Ik had een combi cotti… Als je t aanhebt ziet t er t zelfde iut als de tricot slen, maar t aantrekken is 10 keer makkelijker :lol: Het zijn twee kokers en 1 band… Te koop bij prenatal. Ik heb er Kaylee maanden in gedragen en ben nu overgestapt op de ringsling om haar op de heup te dragen.
Voor beeb II haal ik een nieuwe cotti…
combi cotti? zal eens effe zoeken naar een fotootje
Ik vind de Mei Tai toch erg handig hoor. Ziet er misschien ingewikkeld uit, maar gaat veel vlotter dan een tricotslen…
Is mijn idee he :mrgreen:
Lara wilde niet in de premaxx, heb je dan ook weleens babies die niet in de ringsling of in zo'n knoopdoek willen?
ja, Quinten kreeg ik met geen mogelijkheid in de ringsling en lag hij er eindelijk in dan brulde hij alleen maar :roll:
ik heb nu de tricot slen en ik vind 'm echt ideaal!! Het is een lange lap, maar het knopen heb je zo onder de knie. Quinten vind het heerlijk en kan er uren in slapen... zo lang kan ik 'm ook dragen :thumbup: .
Van de babybjorn kreeg ik ook last van mijn rug en schouders.
oja nog een voordeel van de tricot slen is dat je hem eigenlijk vantevoren al kunt knopen en je kindje er later pas in hoeft te leggen.
Nena heeft haar ‘ik wil in de draagdoek’ momenten vaak onder etenstijd dus ik knoop dat ding dan vast om en als het nodig is heb ik haar dan vliegensvlug erin gelegd :thumbup:
Tricot slen! Even wennen, maar het knopen leer je snel. Groot voordeel vind ik dat het kindje er vanaf de geboorte in kan en dat het gewicht over twee schouders wordt verdeeld.
Als iemand een ring sling heeft en weg doet of weet waar ik er 1 voor een leuke prijs kan krijgen dan hoor ik het graag…Nu op de fiets met Renzo naar school (gewoon in de fietsstoel hoor!) maar ik breek me arm en mijn rug met haar op de arm Renzo naar binnen brengen helpen met zijn jas en tas en afscheid en zwaaien en weer terug…is toch zomaar 5 a 10 minuten met haar op de arm en die ruim 9,5 kilo tikt dan wel aan :shifty:
Hier nog zo’n onhandig type, dus ik zag zo’n grote doek ook niet echt zitten. Ik heb nu de Combi-cotti, da’s een draagdoek in 3 delen, zeg maar. En deze onhandige moeder snapt 'em en Nikkie vindt het heerlijk.
Dus ik heb niet zo’n achterlijk lange lap. Hij is op verschillende manieren te gebruiken (kommahouding, rechtop en voor grotere kindjes ook op 1 heup) Gaat ook over 2 schouders en dat vind ik een voordeel tov sling, zeker met mijn niet al te beste rug. Te koop bij Prentl.
googlet direct op combi-cotti :thumbup: goeie tip!
is de combi cotti niet met verschillende maten? en wat dan als je als ouders heel verschillende posturen hebt? kan je het dan niet allebei gebruiken?
Ik vond dit ook een nadeel van de baby bjorn. Je stelt hem in op je eigen lichaam. Als mijn man hem gebruikt had als laatste, moest ik hem dus verstellen en vice versa. Bijna elke keer dus… En zo heel soepeltjes gaat dat nie. Toen hebben we er nog 1 bijgekocht, van een goedkoper merk.
Dat lijkt me dus een voordeel van een knoopdoek, dat dat niet hoeft.
Een draagdoek heb je ook in verschillende maten, wat gewoon wil zeggen dat de doek wat langer is 8) . Die combi-cotti ziet er goed uit: de voordelen van een draagdoek, maar dan zonder lastige knopen! :thumbup:
@lena3 wrote:
Ik vond dit ook een nadeel van de baby bjorn. Je stelt hem in op je eigen lichaam. Als mijn man hem gebruikt had als laatste, moest ik hem dus verstellen en vice versa. Bijna elke keer dus… En zo heel soepeltjes gaat dat nie. Toen hebben we er nog 1 bijgekocht, van een goedkoper merk.
Dat lijkt me dus een voordeel van een knoopdoek, dat dat niet hoeft.
ander nadeel van de babybjorn is dat het ergonomisch minder verantwoord is dan een draagdoek. In een doek zit je kindje altijd met het gezicht naar je toe en de beentjes gespreid. Het gewicht komt dan op de billen. In de Babybjorn hangen ze met de beentjes naar beneden. Als ze dan ook nog naar voren kijken, komt echt alle gewicht op het kruis te hangen. :roll:
Ja dat was ook één van mijn redenen om een ander draagsysteem te willen.