Welk woord horen jullie op een dag t meest?

Nee Hoorrrrr

neeeeeeejjjjj en toto :wall: (van het zandkasteel) daar wordt ik onderhand echt zelf een zandkasteel van, hij wil het echt continue kijken :roll: nu zeggen we steeds dat toto ook slaapt/eet/speelt en dat helpt dan weer even.

Herkenbaar, hier hebben we dat met (kabouter) plop en bumba :roll:

“Mijn Nennis!!” En dan Dennis stevig beetpakken, als blijkt dat er een onbekend kindje op Dennis af stapt. Want ja Dennis is natuurlijk wel zijn broertje :inlove: .

“okkommen!”



Oftewel: niet aankomen, die is van mij / ga ik zelf doen etc… :roll:



“Bumba kijken, ja? K3 kijken, ja? Taatuu kijken, ja?” + flink zelf met haar hoofd al aan het knikken.



Taatuu zijn de brandweerauto’s waar papa graag naar kijkt 8)

tegenwoordig: “oko” (is okay")



Maar ze begint nu ook met zinnetjes:

zo zei ze laatst: Noortje ook jas, Noortje buiten.



Wij helemaal trots!!!

Hier is het bij Indy de hele dag van, Echt waar?? :lol: :lol: en ze zegt het ook op zo’n vragende toon haha

@chantal!! wrote:

Hier is het bij Indy de hele dag van, Echt waar?? :lol: :lol: en ze zegt het ook op zo’n vragende toon haha




dat is grappig. Komen jullie uit Rotterdam of zo. Daar zeggen ze dat ook vaak met een vragen toon?



Noortje doet trouwens “dioe, dieo dieo”(doei doei doei) bij het weggaan :mrgreen:

o oohh haha

dada = papa

nana = mama

die ( en iets aanwijzen )

aat = paard

daag ( en er dan bij zwaaien )

ja

nee

eet ( en dan wil ze iets eten of we gaan eten en dan zeggen we dat ze aan tafel moet )

Op dit moment is het de hele dag: die, die, die en dat in combinatie met wijzend vingertje :lol:

Neeeehhheeeeee Mij mij mij!!!



Dat horen we momenteel het meest en ook “mama gootje” waarbij ze gewoon afdwingt dat ze op schoot mag en dan duum in d’r montie en todderen… das dan wel weer lekker… :inlove:

waarom??? Ella roept het bijna elke minuut



en lune zegt vaak mama :inlove:

Ik hoor heel vaak “Noorta ook (noortje ook)”… en dan volgt er iets als "naar buitu, auto, blootje (broodje), eten, dlinken, pelen… Al met al, als wij iets gaan doen, met name Lenno, dan is ze denk ik bang dat we haar vergeten, dus ze roept bij voorbaat al dat ze ook wil :mrgreen:

Onze dreumes roept de hele godsganse dag “AAAALOOOOOHHHHH” :inlove:

En dan het liefste met een oude telefoon van hub aan zijn oor :wink:

Nu op dit moment is het toch wel heel veel papa. Dat zegt ze tegen iedereen…

Mama, mag ik … mama? :roll: (en dan vooral snoeperij/eten)

En op dit moment is het “nanaan”

Haha MArieke, :mrgreen: :lol:



hier is het vooral ollejear (fries voor allemaal) auto,s, appels, sietsen, etc etc.



En deze staat ook hoog, der is memmmm, of der is heit, of der is pake :lol:

Hier is het: mamaa mamaaa mamaaa mamaaa mama mama… En ga zo maar door haha :mrgreen:



Ook, indedaad ( inderdaad) heeft hij mee van de opvang^^

Sintekjaaas (sinterklaas)

Toute lieke, lees stoute lieke als het effe ruzien is^^