Wat is normaal? Eten/slapen etc

Hoi allemaal,

Vers van de pers is onze dochter Nena, nu 5 dagen oud.

Een liefje natuurlijk en de knapste van de hele wereld. En eigenlijk zijn er geen problemen, dat moet ook niet als je zo jong bent.

Met Demi, de oudste van ‘onze’ meiden hebben we de eerste drie maanden best wel wat te stellen gehad. Uiteindelijk bij een osteopaat beland die het probleem (een heiligbeentje wat niet helemaal lekker zat en ‘iets’ met haar schedeltje) in 2 behandelingen verholpen heeft.

Het heeft destijds de pret in ieder geval flink gedrukt en zoals jullie zullen begrijpen ben ik erg bang dat dit zich herhaald. Daarom ben ik benieuwd wat jullie een normaal ‘schema’ vinden voor een pasgeborene (voor zover die in een schema te stoppen zijn natuurlijk)

Nena is eigenlijk heel de dag super rustig en tevreden. Ze slaapt, poept/piest en eet en als ze wakker is dan ligt ze lekker tevreden rond te koekeloeren. Dit gedrag laat ze vooral zien als de kraamhulp er nog is :lol:

Na de middagdut die nu toch nog wel tot een uurtje of 1630 uur duurt krijgt ze eten, schone broek en knuffelen we d’r ff (of Demi gaat half boven d’r zusje liggen hihi) Daarna valt ze meestal in slaap, maar de rest van de avond zijn dit echt hazeslaapjes van 30 minuutjes waarbij ze haar rust niet lijkt te kunnen nemen.

Ze tukt wel door als ze in mijn armen ligt. Na de fles van 20.00 uur begint het probleem. Huilen, en heel onrustig zeker als je dat vergelijkt met de rest van de dag.

Dan valt ze weer in slaap, een half uurtje en als ze wakker wordt wil ze ook meteen eten (en dat kan écht niet iedere 30 minuten met FV)

De afgelopen nachten (ja, het zijn er ‘al’ 5) sliep ze uiteindelijk na veel gehannes en gedoe wel van 0.00 tot 06.00 uur (én dat is heeeeel fijn)

Maar goed… de vraag is dus: vinden jullie dat gehannes tussen 1630 uur en 0.00 uur normaal of niet?

Bedankt!

gr

muts

allereerst proficiat met jullie dochter!! :inlove:

je zegt het zelf ook al, zo’n pasgeboren baby is nog niet in een schema te stoppen. Ze zijn nog zo ontdaan van de geboorte en alle verandering dat ze echt even moeten bijkomen, lijkt me.

Hoe je overdag beschrijft, is heel herkenbaar. Lekker relaxed en tevreden. Ik lette er wel goed op dat ze niet teveel bij anderen op de arm lagen als bleek dat ze daar ('s avonds) onrustig van werden (verwerken).

De avonduren vond ik eigenlijk altijd het lekkerst. Geen bezoek, gewoon saampjes op de bank of in bed. Ik heb de jongens eigelijk altijd in het begin op m’n buik gelegd, zo konden ze heerlijk slapen. En zelf kun je dan ook lekker tot rust komen. Pas na een paar weken konden ze hier ook in bed slapen in de namiddag.

je schrijft dat ze in jouw armen wel lekker slaapt, daar zou ik haar dan ook houden. Ze heeft nog tijd zat om een ritme te ontwikkelen. En als blijkt dat ze toch veel gaat huilen na de kraamweek, dan weet je in ieder geval al wat je kunt ondernemen omdat je dat nog kent van Demi.

Geniet ervan hoor!! :-*

Gefeliciteerd!!!

Ik herken het zeker wel hoor. Onze dochter heeft altijd moeite gehad met slapen… wij hebben avonden met haar opgezeten soms wel 8 uur achter elkaar. Wij zaten dan en onze uk op onze borst met een pink van ons in de mond. Achteraf gezien heerlijke momentjes, maar toen we er middenin zaten was het soms wel erg vermoeiend. Het is bij ons geleidelijk aan beter geworden met het huiluurtje.

Gefeliciteerd met de nieuwste aanwinst! Je verhaal is zooo herkenbaar. Ik was het na al die maanden al weer bijna vergeten. Mees had erge last van krampjes en algehele onrust, dus hij was in de avonduren ook niet op zijn vrolijkst. Maar na een aantal weken werd dat steeds minder. Iedereen drukte me altijd op het hard dat het na drie maanden wat gemakkelijker zou worden, maar ik geloofde er geen barst van. En zie, ze hebben gelijk :oops:

Over die osteopaat. Het kan volgens mij geen kwaad om eens iemand naar haar te laten kijken. Zo’n geboorte is niet niks en ik denk dat er veel kindjes naderhand nog last van hebben. Is er iets dan kan diegene helpen en is het niets dan ben je in ieder geval gerust gesteld.

Heel veel plezier en geniet er maar van wat voor je het weet is het voorbij :lol:

En ik bedoel natuurlijk hart, niet hard :oops: Krijg je van snel typen…

GEFELICITEERD!!

En ik heb maar 1 antwoord…het is NORMAAL ze moet nog een hoop verwerken en jij bent het enige wat ze écht kent…jou hartslag horen maakt haar rustig dat is wat ze al maanden kent…

Mijn advies is lekker even naar haar wensen ‘‘luisteren’’…van 00 tot 6u vind ik al :shock: hoor na 5 nachten 8)

:inlove: prachtige naam heeft ze zeg!

Thanks! Volgens de kraamhulp is het ook zeker een model baby en ik heb ook een kraamweek 'uit ut boekje’hoor!

En net wat je zegt Renzosmam… hele nette nachten!!! Dat doet een pas bevallen mens ook héééél erg veel goed!

gr

muts

Gefeliciteerd!!! Wat een rijkdom zo hé :inlove:

Het is heel normaal hoor! Zoë en Julia deden dit beiden ook. Ik heb avonden met ze op de bank gezeten, lagen ze heerlijk op mijn borst te slapen. En zo móet je je rust wel nemen. (Heerlijk trouwens, nu al zulke nachten!! :mrgreen: )

Probeer je er maar aan over te geven en ervan te genieten. Ik hield mijzelf altijd voor dat ze zo lang in je buik heeft gezeten, ze heeft dus ook langer de tijd nodig om eraan te wennen dat ze nu niet meer in je buik zit. En ze is maar zo kort zó klein, zo’n lief klein schattig hummeltje wat zo graag mij mama wil zijn :inlove: