Weer overtijd, wie nog meer? BUB pag 9!!!!

Gek is dat hè Kay, je zou denken dat de beeb veel minder ruimte heeft maar toch voel en zie ik de bewegingen nu het sterkst van heel de zwangerschap.

Ja, ik moet om 11.00u in het ziekenhuis zijn voor CTG, echo en bespreking met een gyn. Strippen doen ze niet, dat doet tot de 42wk alleen de verloskundige. Zo nodig woensdag weer naar het ziekenhuis voor een CTG. Weet niet of ze morgen al over inleiden gaan praten, of woensdag pas. Dinsdag of woensdag kan ik nog een keer naar de vk voor een laatste poging tot strippen. Lukt het dan weer niet, doen ze ook niet nog een poging, want dan is het bijna vrijdag en ik mag maar tot donderdagavond onder begeleidng van de vk bevallen.

Heb sinds vanmorgen weer buikpijn, een beetje zeuerderige, aanhoudende pijn zo halverwege mijn buik, over de hele breedte. Ook wat meer afscheiding vandaag. Maar zoals ik inmiddels wel weet, het ZEGT ALLEMAAL NIKS. :roll:

Ga lekker in bad, midden op de dag, voor de zoveelste keer nu-het-nog-kan. :lol: Bruistabletje met ontspannend spulletje erin, boekje mee…wie weet helpt het.

Veel succes morgen Juffie, mocht ik hier niet meer voor die tijd komen. Ik hoop dat we allebei gewoon even bevallen vannacht. :mrgreen:

(Maar ik heb er voor mezelf bitter weinig hoop op. :frowning: )

goedemorgen dames…

hier weer sinds gistermiddag zeer onregelematige weeen… Ze worden steeds sterker maar er is geen peil op te trekken qua tijden. :think: Dalijk om half tien moet ik op ziekenhuis zijn voor ctg. Die afspraak stond trouwens al. om de drie dagen moet ik voor ctg vanaf de uitgerekende datum. Verder moet ik later op de dag terug naar de gyneacoloog.

en over het strippen, hij was zo goed om het te proberen omdat alles zo goed verweekt was. maar hij zei me der wel bij dat de kans op slagen idd klein was ivm die 1 cm maar. Maar baad het niet schaad het niet vond hij!!

Verder jullie rustige nacht gehad?

niemand ondertussen stiekem bevallen?

Spannend wel, MamaAM! Ik hoop voor je dat het snel gaat leiden tot een echte bevalling.

Ik ben in ieder geval niet stiekem bevallen: BIB en heb een zeer rustige nacht gehad (was ook wel welkom). Ik voel me helemaal uitgerust, en klaar om er vandaag tegenaan te gaan! :mrgreen:

Ik ga vanmiddag naar de verloskundige, ik ben wel heel benieuwd of de pijnlijke nacht van zaterdag op zondag nog iets heeft opgeleverd.

Juffie: jij dan misschien stiekem bevallen?? :wink:

ik zet in op vanavond kay!

Uitgerust en wel!

@Linda_ wrote:

ik zet in op vanavond kay!

Uitgerust en wel!

Ik ook! :-* :-* :-*

Neuh…BIB. :?

Ego-berichtje. Weer terug uit het ziekenhuis, waren met 1,25u klaar daar. CTG ziet er prima uit, echo ook. Kindje beweegt volop, hartslag goed, vruchtwater voldoende. De gyn schat onze uk op 8 pond. :shock: Tja, de vk schatte 7- 7,5 pond bij 40 weken. Dus geen lief klein 6 pondertje hier.

Woensdagmorgen weer een CTG en voor vrijdagmorgen 7.30u een afspraak op de verloskamers voor inleiden.

Blij dat alles goed is maar ik moet zeggen dat ik toch behoorlijk baal inmiddels, hoop echt héél erg dat het niet op vrijdag aankomt. Ook al wilden we eerst zelf in het ziekenhuis bevallen, nu ik het zo zie daar…en zeker bij een inleiding lijkt het me helemaal niets. Verloskamer was klein, steriel hokje, om daar vanaf het allerbegin door te brengen…kan me heel goed voorstellen dat ik me daar echt niet zo op mijn gemak voel als thuis. Je eigen gang gaan, in bad, film kijken of spelletje doen ter afleiding is er niet bij.

Zie er ook tegenop dat er in het ziekenhuis een hoop vreemde mensen bij je bevalling komen kijken (letterlijk en figuurlijk) en komen binnenlopen. Ik had de gyn nog nooit gezien, er zien er sowieso een stuk of 8, dus wie er vrijdag is? Daarbij is er wel altijd een co bij en soms meer dan één.

En het ergste vind ik, ja heel stom maar zo voel ik het gewoon, dat zo’n beetje iedereen dan op de hoogte zou zijn van het feit dat ik ga bevallen die dag, het is immers 42 weken.

Al met al lijkt het me een erg klinisch, niet ontspannend verhaal. :cry: Als het medisch nodig zou zijn, zou ik absoluut niet klagen en is het gewoon zo. Maar kindje maakt het prima, en ik ook, tenminste in de termen waar de gyn en vk naar kijken (bloeddruk, suiker etc.). Als dat woensdag nog zo is mag ik er voor kiezen om het over het weekend te tillen, naar maandag. Vind het maar lastig, hoe groot is de kans dat het in dat weekend wel nog spontaan komt??

En ja, ik kan natuurlijk ook nog gewoon voor vrijdag spontaan bevallen. Hoop het heel erg maar met nog 3-4 dagen te gaan…ik weet het niet hoor. :cry:

Oh lieve Juffie… :hug: Er is wel degelijk kans dat je ukkie nog besluit zelf te komen, ook na vrijdag nog. Ik ben zelf bij Dana bij 42+2 bevallen, zou toen 's maandags ingeleid worden maar Dana besloot op zaterdag dat ze wel wilde komen en 's nachts om 3 uur was ze er.

Verder… in het ziekenhuis bevallen vond ik zelf niet zo leuk, je bent veel meer gebonden aan bed, maar thuis een spelletje doen? Dat denk ik ook niet hoor! :wink: Als de weeën eenmaal goed doorzetten dan is er niet veel ontspannends meer aan en is er van ‘leuk’ iets doen geen sprake meer. Maar douchen uiteraard wel, en dat is ook de reden dat ik graag thuis wil bevallen, in het ziekenhuis lig je aan de ctg en mag je vaak niet meer van het bed af. Bij mijn bevalling viel het wel mee met de verschillende mensen, ik had 2 verpleegkundigen (avond- en nachtverpleegkundige) en 1 ass. gyneacoloog die me de hele tijd begeleid heeft. Alleen toen het even kritiek werd is er een andere gyneacoloog bijgeweest. Maar toen was ik zelf al zover heen, dat dat me niks meer kon schelen. :wink:

Maar ik hoop zó erg voor je dat je beebje zelf nog besluit te komen! (Allebei onze beebjes, het mag onderhand wel. :pray: )

Bij mij was de controle positief vandaag. Eindelijk is de baby ingedaald! Er was 2cm ontsluiting en ik ben dus gestript. De verloskundige die ik had heeft zelf ook dienst vanavond, ik hoop dus heel erg dat ik haar nog ga mogen bellen. :pray:

Wel moet ik morgen al naar het ziekenhuis voor een echo en ctg, het was zo druk dat ze me woensdag niet in konden plannen. Ik mag nog tot donderdagnacht thuis bevallen, dus dat is wel fijn.

Al met al… ik ben wel een klein beetje blij. Hopelijk laat beebje me nu niet in de steek! :pray: :pray: :pray:

MamaAM: hoe is het bij jou?

Fijn Kay, dat het strippen door kon gaan!! Hopelijk levert het iets op… :pray: Was het strippen verder te doen?

Ik mag ook tot donderdagnacht thuis bevallen, maar we lopen dat ook precies gelijk. :wink:

Snap wel dat je thuis ook al snel niet veel meer zal doen dan weeën opvangen hoor :lol: maar het is meer dat je thuis nog in bad kunt, muziekje opzetten, gewoon doen waar je je goed bij voelt. In de folder die ik meekreeg over inleiden staat wel dat je in principe de weeën mag opvangen zoals je zelf wilt, tenminste: zittend of staand naast bed of liggend op bed. Veel verder zul je idd niet kunnen komen. :?

Morgen belt de vk op om door te geven of ze morgen tijd voor me heeft voor nog een strippoging. Heeft ze morgen geen tijd, dan kan ik woensdag terecht. Moet er dus wel nog een cm bij zijn gekomen… Zal in ieder geval aangeven dat ik graag wil dat ze het probeert als ze ook maar een kleine kans ziet dat het zin zal hebben, alles om het voor vrijdag te laten komen!

:hug: :hug: :hug:

Meiden ik denk aan jullie en volg het hier op de voet!

@Juffie wrote:

Was het strippen verder te doen?

Leuk is anders, het was niet zo prettig. Maar voor een goed doel, dus dat maakt het wel goed te doen inderdaad. :wink:

Ik heb nu wel krampen/weeën, maar zeer onregelmatig en lang niet sterk genoeg. Ik hoop dat het aan gaat trekken. :pray:

:cry: Alles weer weg…

Ik word hier zo moedeloos van… Waarom kan ik nou niet net zoals alle andere vrouwen gewoon bevallen?? :wall:

:hug: heeft de nacht je nog wat gebracht??

:hug: …

elke ochtend kijk ik direct op de mobiel en denk ik… dat wordt weer een dikke knuffel geven… :hug:

:-*

@Linda_ wrote:

:hug: heeft de nacht je nog wat gebracht??

Ja… nogmaals weeën en een spokende Dana, maar geen baby! :evil:

Weer een rotnacht gehad, van 0.00-3.00 weer weeën, nu ook sterk genoeg maar weer niet regelmatig genoeg. Daarna begon Dana te spoken en was alles ook alweer afgelopen. Nu vanochtend hier en daar een verdwaalde wee, maar dat is het dan weer. Ik word er echt niet goed van inmiddels, ik wil gewoon bevallen, klaar. Ik weet wel dat alle voorwerk ook meetelt, maar ik ben er gewoon helemaal klaar mee. Mensen kijken je aan alsof jij er wat aan kan doen dat je nog niet bevallen bent, alsof je het leuk vind om zo door te lopen… Argh.

Vanmiddag moet ik naar het ziekenhuis voor een ctg en echo. Als alles goed is dan mag ik gewoon t/m donderdagnacht thuis bevallen, daarna moet ik naar het ziekenhuis.

Al met al dus nog steeds geen nieuws. :frowning:

@ Noor: :-* Ik hoop zó je snel te kunnen sms-en!

@ Juffie: hoe was jouw nacht?? Hopelijk meer aan het werk geweest dan ik? :pray:

@ MamaAM: volgens mij ben je bevallen, of niet? Ik ben erg benieuwd! :wink:

Kay… :hug:

Hier is het sinds gistermiddag wel onrustig heb ik het idee. Steken, buikpijn, gisteravond flinke krampen onderin m’n buik. Vannacht ook een paar keer wakker door geweest en nu nog steeds een zeurderig gevoel in m’n onderbuik. Sowieso ook veel harde buiken, ook uit het niets. Dat was gisterochtend niet, tijdens de CTG niet één harde buik gehad. :? Maar of er sprake is van verdwaalde weeën? Geen idee. Die krampen misschien? Maar heb ik op dit moment dus niet meer.

Hopelijk belt de verloskundige straks dat ze tijd heeft om nog een keer te proberen te strippen. Als ze geen tijd heeft wordt het morgen, door een andere vk. Mits het dan lukt van binnen tenminste… :?

Snap je helemaal Kay, word er ook erg moedeloos van. Waarom wil ze er niet uit??? :wall: Heb je vanmiddag ook een gesprek met een gyn in het ziekenhuis? Heb ik gisteren dus wel gehad, geloof dat we met 5 min. weer buiten stonden, incl. megasnelle echo, voelen naar grootte van het kindje, bespreken van de opties en een verwijsbriefje voor een CTG morgen en inleiden vrijdag. :shock: Ik mag er dus voor kiezen om het pas maandag te laten inleiden, als het medisch verantwoord is. Maar ik vind het maar eng…heb in vrije directe omgeving meegemaakt dat een kindje over de 42 weken heen ging en ‘overrijp’ was…en heeft het gewoon niet gehaald. Dus ja, liefst op natuurlijke wijze, maar wil ik risico’s lopen?? Heb jij echt geen zeggenschap over inleiden met 42 weken, ben je verplicht door te lopen tot max. 43 weken? Ik moet naar het ziekenhuis in Oss, en 42 weken is daar dus de normale gang van zaken. Liever nog was ik naar het ziekenhuis in Nijmegen gegaan, we wonen er precies tussenin, maar dat was niet mogelijk omdat de vk-praktijk haar werkgebied rond Oss heeft.

Ow meiden toch, ik leef zo met jullie mee… Sascha was ook 10 dagen te laat en kwam uiteindelijk toch nog heel gewoon spontaan.

Ik hoop echt dat er vandaag of UITERLIJK morgen verandering in komt meiden. Dikke knuffel… :hug: :hug: :hug: :hug:

Ook hier blijf ik aan jullie denken! Ik kan me goed voorstellen dat jullie het ‘helemaal gehad hebben’ en dat jullie je kindje nu wel eens willen vasthouden!

:hug:

Ik volg jullie ook op de voet, ik duim echt mee dat de beebjes zich nu eens

laten zien :hug: :-*