Wij kregen bij de eerste:
Van mijn ouders de kinderkamer
Van mijn schoonouders de kinderwagen
Van mijn oma de kinderstoel en een gouden armbandje met haar naam.
(Ik weet het, we zijn strontverwend :oops: )
Bij de tweede willen mijn ouders een spaarbankboekje met 250 euro erop openen voor de kleine, en daarnaast mag ik nog voor 100 euro een kado uitkiezen (ik denk aan een handgemaakt patchwork boxkleed :inlove: ).
Mijn oma wil graag weer een gouden naam-armbandje geven voor de kleine, en daar ben ik eigenlijk wel blij mee.
Mijn schoonouders weet ik nog niet, maar die hebben ook nog niets gevraagd…
Die Lodger vind ik ook wel een goed idee, maar hoelang gebruik je zoiets eigenlijk? :think: Aangezien mijn kleine in mei/juni komt, of gebruik je zoiets na een maand of 4 ook nog veel? :think:
Bij Amélie kregen we van mijn ouders een kinderstoel en uiteindelijk hebben ze ook nog een box gekocht want ze vonden de box die we gekregen hadden van een vriendin erg lelijk (moest nog geschuurd en gebeitst worden). En tussendoor nam mijn moeder ook weleens wat mee.
Van mijn schoonouders een spaarrekening met 150 euro en een armbandje van bloedkoraal. Erg mooi, maar het armbandje ligt al voor de derde keer uit elkaar, dus voor de tweede zou ik toch graag een gouden/ zilveren armbandje willen. Verder weet ik ook nog niks.
Omdat we ook alles nog hebben van de eerste krijgen we nu van mijn ouders een afwasmachine. ‘Met 2 kinderen zul je het erg druk hebben in de avond met bed- en badrituelen’, zei mijn moeder. Vandaar dit voorstel. Ik vind het helemaal geweldig. Ik kan niet wachten tot het ding er staat!
Wij kregen van mijn moeder hele leuke hebbedingetjes zoals een fotolijst waar je van elke maand tot 1 jaar een fotootje in kan doen… Kleertjes, heel veel van die hydrofieldoeken, washandjes, spuugdoekjes…
Heel leuk allemaal van die schattige hebbedingetjes…
Wij doen geen grote kado’s die kopen we gewoon zelf… ik heb liever dat ze betrokken is bij onze dochter… en tja mijn moeder bulkt ook niet van het geld… :mrgreen:
Van mijn schoonouders kregen we 150 euro, daar konden we zelf iets voor kopen, we hebben er een kinderstoel, wipstoel en boxkleed voor gekocht…
@Noasmama wrote:
De lodger shelter kun je als draagdoek gebruiken maar ook lekker als omslagdoek in de cosi. Zeker dus als jullie het koudere weer tegemoet gaan is dat erg lekker. De shelter heeft uitsparingen voor de gordels van de cosi. De beeb hoeft dan geen jasje aan in de cosi (dat vind ik sowieso altijd zo’n geprop) de legt de shelter in de cosi, kindje erin, riemen vast en dan kun je de shelter lekker om het kindje wikkelen (klittenband). Zeker voor de avonden lekker als je het kindje misschien eens ergens uit bed haalt.
Die Lodger vind ik ook wel een goed idee, maar hoelang gebruik je zoiets eigenlijk? :think: Aangezien mijn kleine in mei/juni komt, of gebruik je zoiets na een maand of 4 ook nog veel? :think:
wij hebben van mijn ouders een minimonkey draagzak en ze betalen mee aan de geboortekaartjes.
van mijn schoonouders zullen we een pakje krijgen die zijn niet zo vrijgevig :silenced:
van mijn moeder heb ik een ring gekregen die zij van haar vader had gehad en wat kleertjes, van mijn vader kreeg ik een gegraveerde zilveren geboortebeker en een mooie ketting. Mijn schoonouders hebben 500 euri op haar spaarrekening gestort en heel veel kleertjes gegeven. Ook had mijn schoonmoeder een kraammand gemaakt voor mij.
bij de geboorte van dana had ik van mn moeder een hele mooie badjas met sloffen gekregen voor mij :inlove: daarnaast kwam ze vaak met van alles en nog wat aan, en dat doet ze nu ook :inlove: en nu hebben we een hele mooie dekbedovertrek gekregen met matras hoes :thumbup:
en van mn schoonouders had ik bij dana een rijkgevulde luiertaart gekregen. ik wil graag een babyboek van hazeltje, en dat heb ik aan hun gevraagd :thumbup:
enkele sugesties:
de babycook :thumbup:
een afkolfapparaat met toebehoren
een pretecho (bij twinkelster in purmerend :inlove: )
een canvas van je kindjes na de geboorte
een fotosessie van je buik en gezin
hele badserie van je favoriete babymerk zoals natusan
exlusieve leren slofjes
:think: :mrgreen:
laat je weten wat je gekregen hebt
Ik heb van mijn ouders en schoonouders helemaal geen kado’s gekregen.
Gewoon een setje kleren toen ze net geboren waren, maar dat was het… .:silenced:
Wij hebben het wipstoeltje gekregen.
Wij kregen bij Sem van mijn schoonouders de helft van het geld voor de babykamer.
Van mijn ouders de kinderwagen.
Van mijn opa en oma de box met boxkleed
En van mijn broertje een trip trap stoel.
Van mijn ouders mochten we een box uitzoeken. En we hebben toen Jurian geboren was een 10 dagen pakket gehad, met voor elke dag aan cadeautje. Van alles, speelgoed, kleertjes, badspulletjes voor mij, tijdschrift voor mijn man enzo.
Van mijn schoonouders zilveren mes, vork en lepel met zijn naam en geboortedatum erin. En een bijtring met een zilveren Nijntje. Dat krijgen alle kleinkinderen van mijn ouders.
Mijn ouders zouden in eerste instantie een luiertas geven, dat leek me zelf zo leuk. Maar toen we op de box kwamen, vond ik dat toch nog leuker om van de aanstaande opa en oma te krijgen
Weetje ik vindt het eigenlijk veel leuker om alle spulletjes zelf te kopen… :oops: hebben jullie dat niet? Vindt het natuurlijk heel erg lief wat we allemaal gekregen hebben van onze families, maar toch zou ik het graag zelf allemaal uitzoeken haha… erg ben ik he?
ik hoop dat mijn schoonouders dit keer geen geld geven want ik voelde me best ongemakkelijk… zo van: hier heb je 150 euro en koop er zelf maar wat voor :?
Wat mijn moeder had gekocht voor onze meid heeft ze zelf uitgezocht en moeite voor gedaan en ze vindt het zelf dan ook geweldig om te doen… DAT waardeer ik dan heel erg… maar even grof wat geld in je hand gedrukt omdat ze dat bij elk geboren kleinkind doen? tja weet niet zo goed wat ik ervan moet denken… :think:
wat vinden jullie?
ik zou het juist fijn vinden om geld te krijgen ik koop graag alles zelf zodat ik het zelf naar mijn smaak kan uitzoeken.
ik ben nogal moeilijk kwa smaak
ik zou ook liever geld krijgen hoor…dan kun je zelf wat kopen wat je echt leuk vind…
Mijn schoonmoeder is echt waar een schat en ze doet altijd haar best, maar mijn smaak…nee echt niet :silenced: Ze koopt altijd dingen die ik niet leuk vind en soms leg ik uit waarom en wat ik dan wel leuk vind, maar dat vergeet ze dan gewoon. (en eerlijk waar ik vind het zonde om heel veel prutspulletjes te krijgen waar je echt niks mee kan dan iets nuttigs ofzo) Maja ergens mag je ook niet klagen…Je kunt ook niks krijgen toch
Van mijn ouders krijgen we vast wel wat groots…van hun krijg ik altijd wel wat…maar ook nuttige dingen…dus ben benieuwd wat het wordt met de geboorte van onze kind… 8)
edit: ook al krijgen we niks van mn ouders vind ik het ook prima…want we worden altijd wel verwend…dus ik vind niet dat ik er vanuit mag gaan
wij kregen bij Dave van mijn ouders de kinderwagen en van mijn s ouders en s zusje een gedeelte betaald voor de kinderkamer
bij Jade van ouders kleertjes en kinderbestekje van s ouders en s zusje allerlei dingetjes voor in het kamertje en wat kleertjes
:inlove: