welke autostoel?

aangezien onze alex al een grote vent wordt, zijn we ons nu aan het orienteren op een autostoel. Ik zit erg te twijfelen welke we nu zullen nemen. Ik ben zelf nogal fan van maxicosi tobi, maar vraag me af of een goedkopere versie ook niet gewoon kan. Mijn vraag aan jullie is, welk autostoeltje heb je, waarom heb je voor deze gekozen en hoe bevalt ie?

o ja, moeten ze eerst zelf rechtop kunnen zitten voordat ze in de autostoel kunnen? want alex past met zijn 8,5 kilo al bijna niet meer in de maxicosi, maar kan nog niet goed rechtop zitten.

alvast bedankt, groetjes greet

volgesn mij is het echt niet zo’n goed plan om een kind dat nog niet kan zitten al in zitpositie te zetten voor zo lang. Ik weet niet hoe je dat moet oplossen als je kidn een reus is (de mijne was een dwerg), maar de tobi’s en zo zijn echt gemaakt voor kindjes van rond een jaar.

Ik heb zelf een priori, maar ik heb geen auto, dus ik hem gewoon een tweedehandse gekocht die er goed uitzag en verder me niet echt verdiept in de materie.

Ja ze moeten echt zelf kunnen zitten.

De autostoelen zijn geschikt voor vanaf 9 maanden ongeveer en 9 kilo.

(ik heb hier de 9 kilo met kleren genomen trouwens :shifty: )

Wij hebben de tobi en vinden hem ideaal!

hij kan in verschillende standen, als je kindje dan slaapt kun je de stoel iets naar achteren doen, waardoor zijn hoofdje niet voorover hangt.

Ja wij hebben ook de Tobi en joy zit als een prinses maar wel vanaf 8.5 a 9maanden inderdaad. Eerder lag ze gewoon in de maxi, tot het niet meer paste en ze ook niet meer wou liggen. Ik vind de ligstand toch wel echt heel erg ideaal van dit stoeltje. Eigenlijk heb me pa m ook gekocht haha want ik heb zelf geen auto maar ze is vrij regelmatig bij mn ouders of ik erbij dus vandaar :lol:

@greet wrote:

aangezien onze alex al een grote vent wordt, zijn we ons nu aan het orienteren op een autostoel. Ik zit erg te twijfelen welke we nu zullen nemen. Ik ben zelf nogal fan van maxicosi tobi, maar vraag me af of een goedkopere versie ook niet gewoon kan. Mijn vraag aan jullie is, welk autostoeltje heb je, waarom heb je voor deze gekozen en hoe bevalt ie?

o ja, moeten ze eerst zelf rechtop kunnen zitten voordat ze in de autostoel kunnen? want alex past met zijn 8,5 kilo al bijna niet meer in de maxicosi, maar kan nog niet goed rechtop zitten.

alvast bedankt, groetjes greet

Ik zit nu ook met hetzelfde probleem, want Ties is al zo’n 8,5 kilo en komt al bijna met zijn koppie boven de rand uit. Ik ben bang dat hij er niet tot 9 maanden in kan zitten en wat moet ik dan?

Ik ga straks zelf voor de Romer denk ik. Heb ik nu voor Jesse ook en deze is heel makkelijk in en uit de auto te halen.

Ik heb de Römer King! Fijn stoeltje!

Sam er voor het eerst in gedaan toen hij 9 maand en een week was (en zo’n 8,5 kg). Ging prima. :thumbup:

als zo’n stoeltje in een ligstand kan kan alex dan al niet in zo’n stoeltje.

dan houd je hem voorlopig eerst in de wat meer lig dan zit stand.

als ie dan wat groter word en beter kan zitten kun je hem weer wat omhoog zetten.

offff is dit nu heel stom wat ik zeg??? :?

Die ligstand moet je niet heel letterlijk nemen :wink:

Ligstand is zo dat je kindje bij slapen met zijn hoofdje naar achteren ligt, dus geen gevouwen nekje ed.

Maar nog steeds moeten ze dan zelf kunnen zitten, omdat je anders de rug belast.

oke dan is dat duidelijk voor mij… :oops: :stuck_out_tongue:

Wij hebben voor Lars de Maxi Cosi Priori Xp (zie foto). Superstoel, ook omdat hij vier verschillende standen heeft.

Ik heb hem voor 75 euro (gloednieuw) bij een tweejarig abonnement op Groter Groeien. Ik ben helemaal in de gloria :dance: :dance:

Groetjes,

Judith

bedankt voor de reacties!

ik houd alex natuurlijk zo lang mogelijk in de maxicosi, maar hij past er bijna niet meer in met z’n gespierde schouders… en zijn benen steken aan de onderkant uit en dan zet hij zich af. maar het zolang het nog kan…

ik zit ook te denken aan de tobi, laatst waren ze in de aanbieding, dus ik houdt het even in de gaten…

ps judith, mooie stoel zeg! kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent! ga ook even kijken op de site…

:eh: Nu jullie het er toch over hebben. We hebben pas geleden ook de tobi aangeschaft. Nu hebben we haar er een keer in vervoerd gehad, ging op zich goed :thumbup: maaaar…ik vond dat die (omhoogstaande) gordeltjes zo tegen haar gezichtje aanzitten. Ook nadat ik ze strak had aangetrokken. Ze weegt nu ong. 8,5 kilo en is 9 maanden. Ze past trouwens ook nog in de maxi cosi. Zou ze gewoon nog te klein zijn :think: . Ze kan wel al goed zitten :mrgreen: .

Een cosi is pas écht te klein als zijn koppie boven de rand iuit komt dán is het niet meer veilig,voetjes maakt niet uit!

En idd zelf kunnen zitten maar ook echt wel het liefst met een maand of 9 liefst nog later.

Dit is ook omdat bij een evt. botsing het borstkastje de druk van de gordels niet aan kan en het dus de borstkast in zijn drukken…

De enige oplossing is dan als je kind écht te groot is voor de cosi, om de autostoel achterstevoren te zetten…

Dat kan.

De romer King vind ik ook een fijne stoel.

Helemaal als je de stoel nog wel eens van auto moet wisselen of uit de auto moet zetten…hij is binnen no time erin en eruit door dat systeem vam openklappen ipv dat geklooi emt die gordel ertuseen door :mrgreen:

Celiza kan al zitten en trappelt idd ook erg in de cosi en is niet te torsen…

Ik heb de quinny zapp buggy als onderstel voor de cosi…dat scheelt zeulen…

Ik heb de kikker van tiny love in de auto als speelgoed…heeft ze iets te trappelen :thumbup:

Dus deze dame blijft nog zéker een maand liefst nog 1,5 in de cosi…haar hoofdje heeft nog een cm of 2-3 denk ik dus het kan en zij is een lange dame met een lang bovenlijf…

Dus lieve dames…mijn advies…doe het niet te snel :wink:

hier zit benthe gewoon nog in de maxi…

Ik hoop dat ze hier ook nog even in blijft…

nu reizen we niet veel met de auto dus valt het op zich wel mee …

Maar hoopte toch eingelijk dat ze wel tot het jaar in de cosi zou blijven … :think:

nu moet ik zeggen dat benthe ook nog zeker wel een cm of 10 heeft :wink: om verder in te groeien

Ik ken het grote kind probleem wel…

Peter was met 4 maanden al een enorme beer, vooral breed in de schouders idd.

Hij droeg toen ook al maat 80, al heeft hij deze gehouden tot circa 10 maanden.

Hij paste met ongeveer 6 maanden al niet meer in de maxi cosi, hij huilde de hele boel bij elkaar omdat zijn schouders shocking klem lagen tussen de zijsteunen.

We hebben toen de romer in de auto gezet in de meest gekiepte stand.

Tijdelijk hebben we er een wigvormig kussen nog onder gehad (bij halfords gehaald) zodat de stoel nog verder gekiept kwam te staan en toen erin. Ja je moet wat he :roll:

Ben verder echt geen moeder met haast, Aniek is pas met ruim 10 maanden uit de maxi gegaan.

Maar een rit doen met een standaard krijsende baby is ook geen doen.

Het ging meteen goed, hij vond het stukken beter en huilde niet meer.

Met 10 maanden hebben we de wig eruit gehaald en sindsdien gebruiken we hem “normaal”

Romer king dus.

Super stoel, makkelijk te gebruiken en makkelijk van auto naar auto te zetten.

gelukkig heb ik hier ook de quinny zap, anders til ik me een breuk!

en voor kleine stukjes til ik alex gewoon uit de maxi en laat ik de maxi in de auto staan.

ik ga uiteraard proberen of hij zo lang mogelijk in de maxi cosi kan blijven, zijn veiligheid is het belangrijkste.

we hebben vandaag rondgekeken voor een stoel en een mooie rooie maxicosi priori gekocht in de aanbieding voor 129 euro. Erbij hebben we een steun gekocht die je bij zijn nekje plaatst.

ben er erg blij mee!