor 30 voor de kids, is een creme met een pompsysteem. Bevalt goed. Ik smeer 1x 's ochtends maar durf de hele dag nog niet aan, daarom 's middags als het badje buiten staat toch nog maar eens. Maar 2 x smeren is goed te doen. Moet er niet aan denken om 4x per dag mijn kids in te moeten smeren :shifty:

Ow, en voor man en mij de ultrasun gel factor 20, dat smeert idd super, tis zo weg :thumbup: plakt niet en wat ik erg fijn vind; je zweet je niet naar met deze gel. Met een andere creme krijg ik het direct een stuk warmer/zweteriger :shifty: En deze wel 1x per dag :wink:

Trouwens, mijn oudste kan niet tegen de meeste cremes, hij krijgt daar pukkeltjes van. Maar met ultrasun nog geen pukkeltjes gezien :slight_smile:

In ieder geval factor 50. Gebruik dat ook voor mezelf :wink:

Heb nu een fles van de AH, maar die heeft hetzelfde effect als een fles ketchup van heinz: onmogelijk om er een klein beetje uit te krijgen… :wink:

Dus die ultrasun werkt heel goed? Maar 1x smeren? Misschien die maar eens overwegen :think:

mijn kinderen kunnen met hun behoorlijk blanke huid normaliter denk ik 5-10 minuten zonder te verbranden… door factor 50 te gebruiken verleng je de veilige tijd met 50x. Dus 5x50 is 250 minuten… ruim 4 uur… dan hoef ik geen 4x per dag te smeren hoor :shifty: (de factor zegt namelijk niks over de sterkte, maar over de duur van de bescherming).

Wij smeren hier over het algemeen 2x per dag… 1x in de ochtend voor ze naar buiten gaan en 1x in de middag als ze naar buiten gaan. Tussen 12 en 3 probeer ik ze hoe moeilijk ook toch zo veel mogelijk binnen te houden.

En na het zwemmen smeer ik ook nog even weer.

Heb nu trouwens een spuitbus van Garnier. Was in de aanbieding en wou het weleens proberen… en ben tot nog toe tevreden :thumbup:

Geen kindjes die reageren op het goedje en heb het vandaag ook bij mezelf gebruikt en geen reactie.

@mamaMarije wrote:

(de factor zegt namelijk niks over de sterkte, maar over de duur van de bescherming)…

Echt waar??

Ik heb echt altijd gedacht dat: hoe hoger de factor, hoe minder straling in je huid doordringt… :shifty:

Vorig jaar Vision ontdekt en idd, 1 keer smeren en nooit verbrand allemaal. Ook Indy met haar rode haren niet!

Voor de gastkindjes heb ik eigen merk kruidvat factor 50. Die smeer ik afhankelijk van hoeveel we naar buiten gaan 2 tot 3 keer per dag in.

@Becca wrote:

@mamaMarije wrote:
(de factor zegt namelijk niks over de sterkte, maar over de duur van de bescherming)…

Echt waar??

Ik heb echt altijd gedacht dat: hoe hoger de factor, hoe minder straling in je huid doordringt… :shifty:

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. De factor zegt dus wel wat over de sterkte en niet over de duur…

Zonnebrandcrème (ook wel: antizonnebrandcrème of zonnemelk) is een crème die op de huid aangebracht kan worden ter bescherming tegen zonlicht. Zonnebrandcrème bevat een ultravioletfilter, waardoor slechts een gedeelte van deze straling in de huid doordringt. Hierdoor vermindert de crème aanzienlijk het risico op verbranding door de zon. Hoe hoger de beschermingsfactor des te beter de bescherming.

En dus niet: hoe langer de bescherming..

@WoLa wrote:

Trouwens, mijn oudste kan niet tegen de meeste cremes, hij krijgt daar pukkeltjes van. Maar met ultrasun nog geen pukkeltjes gezien :slight_smile:

Daar heeft Victor ook last van. En met ultrasun heeft hij nergens last van. De pukkeltjes lijken op warmteuitslag…

@Becca wrote:

@Becca wrote:
@mamaMarije wrote:

Echt waar??

Volgens mij klopt het niet wat je zegt. De factor zegt dus wel wat over de sterkte en niet over de duur…

Zonnebrandcrème (ook wel: antizonnebrandcrème of zonnemelk) is een crème die op de huid aangebracht kan worden ter bescherming tegen zonlicht. Zonnebrandcrème bevat een ultravioletfilter, waardoor slechts een gedeelte van deze straling in de huid doordringt. Hierdoor vermindert de crème aanzienlijk het risico op verbranding door de zon. Hoe hoger de beschermingsfactor des te beter de bescherming.

Sun Protection Factor (SPF)
De SPF of beschermingsfactor, in het Nederlands meestal kortweg ‘de factor’ genoemd, geeft aan welke mate van bescherming de zonnebrand geeft. Een voorbeeld maakt het beste duidelijk wat de factor betekent:

Iemand met huidtype 2 verbrandt in de middagzon na ongeveer 20 minuten. Wanneer een zonnebrandcreme wordt gebruikt met een SPF van 12 treedt de zonverbranding pas op na 12 x 20 minuten, dus na 4 uur. Deze persoon zal dus met deze zonnebrandcreme na 4 uur verbranden, ook al heeft hij zich goed ingesmeerd

deze info komt van de site huidinfo

@mamaMarije wrote:

@Becca wrote:
@Becca wrote:
@mamaMarije wrote:

Echt waar??

Sun Protection Factor (SPF)
De SPF of beschermingsfactor, in het Nederlands meestal kortweg ‘de factor’ genoemd, geeft aan welke mate van bescherming de zonnebrand geeft. Een voorbeeld maakt het beste duidelijk wat de factor betekent:

Iemand met huidtype 2 verbrandt in de middagzon na ongeveer 20 minuten. Wanneer een zonnebrandcreme wordt gebruikt met een SPF van 12 treedt de zonverbranding pas op na 12 x 20 minuten, dus na 4 uur. Deze persoon zal dus met deze zonnebrandcreme na 4 uur verbranden, ook al heeft hij zich goed ingesmeerd

deze info komt van de site huidinfo

Hmm..die lijkt me wat betrouwbaarder dan wikipedia :lol: Zo leer je nog eens wat :wink:

@ariel wrote:

Ultrasun is hetzelfde principe als P20 maar goedkoper volgens mij.

Wij gebruiken al jaren ultrasun sport. En de kids verbranden niet. ALs je een stukje huid vergeet dan verbrand dat wel. Dus 's morgens goed smeren voor eht aankleden, even in je blootje lopen om het te laten drogen en klaar is kees :smiley: Voor de hele dag!

Ik ben dus vandaag gaan kijken voor de Ultrasun. En inderdaad, het is precies hetzelfde.

Alleen staat in de bijsluiter van Ultrasun dat je na het zwemmen of zweten NOGMAALS moet insmeren.

In de bijsluiter van P20 staat dat je na het zwemmen moet deppen ipv droogwrijven en met zweten staat al helemaal niets over in de bijsluiter.

Verder las ik hier dat je P20 niet bij kindjes onder de 1 jaar zou mogen gebruiken. Dit staat NIET in de bijsluiter.

Ik ben dus wéér voor de P20 gegaan, puur omdat je dan écht niet extra hoef te smeren na het zwemmen of zweten zoals wel bij de Ultrasun moet gebeuren.

Wij smeren met creme op mineralenbasis.

Op Kiind staat ook een interview over zonnebrandcreme, waarom, welke, hoe het werkt, welke factor etc.

Voorheen smeerden wij dr hauschka en nu Lavera. Aftersun van Weleda.

http://www.kiind.nl/articles/178/Alles_over_zonbescherming.html