wat zingt knofje?

eigenlijk is het gewoon zo leuk door dat het best wel fout is :inlove: :inlove: :inlove:



de jurkjes was mij inderdaad ook al opgevallen, en wat ook zn raar stukje is de buurvrouw die de kabels door de grond legt :inlove:

als hier knofje dvd wordt gedraait hebben we ook een knofje in huis ik lust geen spruitjes wil een heel brood niet gesneden met zwarte pitjes kruipt onder je trui :?

Dat is MIJNES roepen mijn kinders… wij zeggen dat ‘hier’ in Limburg niet… maar ze hebben dat overgenomen… zo lief… :inlove:

I love Knofje en Valentijn ook :inlove: :inlove: :inlove: Ik heb net al mijn bevestiging van de Volkskrant binnen, dus over 1-3 werkdagen is alles binnen :inlove: :dance: :dance: :dance: Bedankt Hendrika :-* :thumbup: :thumbup: :thumbup:



En die foutjes in de kleding zijn idd te duidelijk aanwezig om nog fout te zijn :lol:

Hier nog een grote en kleine Knofje fan!

Helemaal te gek :slight_smile:



Ook hier werd al afgevraagd wat ze nu eigenlijk zingt, soms lijkt het een beetje op ‘nep-engels’. kan er echt geen touw aan vastknopen… maar ja… ze woont dan ook in een verwegland en daar spreken ze natuurlijk ook een andere taal :wink:



Owh, en ja, hier heeft Lotte het ook telkens over brood met zwarte pitje, hihihi. En natuurlijk is zij ook een prinses en wil ze ineens veeeeel meer verstoppertje spelen (en zegt ook" JIJ BENT AF!", met zo’n vingertje erbij, hahaha)



ja, Knofje

:inlove:

@Marite wrote:

Ewdiewetjuhwethuwet

ik ben knofje bettuvie

femmikjo femmikjo miese kooke johoo

femmikjo femmikjo

ebbedat ebbedat

owwiedoowiedieeee




zo iets :mrgreen:





Er was eens een meisje en die heette Knofje en die was prinses,

dat kon je zien want ze had een kroontje op.

De prinses woonde in een heel groot land heel ver weg,

in een verwegland.

Ze woonde in een heel gewoon mensenhuis.

Bij een hele gewone mensenmama en een hele gewone mensenpapa.

Maar de prinses was niet blij want ze had geen kasteel…

En dat moet als je prinses bent!





:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

Je kunt ons er bijwijze van spreken 's nachts voor wakker maken!

Heerlijk!



Dat liedje die de mama voor Knofje een keer zingt is ook zo lief.

Zucht… moet nodig de dvd aanschaffen! :wink:




Noche, noche doesjie klein

droemi droemi zacht

suja suja kindje klein

luna luna nacht



dat is hem, zo schattig :inlove:

Dit komt van een fansite waar ook de moeder van Sterre (Knofje) aan meewerkt.



De jurkjes veranderen steeds, waarom?



Het wisselen van de kleur van de jurkjes van Knofje en de pakken van mamma is helemaal EXPRES gedaan. Het draagt bij aan de sfeer van Knofje, net zoals de decors die vaak heel scheef gemaakt zijn en het kleurige behang.







Wat is de tekst van het beginliedje?



De tekst van het beginliedje is niet te verkrijgen, simpelweg omdat niemand de tekst kent!

volgens mij is het beginliedje dat knofje zingt een engels liedje,…ik heb knofje zoooo vaaaaaak gezien haha mndochtertje was echt knofje verslaafd, en ik meende echt hier en daar te horen dat ze een engels liedje probeert te zingen zoals kinderen vaker doen , ze weten niet goed wat ze zingen en verbasteren het enorm…

maar ik ben vrijwel zeker dat ik hier en daar stukjes meen te verstaan, engels



trouwens FLUT is mn dochters bijnaam :lol:

Knofje is hier grijs gedraaid…door beide kids…

Onze jongste wil zelf niet meer de trap op lopen want daar wordt hij moe van,en van slapen ook…net als knofje…pfff wel es vermoeiend hoor…

Maar idd erg leuke dvd…en ik zing het liedje net zo hard mee…haha…

Jaaa de jurkjes die veranderen van kleur! :inlove:

Moet eerlijk zeggen dat ik die stof nog nooit gezien heb :think: :mrgreen:

Of je moet gewoon twee jurkjes hebben en je kind HEEL snel omkleden :wink: haha!

de bakkersvrouw, met dat brood :lol:

of die bromvlieg …brompje



en die GEWELDIGE oma… :mrgreen:

@mamma van sharondenise wrote:





Noche, noche doesjie klein

droemi droemi zacht

suja suja kindje klein

luna luna nacht



dat is hem, zo schattig :inlove:




Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Die zong ik voor Th voordat SL geboren werd,

en daarna was ik 'm kwijt!

Kan ik 'm nu weer gaan zingen :stuck_out_tongue: .

Gut ja, hier krijg ik ook elke avond te horen dat ze niet willen slapen want van slapen wordt je moe. :lol:

ohh knofje :inlove: :inlove: Ik vind knofje leuk en lief!!



En dat liedje, ja zo lief, ik denk telkens: dat ga ik later ook zingen voor mijn baby/kindje haha.

Zelfde als twinkle, twinkle, little star…

Hier ook GROTE knofje-fans! :mrgreen: Overigens las ik de prentenboeken al voor in mijn eerste stageklas in de prehistorie, zo’n 20 jaar geleden. oen vonden de kids het al geweldige verhalen! :thumbup:

Ik had de dvd al toen we nog geen kinderen hadden :oops: Ik MOEST 'm gewoon hebben 8)

Mayra grote vriendin van 10 komt wel eens spelen en regelmatig zitten ze dan deze dvd te kijken, met allebei een duim in hun mond (en dat terwijl ze allebei niet duimen!) :lol:

Ook de dvd enzo besteld :inlove: hier ook een fan dus :mrgreen: Justin vond het vroeger ook superleuk.

Ik ben benieuwd wat Jowena ervan vind.

Ze gaat het zeker erg leuk vinden :mrgreen:

16 februari op haar verjaardag krijgt ze het :inlove:

Wist eigenlijk niet eens van de boeken :oops:

Ben gelijk bij bol gaan kijken en heb een leuk voorleesboek besteld met heeeeel veel Knofje verhaaltjes. Kan niet wachten tot het binnen is!!!



Morgen Knofje voorlezen voor het slapen gaan! :dance:

Wat grappig om dit te lezen! Het meisje dat Knofje speelt is een oud-leerling van me. Ze zit inmiddels al weer een poosje op de middelbare school, maar het blijft erg leuk om haar als kleuter te zien :inlove:

Het voorleesboek is hier ook een groot succes :thumbup:

Ja Sterre heeft een paar jaar terug ook in de serie “Evelien” gespeeld, was wel raar om haar ineens zo groot te zien :lol: :lol:

die flut van de volkskrant heet hier Knofje 8) en gaat sinds sinterklaasavond overal mee naartoe :inlove:

Aaaah :inlove: !

Mooie foto!



Zo ik heb paket besteld voor SL haar 3e verjaardag, duurt nog ff maar dan heb ik alvast wat :mrgreen: .