Nathan heeft heel vaak een droge mond. Ik mag toch gewoon af en toe gekookt water aan hem geven? Hij is nu 5 weekjes oud.
Volgens mij is dat niet aan te raden als je bv geeft. Bij fv kan het inderdaad goed. Zou het niet te koud geven (zelfde temperatuur als de voeding)
Fieke heeft toen ze net 3 dagn oud was extra water gekregen omdat ze te weing plaste en ik
geef haar bv.
Nu kan Fieke heel moeilijk poepen en geef ik haar als ze dat 2 dagen niet heeft gedaan lauw water
op aanraden van t cb en t werkt :thumbup:
Sinds n paar dagen is Fieke erg verkouden en geef ik haar water bij omdat ze gewoonweg
dorst heeft dus ik zeg geen probleem
Ok, ja ik heb geen bv ervaring maar een vriendin van me voedt al 9mnd en die geeft geen water bij omdat ze dan produktie problemen krijgt. Dus vandaar mijn antwoord.
ik zou als je bv geeft (en dat geef je toch?) geen water bij geven, dat wordt duidelijk overal geadviseerd, idd omdat dan het vraag/aanbod in de war kan raken.
Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen te bedenken (als je kindje uitdroogverschijnselen heeft, donkergele/oranje plas enz) maar over het algemeen zou ik het gewoon bij bv laten.
Idd bij bv zou ik het zéker (nog) niet doen…
Bij fles kan het mits hij dan wel zijn voeding goed blijft drinken want water ‘‘vult’’ wel en voedt niet.
Maar hoe weet je dat hij een droge mond heeft vroeg ik me af :shifty:
Want smak geluidjes passen ook bij het hongersignaal… :think:
@renzosmam wrote:
Idd bij bv zou ik het zéker (nog) niet doen…
Bij fles kan het mits hij dan wel zijn voeding goed blijft drinken want water ‘‘vult’’ wel en voedt niet.
Maar hoe weet je dat hij een droge mond heeft vroeg ik me af :shifty:
Want smak geluidjes passen ook bij het hongersignaal… :think:
Moederinstinct ha ha, zijn mondje is heel droog. Als ik een fopspeentje geeft is die fopspeen ook kurkdroog. Overigens geef ik BV via fles. dus denk dat het geen probleem is om lauwwarme water te geven.
Ik geef wel eens een paar theelepeltjes lauw gekookt water, bijv. als hij heel hard krijst / gekrijst heeft. Dan heeft hij echt een zeer keeltje en een droog mondje. Hij wordt er rustiger van, en dan kan ik hem daarna in alle rust aanleggen. Ik denk dat het de productie pas in de war schopt als je hele flessen gaat geven.
Groetjes,
Femke
ik vraag me af waarom je dan niet een klein flesje bv geeft ipv water. er zit geen max aan bv geven he, ok niet als je het via de fles geeft… dat mag dan ook gewoon op verzoek