Dames,
Ik ben nog geen 10 weken zwanger en word nu al gek van het maagzuur!
Ik ben maagpatient, dus daardoor extra gevoelig op mn maag.
Ik hou me vast voor wat er gaat gebeuren de rest van de zwangerschap, het zal alleen maar erger worden denk ik!
Het is 'zo’n rotgevoel dat continue zeurderige!
Ik zit de hele dag aan de melkproducten (meeste yoghurt omdat ik dus ook nog lactose intolerant ben :wall: en niet zo’n fan van soja :roll: )
Wat raden jullie nog meer aan? Ik kon er geen topic over vinden met de zoekfunctie.
Bij mij helpt ook niks meer…
Ik let erg op wat ik eet, niet te gekruid, geen chocola, geen zoete sapjes, enz…
Drink voor ik ga slapen een mok hete melk en slaap rechtop. Overdag heb ik een goede menthol kauwgom in mijn mond…
Succes, het is geen pretje…
Ik drink de laatste tijd vaak een glaasje spa rood bij het eten, dat helpt voor mij.
Maar als het heel erg is slik ik af en toe Gaviscon.
Verder vermijd ik paprika en andere sterk gekruid gerechten. Stamppot is hier favoriet, daarbij krijg ik geen last van maagzuur.
Verder niet gaan liggen na het eten, en op een hoog kussen slapen.
Toen het 1 keer heeeel erg was heb ik zelfs een slokje witte wijnazijn genomen :oops: …het brandde mijn keel in aan maar het hielp wel. Het zuur stabiliseert dan. Een glaasje jus d’orange is ook best zuur en dat helpt bij mij als ik het voel aankomen.
Vanille vla noemen ze altijd als DE tip, dat heb ik vorige week geprobeerd maar hielp niet echt bij mij.
Rennies doen niks, vanille vla helaas ook niet.
En ik slik dus al een maagbeschermer losec 40mg…
Ik durf bijna niet te eten omdat het dan dus erger wordt…
Kan me bijna niet voorstellen dat ik dit nog 30 weken moet volhouden…
Helaas helpt bijna niets…
Rennies en zo kan ik niet tegen…
dus de enige oplossing is antagel,…
ik heb lang aangesukkeld verschillende medicijnen gehad ik heb nu omeprazol en echt wat een super spul 1 tabletje per dag en ik heb nergens last van terwijl ik voorheen verstijfd van pijn in bed lag of op de bank zat door het maagzuur dat in mijn slokdarm kwam.
melk producten helpen wel maar das maar even en het maakt weer meer slijm aan waardoor je dus weer meer last hebt van brandend maagzuur.
je kan het beste naar je HA gaan en om medicijnen vragen er zijn er verschillende die je gewoon mag hebben.
Ik dronk vaak een zachte bouillon (opkikker?!) en dat werkte iets en ik beleef ver weg van alles wat zuur of pittig was…
Ik heb vorige week in het ziekenhuis gelegen en toen had ik het ook heel erg en heb antagel siroop voor geschreven gekregen kun je gewoon bij de drogist of apotheek halen en mag je om de 2 uur in nemen en het helpt echt als een tierelier!!!
Antagel, opkikker, dames, heerlijk die tips!
Ik probeer alles!!
Ga door! :mrgreen:
maakt diepe buiging
het sap van een rauwe aardappel helpt ook (maar is niet lekker).
het gaat om de zetmeel die erin zit.
Ik merk juist dat zure dingen als augurk het zeurgevoel wegnemen.
In het eerste trimester was voor mij ijskoude melk met chips een remedie. Nu zoek ik het dus bij de bommen en uitjes.
Lastig hoor meid, succes en probeer toch nog te genieten hoor ;).
Ja zuur helpt, toen ik het heel erg had hielp echt een slokje wijnazijn, alhoewel het niet bepaald lekker aanvoelde. Maar augurken zijn ook ingemaakt in azijn dus ik kan me goed voorstellen dat dat helpt. (ik bedacht het me gister ook tijdens het eten van de boerenkool met aurgurk dat die aurgurken voor zwangere vrouwen vast zo aantrekkelijk zijn omdat het het zuurgevoel tegengaat).
Ik let wel erg op wat ik eet, geen scherpe kruiden en vettige dingen (chips, nootjes, chocola, dikke koeken etc)meer enzo, en savonds na 20 uur niets meer eten en drinken, helpt bij ook…
als verder niets helpt toch even bij de HA vragen welke medicijnen je mag als je zwanger bent :thumbup:
Koude halfvolle melk
pepermunt en bij mij hielp vooral de wilhelminapepermunt
ik heb de maagtabletten van de kruidvat, deze smaken niet naar pepermunt want dat vind ik er vies. Ik vind het de beste tabletten die er maar zijn, het zijn kauwtabletten en je mag er per dag 6 keer 1 of 2 gebruiken.
En chocomelk light ( wel de enige echte) helpt bij mij erg goed.
Nu moet ik het afkloppen maar heb al 2 nachten geen last gehad :dance:
Ik heb er niet extreem last van, maar voor het slapengaan graviscon helpt wel met inslapen. Tegenwoordig word ik er ook niet meer wakker van 's nachts, dat scheelt al heel erg.
En na het avondeten niets meer eten, dat helpt nog het beste voor 's nachts.
Overdag drink ik vaak even een glas melk. maarja, als je daar ook niet tegen kunt, dan weet ik het ook niet zo. Sterkte iig!
als je er vooral 's nachts last van hebt moet je je hoofdeinde ophogen verder geen tips bij mij hielp gele vla en rennies
Liggen is funest idd.
Hier helpen Rennies gelukkig heel erg goed, ik heb net weer een grootverpakking ingeslagen. En melk en lauwe gele vla.
yoghidrink van bonomel geloof ik
zit geen lactose in (staat er althans niet op hihi)
verder cakebeslag, valt als een baksteen op je maag whaha (uiteraard zonder rauw ei!)
Al maak je dat niet vaak haha