wat zouden jullie doen?

Noa heeft sinds vorige week donderdag de waterpokken met de daarbij horende slechte eetlust. Boterhammen niet, warm eten niet, koekje (!) niet. Gelukkig drinkt ze wel redelijk. Gisteren heeft ze drie keer een papfles gehad en die dronk ze zo leeg. Nou hadden we het er vanmorgen over wat we zouden doen vandaag. Vanmorgen een boterhammetje, maar na 2 stukjes “Nee”. Wel dronk ze haar melk.

Ik vroeg me dus af of ik nu een papfles moest geven. Ik wil niet dat ze daar weer aan went met het gevolg dat ze straks alleen maar papflessen wil (want dat is natuurlijk ook lekker makkelijk voor haar). Van de andere kant heeft ze blijkbaar wel genoeg honger om die flessen leeg te drinken. Ik wil niet dat ze denkt “oh als ik mijn brood niet eet, krijg ik lekker een papfles”.

Ik kan dus een paar dingen doen

• geen brood en meteen de fles
  • brood aanbieden en daarna alsnog de fles als ze niet eet
  • brood aanbieden en geen alternatief

Ik moet zeggen dat het eerste mij het meeste aanspreekt, maar wil geen ellende om haar straks weer aan het eten te krijgen.

Heeft iemand hier ervaring mee??

:think: zou zelf voor het 2e alternatief kiezen…

Ze is nu toch nog steeds ziek? Als jij je niet lekker voelt, eet je ook slechter.

Drinken is wél ontzettend belangrijk, dus ik zou zéker die (pap)fles aan blijven bieden.

Als ze straks weer opgeknapt is, kan je altijd nog de strijd aangaan :twisted: :wink:

Ik zou ook voor alternatief nummer 2 kiezen en als ze echt opgeknapt is weer overstapen op nummer 3.

Bij waterpokken hoort ook vaak keelpijn, en dan is drinken nu eenmaal fijner…

Als ze straks weer beter is is het alleen aanbieden van brood wel weer een optie, dan gaat ze vanzelf wel weer eten als ze honger heeft

ik zou ook voor alternatief 2 gaan, en als je merkt dat ze zich weer beter voelt overstappen naar 3.

En dan ook niet toegeven maar even hard zijn.

Succes!

Ik zou ook voor alternatief 2 gaan. Zo lang ze zich echt niet lekker voelt speelt ze waarschijnlijk geen spelletje met je. Zo krijgt ze toch wat voedingsstoffen en vocht binnen.

:hug: beterschap!

Ze heeft net een paar stukjes brood op een een papflesje van 100.

Hoe is 't nu met Noa?

Eindelijk zijn de waterpokken zover over dat ze er geen last meer van heeft. Ze moet er nu wel weer even aan wennen dat ze zichzelf moet vermaken en niet de hele dag met haar speentje rond kan hobbelen. Maar dat komt ook wel weer. Ze is slaap aan het inhalen en vanmorgen heeft ze ook weer een hele boterham op. Het gaat dus weer de goeie kant op. Ze hoest wel behoorlijk en daar was ze vanmorgen al om 6.30 wakker van terwijl ze normaal pas rond 8 uur wakker is. Was dus wel vroeg. Ze lag er ook om 9 uur weer in.