vreselijk, die pokken!!
ik haat ze
hij heeft zóveel pijn, het is gewoon niet om aan te zien
heb calendulaN bij de apotheek gehaald (het blijkt toch met de N er achter te zijn)
en ik heb een badmelk van La Roche mee gekregen die ook voor mensen en kinderen met exzeem is, zonder alcohol of parfum
net lekker ff in bad gezet, niet te heet
en nu slaapt ie heerlijk (hij viel op de bank al in slaap)
Wat sneu zeg…
Zijn de pokken nog steeds open? Misschien toch een zemelenbadje proberen ter verzachting?
het zijn geen blaasjes meer,
maar wondjes
ach… Vind het altijd zo sneu om te zien…
Dus als het wondjes zijn kun je ere eigenlijk niets anders dan calendulan opdoen ? Ik dacht dat een zemelenbadje juist goed was om een laagje op de wondjes te leggen… :think:
de wondjes zijn op zich wel dicht
ik denk dat een zemelen badje ook wel goed is
of havermout, wat je weleens hoort
maar calendulan voor schaafwondjes en brandwondjes werkt helend,
het smeert alleen voor geen meter, dus zou ik alles 1 voor 1 aan moeten tippen
en dat wil ie natuurlijk niet
dus ik doe elke keer wat
Oeps, calendulan ipv calendula :oops:
Fijn dat het badje hem heeft geholpen.
Ik bedacht me net dat we vorig jaar (toen ik dacht dat ze waterpokken kreeg) ook iets van de apotheek hadden, dat had mijn zus gehaald (zonder recept dus). Het was een flesje met zink-iets erin, volgens mij zinkolie. Het was maar een korte tijd houdbaar en een vieze bedoening met insmeren (soort vloeibare sudocreme) maar het verzachtte wel en de wondjes werden snel beter. Bij ons zo snel dat ik altijd blijf twijfelen of het wel waterpokken zijn geweest, ze is niet verder gekomen dan twaalf bult/blaasjes.
oh wat heerlijk!
ik kan ze hier niet eens meer tellen.
hij heeft vannacht gelukkig wel weer eens lekker doorgeslapen,
dus ik denk dat hij niet zo’n pijn meer heeft (al zien de wondjes er vreselijk uit!)
Tja, ik weet van mijn oudste dat die wondjes echt heel erg lang zichtbaar blijven, maar de pijn verdwijnt volgens mij een stuk sneller.
Zodra ze niet pijnlijk meer zijn kun je die calendulan-zalf ook wat beter uitsmeren. Wel even blijven gebruiken, dan heelt de huid mooier.
Hij heeft er inderdaad echt veel, dat zal inderdaad veel last hebben gegeven qua jeuk én pijn. Gelukkig is het einde in zicht.
ja gelukkig wel!
Je kunt bijvoorbeeld bij AH harmout kopen (staat bij Kellogs enzo)
en dat in een washandje doen en dat washandje lekker in het badwater leggen. Daar wordt de huid lekker zacht van :thumbup:
Hier heeft Mirte ze nu.
Ook alle huis tuin en keuken middeltjes in huis gehaald: zemelen, havermout (werkt beter, schijnt dat zemelen meer voor exceem is), Calendulan Kinder emulsie (wat een nachtmerrie vindt ze dat), mentholpoeder en uiteindelijk ook Calendula creme van dr, A Vogel. Dus WEL CalendulA
Die creme is wel een uitkomst: die prikt gelukkig niet.
Maar ehm… nog een vraagje: ze heeft ze nu een week geleden gekregen en eigenlijk is het zo goed als over (op een stuk of 4 na). Vreemde is dat één van de eerste pokken (tussen haar vingers) is blijven zitten. Die staat al een week op spanning en gaat maar niet kapot.
Weten jullie wat ik daar tegen doen kan?