wel bevruchting geen innesteling???

Eigenlijk is mijn vraag of dat kan, dat er wel een bevruchting is maar dus geen innesteling?



Kan je dit zien als je ongesteld wordt, of merk je dat ergens aan.

dat kan.

vaak merk je dat niet en zie je er ook niets van.

het kan zijn dat je een stolsel ziet tijdens je menstruatie maar ook dat is niet noodzakelijk.

Ok, mijn osteopaat had het erover dat mijn baarmoeder onder spanning staat en dat er dus idd best een bevruchting plaats zou kunnen vinden omdat mijn eileiders doorgankelijk zijn maar door de endo dus buiten de baarmoeder het een en ander heeft aangericht.

Hoi Juudje,



hij weet dus dat je endo hebt?? Want daardoor kunnen er ook spanningen komen.

Sowieso kan het vaak voorkomen dat een eitje wel bevrucht wordt maar niet innestelt. Dit schijnt bij de helft van de bevruchte eitjes te gebeuren. Dan zit er toch ergens een ‘aanlegfout’ ofwel in de ontstane embryo ofwel in het baarmoederslijm wat niet optimaal is.

Bij onze eerste terugplaatsing van een embryo bij de IVF merkte ik ook niets van het verliezen van die embryo. Ze zijn voor ons met het blote oog ook niet zichtbaar trouwens als ze teruggeplaatst worden (kleiner dan 1 mm) en dan zijn de onze al 8-10 cellig. Vandaar ook dat er gecontroleerd moet worden onder de microscoop of we ze wel echt terug hebben gekregen…

Dus de volgende ronde (las dat je wat nerveus was ivm de testen) die hopelijk snel volgt is misschien wel alles optimaal! Ze hadden je trouwens niet verteld hoe groot je follikel was op de echo? Ze springen nl meestal pas als ze ergens tussen de 20-25 mm zijn. Ow en groeien ongeveer een mm per dag rond het eind soms ietsje sneller. Succes met de ovutesten!

Hij weet idd dat ik endo heb.



Verder meten ze in het zkh mijn follikels niet, alleen zelf lh testen en als die pos is dan vvolgende naar zkh en wordt de inseminiatie gedaan

Ah ja allemaal doen ze het anders he. Wel lastig voor je want het betekend iets meer onzekerheid (understatement) over je eitje(s).

Hopelijk is de test morgen positief dan heb je daar iig wel duidelijkheid over!