welke nieuwe energieleverancier

hoi hoi,



wij hebben sportstroom en dat was altijd Rendo maar nu stapt de sportstroom over naar Dong energie.

wij zoeken op internet en dat is niet allemaal even positief… helaas dus niet lui achterover niks doen… zodat we automatisch overgaan maar actief zoeken anders zitten we op 1 januari zonder energie…



mijn vraag: welke leverancier hebben jullie en hoe zijn de ervaringen???



bij voorbaat dank!!



groetjes Jannie

Wij zijn bij Greenchoice, alleen maar goede ervaringen, betalen 136 euro per maand en krijgen eind van het jaar meestal nog geld terug.

Dus wat mij betreft een aanrader :thumbup:

green choice is inderdaad 1 van de opties waar we over denken.

dank je wel.



verder nog iemand??

Wij zitten bij Essent… Wij betalen 93 euro per maand… vorig jaar nog 115…



Maar wij zijn zuinig denk ik…

Ik durf het echt niet aan om over te stappen van Nuon naar een ander. Ben zo bang dat er een addertje onder het gras zit.

Ik ben overgestapt van Nuon naar Oxxio…Oxxio is groen en volgens zeggen 10% goedkoper dan Nuon. Moet de eerste rekening nog krijgen, ben erg benieuwd.

@SeeSeeEm wrote:

Ik durf het echt niet aan om over te stappen van Nuon naar een ander. Ben zo bang dat er een addertje onder het gras zit.




ja dat heb ik dus ook.

ik zit wel al een tijdje te denken aan greenchoise.

Ik zit ‘gewoon’ bij Essent… heb via hun ook groene stroom!

Bevalt goed hoor!

(Weet zo uit mn hoofd alleen niet wat ik ervoor betaal) :think:

wat je betaald ligt natuurlijk ook erg aan wat je gebruikt.



bij sommige heb je dus van die addertjes als regiotoeslag en dat is heel verradelijk. wij dachten bij Dong goed te zitten totdat je ziet dat er 0.19 regiotoeslag overheen komt, en dat telt nogal op per jaar…

dat scheelt voor ons 370.00 euries…

Even offtopic als het mag :oops:



Verbeter me aub als je standvastig zeker wete dat het anders is maar:



Denken jullie nu echt dat de groene stroom die door hetzelfde kabeltje binnenkomt als de gewone stroom echt andere stroom is dan de normale stroom? Of hebben z enieuwe kabels gelegd of zo? Want wij (electricien van huize in huis) kunnen ons niet indenken hoe ze het doen om de buren gewone stroom te leveren en jullie ‘groene’ stroom. Door 1 kraan kan je toch ook geen verschillende soorten water laten lopen, de ene buur krijgt water uit de zee en de andere uit de maas :think: . Bij internet is dat anders, daar maken ze gebruik van dezelfde kabels, maar door de kastjes in huis dus via een andere provider.



Dus hier in huis gewoon stroom, want wij geloven al die dingen niet…de stroom komt even hard van dezelfde centrale af.

groene en grijze stroom is precies hetzelfde :smiley:



maar het geld wat je betaald voor je groene stroom gebruiken ze om duurzame energie op te wekken ipv de ‘ouderwetse’ energie. maar je krijgt gewoon allemaal dezelfde stroom :smiley:



als ik me niet vergis :slight_smile:

Precies, natuurlijk krijg je dezelfde stroom als iedereen, er is maar een soort kabel. Maar jij neemt een hoeveelheid stroom af, waarvoor de energieleverancier garant staat dat die duurzaam is opgewekt (meestal biomassa, ook wind- en zonneenergie). Dus hoe meer mensen overgaan op groene stroom… hoe meer de energiemaatschappijen duurzaam gaan opwekken.



Een duurzame wereld begint bij jezelf!!



Wij zitten overigens ook bij GreenChoice!

wij hebben vanavond net een mail gestuurd naar Green choice :slight_smile: dus daar zitten wij nu ook bij als we het niet binnen 5 dagen annuleren maar dat denk ik niet :slight_smile:



dank je wel iedereen voor de reacties

@JannieElmo wrote:

groene en grijze stroom is precies hetzelfde :smiley:



maar het geld wat je betaald voor je groene stroom gebruiken ze om duurzame energie op te wekken ipv de ‘ouderwetse’ energie. maar je krijgt gewoon allemaal dezelfde stroom :smiley:



als ik me niet vergis :slight_smile:




ik moet dan meteen denken aan die reclame :mrgreen:

STROOM=GEWOON STROOM.

:lol: 8)

@monique wrote:

@JannieElmo wrote:
groene en grijze stroom is precies hetzelfde :smiley:



maar het geld wat je betaald voor je groene stroom gebruiken ze om duurzame energie op te wekken ipv de ‘ouderwetse’ energie. maar je krijgt gewoon allemaal dezelfde stroom :smiley:



als ik me niet vergis :slight_smile:




ik moet dan meteen denken aan die reclame :mrgreen:

STROOM=GEWOON STROOM.

:lol: 8)




m’n vriendin zei al :slight_smile: pas maar op dat je geen bedorven stroom krijgt :smiley:



hahaha toen zei ik: onze stroom ruikt strakt heerlijk naar het bos :smiley: :smiley:

Tja, kijk en dan is het dus maar ‘geloven’ dat ze dat geld daar idd voor gebruiken…als het niet meer kost zoals sommigen beweren, waarom dan niet gewoon alles omgooien en van dat geld dat ze sowieso al krijgen iedereen 'groene’stroom geven?



Helaas door veel dingen die aleens beloofd zijn geloof ik er gewoon niet in.



Maar thnx voor de uitleg :mrgreen:

wij zitten gewoon bij essent en betalen 127,- voorschot per maand…



vorig jaar 115 en kregen we nog terug … dus ik ben benieuwd dit jaar … dan zullen we wel meer terug krijgen :lol:

Hoop ik :eh:





Maar ook wij geen groene stroom …

wij zitten bij essent en betalen 165 maar ik moet ook wel zeggen dat de verwarming hier dag en nacht op 22 graden staat.

vorig jaar betaalden we 150 en kregen aan het eind van het jaar iets van 200 euro terug. ben dus ook benieuwd dit jaar…



ik heb bij een call center gewerkt voor Oxxio stroom, en wat ik daar geleerd heb is dat het qua prijs allemaal niet zo heel veel uitmaakt (al moet je de klant laten denken dat oxxio VEEEEEEL goedkoper is)

je hoort prijzen en denkt: ja dat is inderdaad veel goedkoper maar inderdaad zoals hier al een keer gezegd is door iemand, komt er regio toeslag bij, en dat wordt nou net niet verteld…

wij hebben greeenchoise



kwa kosten tja das erg dramatisch onze iendafrekening was vorig jaar bjna 2000 euro bij betalen teriwl we al een voorschot betaalde van 145 euro per maand.



We verbruikte ongeveer netzoveel als 3 gzinnen, terwijl we niks aparts hebben en juist heel zuinig leefde :shock:

Echt vanalles getest bijv. alle stroom uit toen stond de meter stil.

We konden dus niks bewijzen dus moesten de 2000 euro betalen :frowning:



ze wilde me een voorschot van 250n per maand dat ik moest betalen maar heb hem op 180 gezet ’



dus tja hier is het kwa energie zwaar klote :oops:

@ilsederooy wrote:

wij hebben greeenchoise



kwa kosten tja das erg dramatisch onze iendafrekening was vorig jaar bjna 2000 euro bij betalen teriwl we al een voorschot betaalde van 145 euro per maand.



We verbruikte ongeveer netzoveel als 3 gzinnen, terwijl we niks aparts hebben en juist heel zuinig leefde :shock:

Echt vanalles getest bijv. alle stroom uit toen stond de meter stil.

We konden dus niks bewijzen dus moesten de 2000 euro betalen :frowning:



ze wilde me een voorschot van 250n per maand dat ik moest betalen maar heb hem op 180 gezet ’



dus tja hier is het kwa energie zwaar klote :oops:




wij hebben het zelfde gehad ik kreeg vorig jaar een eidejaarsafrekening van 3000 euro. ik meteen gebeld en volgens hun was het ook niet kloppend. ik zei nog: kijk als ik nou een wietplantage zou hebben dan is het wel logies maar die heb ik echt niet!

al met al zouden we het moeten betalen maar ik was het echt niet van plan want er klopte gewoon echt helemaal niks van.

uiteindelijk bleek dat we toen in dit huis kwamen wonen dat er ee verkeerde stand was doorgegeven 1 cijfertje minder.

dus uiteindelijk hoefde we maar iets van 700 terug te betalen.



dit jaar weer veel terug betalen 500 euro dan denk ik had meteen goed uitgerekend hoeveel we kwijt waren en had on maand bedrag aan gepast. nu lijkt het wel ieder jaar verhoogd te worden met zo`n 50euro.



we zijn al best beizg om met dingen te bezuinigen, nu alleen nog een nieuwe koelkast en dan moet het toch beter gaan hoop ik :roll: .