Weer overtijd, wie nog meer? BUB pag 9!!!!

Joepie!!!

Gefeliciteerd met je wolk van een dochter!!! :inlove:

Eindelijk… 8)

Hè, hèèèèèèè!!! EINDELIJK!!! van harte gefeliciteerd meid met jullie dochter!!! Is ze toch nog thuis geboren???

De bevalling…was dus idd begonnen woensdagmiddag. De vk is om 18.30u geweest, die twijfelde nog of het door zou zetten of af zou zwakken. Er was al een tijd regelmaat, om de 4-5 min., maar ik had er weinig last van, kon gewoon praten tijdens een wee, alleen wat buiten adem. Ze heeft getoucheerd, rond 18u was het 2-3 cm. Ze is weggegaan en we hebben gegeten.

Om 20.00u ben ik gaan douchen om te zien of het af zou nemen of niet. Om 20.30u kwam de vk die de dienst had overgenomen. Onder de douche kwamen de weeën opeens sneller, om de 3 minuten, en ook toen ik eruit kwam. Nog steeds weinig last. Ze wilde toucheren maar brak per ongeluk al één van de vliezen. En hoe. :shock: Zes kraammatjes moesten worden aangesleept, het liep tot boven aan m’n rug en ondanks alle matjes nog een flinke natte plek in bed (leve het zeiltje). Het was kortom VEEL. Helaas was het gelig, een teken dat het kindje, waarschijnlijk al een poos geleden, in het vruchtwater had gepoept. Een medische indicatie dus. Mijn man is de spullen gaan pakken die nog in de ziekenhuistas zaten en de vk heeft het andere vlies gebroken, nog MEER water. En getoucheerd, 5-6 cm! Die heb ik dus behoorlijk cadeau gekregen. :mrgreen: Toen ben ik naar het toilet gegaan, verder aangekleed en zijn we naar het ziekenhuis gereden. De weeën kwamen meteen na de gebroken vliezen trouwens wel wat heftiger, moest in ieder geval even concentreren.

In het ziekenhuis rond 21.30u heeft de vk me overdragen aan de vk van daar. Aan het CTG, er waren behoorlijke weeën te zien, inmiddels ook wel even ogen dicht en goed ademen tijdens een wee. Gek dat het dan ineens zo snel verandert. Daarna ben ik het besef van tijd een beetje kwijt. Er is regelmatig een vk of verpleegkundige komen kijken de uren erna. Puffen heb ik niet gedaan, wel diep ademen door buik en flank. Yoga heeft wel geholpen!

Vond het ook fijn om tijdens een wee de zijkant van het bed vast te pakken, beetje kracht te zetten met m’n armen. Ik was bang om in het ziekenhuis weinig beweginsvrijheid te hebben, maar eerlijk gezegd had ik daar helemaal geen behoefte meer aan. Vanaf dat we daar kwamen alleen nog maar op de zij gelegen, maar goed, had dan ook al bijna 7 cm.

Op een gegeven moment, het was nog wel te doen, begon mijn man over pijnstilling. Want we wisten, al het straks echt nodig mocht zijn kan het misschien niet meer. Dus aangegeven bij de verpleegkundige dat we dit misschien wilden, als het nog lang zou duren. De geboorteTENS hadden we al een poos daarvoor aangesloten maarhielp helaas niets bij mij. Pijn zat vooral in m’n buik, TENS verlichtte niets. Gewoon ademen was nog prettiger dan die prikkels erbij. De vk was net bezig met een bevalling in de kamer naast ons. Toen ze eindelijk kwam heeft ze getoucheerd en was het 7-8 cm. Denk zo rond 23.30, 0.00u. Ze zou even later terugkomen maar kwam dus niet erg snel. Dus toen ze eindelijk kwam, kwam er dus geen pijnstilling meer. :? Was trouwens nog steeds wel helder tussen de weeën door!

Na heel lang goed te hebben kunnen ademen en ontspannen tijdens een wee was het toen echt niet meer leuk. Er zat geen tijd meer tussen, pijn trok niet meer weg tussen twee weeën door, ook pijn in m’n rug en druk op de anus, die bij iedere wee sterker werd. Schrap zetten hielp niet meer. Dat zijn de enige momenten dat ik af en toe een (kleine) kik heb gegeven, AUW. Gelukkig heeft dit niet lang geduurd. De vk kwam toucheren toen ik aangaf dat ik dit niet lang meer zou trekken. En hoera, 10 cm! Heb dus geen persweeën hoeven wegpuffen. :slight_smile:

Mocht gaan meepersen, heerlijk zeg! Deed bij mij absoluut geen zeer, de weeën niet, het persen niet. Kostte alleen gruwelijk veel energie. En ik had wat moeite om tussen het meepersen door adem te halen, ik kon het persen heel lang volhouden maar nam steeds een te ondiepe teug lucht om nog een keer te persen. Persen ging verder meteen heel goed, alleen het duurde en duurde maar omdat het uiteindelijk gewoon niet paste. Sofie d’r schedeltje was niet meer zo flexibel met bijna 42 weken, dus d’r koppie kwam niet onder het schaambeen door. Toen ook de hartslag regelmatig omlaag ging vond de vk het lang genoeg geweest, ik was ruim 40 minuten bezig. Ze heeft toen verdoofd en ingeknipt (wat een raar geluid zeg :silenced: ) en kwam héél snel, tijdens de volgende wee al Sofie eruit geflubberd! Ook dat deed geen zeer! :shock: Bijna geen huidsmeer mee, alleen op d’r billen. :mrgreen: Bijna geen bloed, alleen wat bij de schouders en d’r haartjes zaten vastgeplakt tot het badje van vanmorgen. Huilen deed ze nauwelijks, alleen wat gepruttel. :inlove: Er kwam samen met Sofie nóg meer vruchtwater naar buiten, volgens mijn man een paar flinke stralen alle kanten op. :lol:

Sofie heeft een hele poos lekker bij me gelegen terwijl de navelstreng door mannetje werd doorgeknipt. De placenta kwam moeiteloos en al na 5 minuten. Bloedde wel behoorlijk, er was al meteen een spuit gezet toen ze eruit kwam.

Toen kwam helaas nog het minst leuke stukje van heel de bevalling :? : het hechten. Wat een drama zeg. Ik wist niet dat ik zo kleinzerig kon zijn, of het was gewoon echt erg gevoelig ondanks de verdoving. Ik heb het de vk niet makkelijk gemaakt, door te shaken (adrenaline in m’n benen), steeds in een reflex te schieten zodat ze er niet goed bij kon etc… Combi van het idee (dáár met naald en draad :shock: ), adrenaline, het was natuurlijk ook mega beurs allemaal…geen goede combi. Tijdens het hechten dus wél af en toe een gil gelaten. Arme man van me heeft zich maar bezig gehouden met Sofie, die werd nagekeken en aangekleed. Daar heb ik dus weinig van meegekregen, gelukkig heeft ie veel foto’s genomen.

Inmiddels was het 4.30u. Ik was erg dizzy, niet ontzettend veel maar toch het nodige bloed verloren (500ml) dus uiteindelijk gewassen op bed. Toen geplast, bijna van m’n stokkie :lol: , en over in een gewoon ziekenhuisbed. Toen moest mannetje naar huis en hebben Sofie en ik een paar uur liggen doezelen op een kraamkamer. Echt slapen kon ik niet, was nog duizelig en wat misselijk en schrok steeds wakker. 's Ochtends om 8.30u kwam mijn man alweer, ik kreeg ontbijt. Mijn HB is geprikt en Sofie is nagekeken door de kinderarts ivm het vruchtwater. Alles goed, mijn Hb was iets laag, maar niet ernstig. We mochten dus naar huis. Hebben rustig aan gedaan omdat ik nog steeds erg slap was, rond 12.00u zijn we thuisgekomen gisteren. De kraamhulp kwam snel daarna, leuke vlotte meid. Rest van de dag lekker in bed gelegen, alleen eruit om te plassen. 's Avonds na het eten kwamen de opa’s en oma’s kijken, helemaal trots.

Vandaag was de enorme spierpijn in m’n liezen en bekken :shock: gelukkig al veel minder, de hechtingen voel ik wel dus echt zitten laat ik mooi nog even. Vanmiddag wel lekker gedoucht, dat ging goed.

Sofie is een enorm schatje. Ze heeft nog niet zoveel behoefte aan drinken, ze zuigt nauwelijks en krijgt niet meer dan 5-10 cc binnen wat ze ook bijna meteen weer teruggeeft. Waarschijnlijk is ze nog wat misselijk van het vruchtwater. Sneu hoor. In de loop van vandaag lijkt het beter te gaan, ze dronk de laatste keer om 12.00u 20cc zonder spugen. :dance: Dus dat komt wel goed.

Nu ga ik genieten…! :inlove:

Juffie: Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! En een mooie naam hebben jullie haar gegeven.

Al met al is je bevalling toch wel snel gegaan. Jammer dat je toch naar het ziekenhuis moest, maar gelukkig dat dat je meegevallen is.

Groetjes Renate

Juffie, gefeliciteerd met je dochter Sofie … :dance: :dance: :dance: Geniet meid… :inlove:

MamaAM: van harte gefeliciteerd met jullie zoon Miguel !! Het kon ook niet missen dat je bevallen was. :wink:

Juffie: wat heb jij het spannend gemaakt zeg… Maar wat klinkt je verhaal toch ook mooi!! :inlove: Van harte gefeliciteerd met je meisje Sofie !! Het hechten vind/vond ik ook een ramp, vreselijk, denk je dat je alles gehad hebt… Ik had nu gelukkig maar 2 kleine hechtinkjes, maar bij Dana ook een knip en dan heb je behoorlijk wat meer.

Maris: nu jij nog meis… Ik hoop dat je beebje je niet meer zo lang laat wachten hoor! :hug:

Hier krijgt mijn meisje honger, ik ga even voeden.

:-*

Jullie gefeliciteerd met je dochter Sofie :inlove:

Juffie, mooi verhaal.

Herkenbaar hoor, dat shaken enzo tijdens het hechten. Ik heb ook tijdens de bevalling geen kik gegeven, maar met het hechten heb ik gevraagd of ik dan nu toch wèl even mocht vloeken. Wat deed het me zeer! :shock:

Ik hoop voor de kleine Sophie dat ze zich snel niet meer zo misselijk voelt. Geniet van elkaar!

juffie van harte gefeliciteerd met jullie sofie :inlove:

kay, ook hier 2 kleine hechtingen :thumbup: scheelt echt enorm in herstel.

maris, gaat het nog met wachten?

wie is er nu nog meer overtijd? sterkte dames :-*

hier gaat het goed :inlove: het wachten is het waard hoor :inlove:

Even snel mijn meisje showen! :inlove:

oooooooooooooooooooooohhwwww

wat een schatje :inlove:

Ik lees hier wel mee, maar heb nog niet gereageerd. Nu ik de foto van Lieke zie moet ik even reageren…wat een schatje zeg… :inlove:

Oooooh kay, wat een mooi meisje… :inlove: :inlove: :inlove:

net zo mooi als Dana…

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Ook even showen. :inlove:

Sofie doet het goed! Alleen de avonden wat trubbelig, huilen, niet in slaap kunnen komen. Maar de rest van de dag en de nachten tot nu toe :thumbup: !! Vannacht zelfs al geslapen van 12 tot kwart voor 6! :shock: Voordeel van een groter kindje, ze haalt de voedingen makkelijk vóór de nacht, dus mogen de nachtvoeding al overslaan. En daar lijkt zij het mee eens te zijn. :wink:

Maris, ik duim voor je!

Al ik nog iemand vergeten ben: :thumbup: :thumbdown:

Juffie, ik heb even gekeken bij de maartmama’s… :wink:

Idd een heel mooi meisje :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

WOW wat een buik, logisch dat je het zat was haha :slight_smile:

En wat een beauty die sofie! En wat een bos haar :inlove:

Ik wordt er helemaal jaloers van… ik moet nog zoooooo lang wachten :slight_smile:

wat een schatjes :inlove: en wat een haar heeft sofie :o :inlove:

Wow dat was een aardig grote buik…

Wat een schatje is sofie zeg en idd al veel haar, hihihihihi

Ik ben jaloers… ik wil ook!!! :oops: :inlove: :inlove: :inlove:

Wat een koppie met haar, Juffie!!! :inlove: :inlove: :inlove:

Inderdaad, wat een mooi meisje en wat heeft ze inderdaad al een weelderige bos haar! :inlove:

Super dat het zo goed gaat! :mrgreen:

Kom op Maris, nu jij nog! :wink: :-*