wat voor draagdoek, help?

Bij Lara had ik een babybjörn, maar daar hing ze zo scheef in en ik helde zo achterover met dat ding. En het was zo’n gedoe om een huilende baby erin te wringen. En als ze erin geslapen had, werd ze telkens huilend wakker.

Een premaxx had ik ook, maar dat is pijnlijk voor je schouder en Lara had een hekel aan dat ding. Alles bij elkaar misschien 3 keer gebruikt (zonde!!!)

Dus wat zal ik nu eens doen…?

Ik wil een doek die

1. makkelijk om te doen is, ik wil niet minutenlang staan klooien naast ene huilend kind. En ik sta niet bekend om mijn handigheid…
  2. de pijn in mijn rug en schouders tot een minimum beperkt
  3. die ik gebruiken kan terwijl ik met andere dingen bezig ben of voor een wandeling. Het kindje moet er toch minstens een uur in kunnen zitten zonder dat ik verga van de rug- en schouderpijn.

Dus… wie vertelt mij wat ik hebben moet?

Ik heb al verschillende sites over draagdoeken gevonden, maar ik vind het nogal ingewikkeld allemaal. Hebben jullie simpeler tips?

Weet iemand een winkel waar ik verschillende doeken kan uitproberen, zodat ik bijvoorbeeld kan kijken hoe lastig / tijdrovend het knopen is?

Ik had een normale doek die je zelf moet knopen maar volgens mij is de Sling net zo een iedee en gaat dit 10x zo makkelijk!! In elk geval vond ik die doek geweldig. Ik vond het gewicht super verdeeld. Toen ze nog 10kg woog zat ze er zelfs nog in en kon ik gerust een dag volhouden.

waar had je hem vandaan?

Hey lena… ik heb zelf een draagdoek… 50 euro voor betaald… en ik snap er geen zak van… vind het een ontzettend gedoe en mijn man moet me steeds helpen met wikkelen… hij is ontzettend lang en heb spijt dat ik hem gekocht heb… Zou nu zelf gaan voor een sling eerlijk gezegd… Zo’n draagdoek is fijn hoor maar niet voor mensen als ik met erruggg weinig geduld en ik wil het gewoon zelf kunnen doen… Daarbij weegt Aisah nu 8015 gram… en vind ik het zwaar… Babybjorn heb ik ook en daar kreeg ik erg last van mijn schouders… :frowning:

Succes… :-*

Ik heb de ringsling en die bevalt me super goed draag Yeline er nu gewoon in als ik ga winkelen.

ringsling! ik heb hem veel te laat ontdekt en baal daar nog steeds van…wat een heerlijke doek is dat, supermakkelijk in gebruik en zelfs nu nu ze 2,5 jaar is nog vaak in gebruik…

@faizaa wrote:

Hey lena… ik heb zelf een draagdoek… 50 euro voor betaald… en ik snap er geen zak van… vind het een ontzettend gedoe en mijn man moet me steeds helpen met wikkelen… hij is ontzettend lang en heb spijt dat ik hem gekocht heb… Zou nu zelf gaan voor een sling eerlijk gezegd… Zo’n draagdoek is fijn hoor maar niet voor mensen als ik met erruggg weinig geduld en ik wil het gewoon zelf kunnen doen… Daarbij weegt Aisah nu 8015 gram… en vind ik het zwaar… Babybjorn heb ik ook en daar kreeg ik erg last van mijn schouders… :frowning:

ik denk dat ik ook zon doek heb… (tricot slen??) ik vind het een ideaal ding… ik kan juist niet over weg met een sling… milan heeft bij mij in de tricot slen gezeten tot ruim een jaar… daarna zat mn buik in de weg dus ging het niet meer… maar qua gewicht ging het nog prima…

@klavertje4 wrote:

@faizaa wrote:

ik denk dat ik ook zon doek heb… (tricot slen??) ik vind het een ideaal ding… ik kan juist niet over weg met een sling… milan heeft bij mij in de tricot slen gezeten tot ruim een jaar… daarna zat mn buik in de weg dus ging het niet meer… maar qua gewicht ging het nog prima…

nee is geen tricot slen… echt een draagdoek die je zelf kan samenstellen… heel mooi, heel leuk maar ik begin me al te ergeren als ik die lange stukken achterlangs moet kruisen… :oops: breekt me het zweet uit haha… :mrgreen:

Ringsling… superding…

erg comfortabel voor moeder en kind…

Ik neem 'm nu nog vaak mee… want als Wessel moe wordt tijdens wandelingen of zo… dan zet ik 'm in de sling…

als je 'm goed gebruikt… geen last van je nek, schouders of rug…

Bij de juni 2005 mama’s is het soepkip die ze maakt (en verkoopt), en dus daar ook veel ervaring… Jassie is ook een gretig gebruiker en natuurlijk justmarried ook…

Absolute topper… als je in de buurt van Rotterdam woont… kan ik 'm wel een keer demonstreren… en kun je 'm eens uitproberen.

Ringsling :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb vorige week een minimonkey gekocht via de website met dezelfde naam. Lees er veel positieve berichten over maar ik ben er niet handig mee denk ik…je kunt hem ook als hangmatje in de box gebruiken en hij is niet duur. Maar of het voor jou wat is…moet je maar een kijkje nemen op die website.

Hoi!

Ik heb een babycuddle, 6 meter stof die je kunt knopen hoe je wilt (net als de tricot slen). Ik heb hem van mijn zus gekregen en ik dacht ook… nou laat maar… ben niet zo handig en als ze dan huilt en ik dat ding nog moet gaan knopen dat komt nooit goed!

Nou… ik kan het zelfs met al mijn onhandigheid! Wat een heerlijke uitvinding zeg! Knopen is zo gebeurd en Nena vindt het heerlijk! Kan gewoon nog wat doen omdat ik mijn handen vrij heb. Ook met dagjes uit gaat ie mee!

Voor rug en schouders geen belasting, Nena weegt inmiddels ook 5,5 kg en ik voel dat echt niet dat ik dat draag.

Misschien kun je eens kijken op: http://www.babynatuurlijk.nl/index.php?p=14 daar staan er ook een boel op.

gr

muts

Zal eens kijken of soepkip ook een website heeft.

Kan nog steeds moeilijk kiezen tussen de ringsling en de knoopdoek. Die laatste lijkt me prettiger dragen, maar de eerste lijkt me veel makkelijker. Volgens mij zou uitproberen inderdaad het beste werken. Maar hoe doe ik dat? Ze verkopen die dingen hier niet in de buurt en met een baby op pad gaan om zo’n ding te proberen lijkt me sowieso niet ideaal. Ben ook wel een beetje geneigd om ze alletwee te kopen, maar dan zit ik straks met VIJF draagsystemen die ik niet gebruik en die wel een hoop geld hebben gekost… :?

Zal eens kijken naar zo’n minimonkey.

Lara wilde niet in de premaxx, heb je dan ook weleens babies die niet in de ringsling of in zo’n knoopdoek willen?

de ringsling draag je maar over een schouder. Ik zou ook even kijken naar een Mei Tai. Makkelijk omknopen en gewicht wordt verdeeld over twee schouders. Je kindje moet wel zijn hoofdje rechtop kunnen houden.

Ik pm je een adres van een site

Ik zou ook eerder gaan voor een Mei Tai, dat is veel minder belastend voor je schouders dan een ringsling en veel minder moeilijk knopen dan een knoopdoek a la tricot-slen.

Een ringsling draag je maar over 1 schouder, en ik kan niet langer dan een halfuur per keer met mijn sling lopen. Met de mei tai daarentegen, daar mag Niki van mij gerust een hele dag in zitten :lol:

Ik heb dan wel geen draagdoek, maar de red cas*le heupdrager… Ideaal ding… Het gewicht wordt opgevangen door je heup, waardoor je gewoon recht kunt lopen. Er zit versteviging in voor de kleine, je kunt je baby er in een simpele handbeweging indoen, ideaal ding hoor…

en waar haal je die vandaan mama van Daan? (sorry)

kiddo ik ga je filmpjes kijken hoor :wink:

pffff… nou heb die filmpjes bekeken en ik vond het niet makkelijk overkomen hoor :oops: . Met één hand je kind ondersteunen en ondertussen met die andere hand die doek over je rug werken en alles. Dat krijg ik nooit voor elkaar :oops: :oops: .

En uitgerekend het filmpje over de pasgeborene doet het niet bij mij :? .

Ik vind het ook heel moeilijk hoor. Ik doe het ook niet handig en Lynn vindt het dan ook niet fijn en die wil er dan weer uit. Schiet dus lekker op.

Ik had al hulp nodig bij een babybjorn, dus…