Wat voor bedje voor meisje van 1?

Wij verwachten over 5,5 maand ons tweede kindje. Ons dochtertje Emma is dan 18 maanden en zal een andere kamer krijgen.



Nu zou ik graag willen weten wat voor bedje we het beste voor haar kunnen kopen? Ze past nog makkelijk in haar ledikant, maar daar komt de nieuwe baby straks in te liggen. Ook wil ik haar een paar maanden voor de bevalling al in haar nieuwe kamer leggen, zodat ze niet teveel veranderingen over zich heen krijgt straks.



Wie kan ons helpen?

ik zou voor een ledikantje gaan…



wellicht zo een van ikea, waar je een kant spijlen op den duur naar beneden kan doen??



zeker omdat ze er voordat ze 18 maanden is al aan gaat wennen, dan lijkt me een open bed echt te vroeg.

@Fietje wrote:

ik zou voor een ledikantje gaan…



wellicht zo een van ikea, waar je een kant spijlen op den duur naar beneden kan doen??



zeker omdat ze er voordat ze 18 maanden is al aan gaat wennen, dan lijkt me een open bed echt te vroeg.






hier ook…



wij hebben het geprobeerd met een peuter/kleuter bed… was gewoon nog teveel voor haar… ze had echt nog die beperking nodig… het veilig voelen… dus een ikea ledikantje erbij gekocht… :mrgreen: ze slaapt er nog in, heerlijk… is nu 3,5 jr… :lol:

Ik sluit me aan bij mijn voorgangsters, een groter bed zou ik pas doen als ze drie/ drie en een half zijn.

Onze zoon is 20 maanden als de baby komt, en wij hebben hem sinds een paar maanden alweer in een juniorbedje gelegd. Hij doet het supergoed! En zijn oude ledikantje is straks voor de baby, en hij heeft ook helemaal niet meer het idee dat dat zijn bedje is.



Wel hebben we er een matrasje naast liggen, en een dik deken over de rand heen, zodat mocht hij eruit vallen, hij niet valt, maar rolt en zacht terecht komt.

Wij hebben een peuterbedje gekocht van 70 bij 140 (dus 20 cm langer dan een standaard maat ledikant), waarbij de zijkanten erop zitten. Maar de zijkanten kunnen er ook af. Dan heb je dus een gewoon een bedje

ZOwel Merijn als Xander slapen vanaf 19 maanden in een peuterbed van Ikea. In het begin met van die zijsteunen erop.

Hier ging het heel goed. We vermoeden dat ze allebei spijlenangst hebben, want vanaf dat moment gingen ze goed slapen…

(xander slaapt nu nog meer nachten niet door dan wel, maar het gaat al beter dan voorheen )

Onze dochter slaapt alweer ruim een jaar in een normaal 1-persoonsbed.

Ging meteen goed, ze is er 1x uitgevallen en daarna nooit meer :thumbup:

ja ik wilde net dezelfde vraag gaan stellen!! Erg fijn dus dat de info er al is.

Maar ik begrijp dus dat het nogal verschillend is, die leeftijd is echt een grensgeval :think:

Guus slaapt nog in een ledikant, Toen Roel geboren werd was hij 22mnd bijna 2 en dat vonden we nog erg vroeg voor een peuter/kleuter bedje. Nu moet ik er wel bij zeggen dat Guus nog niet door heeft hoe hij er zelf uit moet klimmen, als hij dat gaat doen dan word het hoog tijd voor een bed.

Ik denk dat je het uiteindelijk alleen zelf kan bepalen…de ene dreumes is de andere niet.



Jo lag met precies 12 maanden al in een peuterbed (met uitrolrek). Lang verhaal,maar na een drama-jaar met slapen was dat het enige wat werkte…nooooit een probleem geweest. Sinds het wegvallen van de spijlen sliep meneer…



Uiteraard hebben we Eli zo lang mogelijk in zn ledikant gehouden…maar helaas…meneer wist er binnen no-time uit te klimmen…totaaaaal geen probleem voor hem. Alleen wel gevaarlijk…om nu met 18 maanden nog te beginnen aan trappelzakjes (wat geen garantie is dat ze er niet alsog uitklimmen) vonden we een beetje laat…daarbij als ze het niet gewend zijn heb je er een probleem bij…2 x gedaan,maar hij pikt het niet…

Hebben 1 spijlenrek eraf gehaald, uitrolrek en no problemo’s!

Inmiddels staat het peuterbed al klaar bij mn ouders en die gaan we zeer binnenkort neerzetten…(Eli is nu bijna 21 maanden).



Maar kan me voorstellen dat als een kindje er verder goed in ligt,dat je beter zo lang mogelijk voor een ledikant kan gaan.

De eerste maanden zou de baby in een wiegje kunnen,dus je kan de beslissing altijd nog uitstellen natuurlijk…

dat kun je idd het beste zelf inschatten, maar 1 jaar vind ik persoonlijk erg jong… en idd voor erg weinig koopje een ikea ledikantje er bij.



Mijn dochtertje is nu 19 maanden, maar eh… die gooi ik echt nog niet in een gewoon bed.



ok, zoonlief wel gedaan met precies 2 jaar. Ook omdat ik zwanger was en wegens ruimtegebrek toch het ledikantje wilde gebruiken.



nou, met slaapzak en plankje en hij kreeg gelijk het Hemnes bedbankbed van ikea… ging super!



maar zodra dochter lief in een gewoon bed moet… die moet je echt vast binden… en aangezien zoonlief nog wel eens vergeet het traphekje dicht te doen, neuh… liever neit…



mijn nichtje is ook weer met haar 3 jaar in een gewoon bed gegaan… die is wel slechter gaan slapen in dat grote bed (toeval?)

onze jongste dochter is nu 1,5 en ligt al even in haar mammut bed van ikea

… tis wel dat ze voor dit bedje geen zij rand maken tegen het uit rollen dus wij hebben wel het ledikant matrasje er nog ff naast … tot nu toe is ze er nog nooit uitgerold en zelfs niet uit gekomen om met der speelgoed te spelen…



maar denk wel dat dit erg verschilt per kind

Hier gewoon een goedkoop ledikantje erbij gekocht!

Ben in oktober zwanger geweest en had in Juni uitgerekend geweest als alles goed was gegaan… Else had dan nog geen 2 geweest, dus met 1,5 ook over gemoeten. Denk dat we dat niet gedaan hadden, ze liep toen nog niet, kontschoof alleen en was nog echt een ‘baby’ voor mijn gevoel… Nu is Elise bijna 2 en hebben we haar peuterbedje in de gang staan op opgeknapt te worden en gaan we voor haar een hele nieuwe kamer maken! We willen dat ze over ong. 2 maanden over zou kunnen zodat ze kan wennen aan HAAR kamer en dan word de babykamer voor Brusje :inlove: