Welke kolf moet ik hebben?

Ik ben benieuwd naar de ervaring van de verschillende kolven.

Ik ga straks als de kleine er is, nog 24 uur werken, en moet dus kolven.

Wat is aan te raden, handmatig of elektrisch kolven?

Ik heb namelijk de Avent handkolf in gedachten, maar ben bang dat ik een mis koop doe.

Ik hoor het graag!

Ik zou zeker voor een electrische gaan!!

Ik heb zelf de avent, ben ik erg te vreden over!

Nu heb ik nooit borstvoeding gegeven.

Maar ik las toevallig ergens in een boekje dat je altijd moet wachten met een kolf aan schaffen totdat je bevallen bent.

Als je bevallen bent, kan de kraamhulp kijken welke jij het beste bij jou past.

Ik weet niet of dat zo werkt, maar had het gelezen :think:

Ok, bedankt voor de tips.

Ik wacht ook tot na de bevalling denk ik, eerst maar eens kijken of ik wel borstvoeding kan geven!

Ik heb goede ervaringen met de Avent handkolf. Die heb ik gebruikt na de bevalling van mijn eerste. Ik heb er tot 9 maanden 3 dagen per week mee gekolft op het werk. Nu met de tweede heb ik een dubbele elektrische gekocht, om sneller klaar te zijn en niet z’n lamme hand te krijgen. Ik heb voor de Ameda Lactine personal gekozen omdat die niet zo duur is :shifty: . Daarmee kan ik prima kolven en de herrie valt me alles mee. Nu ben ik met een goed kwartier klaar en dat is goed vol te houden. Anders was ik zo’n drie kwartier tot een uur bezig en dat vond ik toch wel bezwaarlijk worden op den duur (lag aan mij hoor, mijn baas heeft er nooit een punt van gemaakt, die vond dat ik de tijd moest nemen die nodig was :thumbup: ).

inderdad pas kopen als de borstvoeding op gang is! ik heb een avent handkolf en ben er tevreden over, ik kolf maar op één dag.

ik heb sinds kort een medela mini elctric gekregen en opzich doet die het ook prima maar ik krijg er geen toeschietreflex van en kolf dus langer met de elctrische kolf dan met de handkolf. zal wel tijd nodig hebben denk ik. vind het geluid ook storend, ben bang dat collega’s mij horen…

Ik heb prima gekolft met de handkolf van avent… maar het kolven ging ook gewoon makkelijk.

Bij jasper had ik een tijdje echt een elctrische nodig, en heb toen een opzetstuk voor de handkolf aangeschaft (MP)

het veschilt dus echt per situatie.

ben wel erg tevreden over de service van avent

Ik heb een Medela Swing. Kan het nergens mee vergelijken, maar volgens mij werkt ie wel goed. Wat ik erg handig vind, is dat de S-fles van Difrax er op past. :slight_smile:

Inderdaad pas aanschaffen als je borstvoeding op gang is.

Hier bij de eerste de eerste maanden de Avent handkolf echt een prima ding ( voor 2 voedingen kolven 2 keer per week)

Toen mijn zoontje een half jaar was en niet de borst meer wilde (eigenlijk niks meer wilde eten) Full time wezen kolfen met de Medela swing dit ging ook prima.

Bij de tweede er toch voor gekozen om een dubbele electische kolf aan te schaffen en hier ook nooit spijt van gehad!!!

Geen echte raad dus, maar zijn allemaal prima kolven geweest (de laaste nog steeds)

ik heb philips electrische kolf van Avent, superfijn en hij zit in een heel mooi koffertje/meeneemtas, is gelijk ook koeltas en er zitten 2 flessen bij en reserveonderdelen, hij kan in het stopcontact en op batterijen en hij kan als handklof, al deze extra dingen gaven bij mij ook de doorslag…

bij de andere kolven moet je dat er allemaal apart bijkopen dacht ik…

Ik werd knetter van het handkolven, leuk voor even een beetje, maar niet om een volledige voeding af te kolven.

Had dan op mijn werk geen geduld om ze allebei apart te kolven :shifty: .

Ik heb de dubbele pump 'n style van medela.

Nog een paar weekjes, dan gaat die er hier weer uit.

@Jolanda wrote:

Ik werd knetter van het handkolven, leuk voor even een beetje, maar niet om een volledige voeding af te kolven.

Jolanda inderdaad een geweldige pomp.

Is de borstvoedings periode op zijn einde?

Hebt een mooie tijd gevoed…SUPER :-*

@Yona wrote:

@Jolanda wrote:

Jolanda inderdaad een geweldige pomp.

Is de borstvoedings periode op zijn einde?

Hebt een mooie tijd gevoed…SUPER :-*

Het is weliswaar iemand anders topic, maar ja :lol: …

Tja, 8 maanden nu, wie had dat nou verwacht (ikke niet :shifty: :mrgreen: ), maar het is nu eigenlijk wel afgelopen.