Ik wil al een beetje om me heen kijken en het liefst als ze in de aanbieding zijn
Maar welke autostoel is fijn, handig en waarom?
Ik hoor het graag :mrgreen: 8) :-*
Wij hebben de Romer King Plus (als ik het uit m’n hoofd ff goed zeg). Na googlen, bleek dat deze en een stoel van Maxi Cosi als besten uit diverse testen kwamen. Deze vonden wij wat makkelijker te bevestigen en dat weas doorslaggevend, omdat wij het stoeltje nog wel eens van de ene auto in de andere moeten overzetten.
Ligt eraan wat je ‘‘eisen’’ zijn…
Toen wij de autostoel van Renzo kochten kwam het erop neer dat deze vaak van auto verplaatst moest worden met brengen en halen bij de creche…dus ik heb de romer king quick fix of easy fix weet ff niet hoe hij heet.
Vind het nog steeds een erg fijne stoel…
Ook de vervolgstel van Renzo is een Romer geworden zo een verhoger met hoofdsteun en leuning eraan :thumbup:
Ik heb dezelfde die Sas heeft en hij bevalt me prima.
Wij hebben de Maxi Cosi Tobi Topline Blossom. Deze scheen ook als beste uit de consumententest gekomen te zijn. Wij vinden het een fijne stoel :thumbup:
Wij hebben een Tobi en die bevalt ons goed :thumbup:
Het is inderdaad maar net wat je belangrijk vind…
Wij hebben voor allebei de romerking plus… fijne stoel :thumbup:
tja eisen :think:
- Dat hij aan alle veiligheidseisen voldoet
- Dat hij mooi is en praktisch :inlove:
Maar ik heb ook ooit gehoord van een stoel wat je ook in ligstand kunt doen :think:
De Tobi kan in 5 verschillende standen voor zitten tot slapen en biedt extra bescherming tegen aanrijden vanaf de zijkant :thumbup: En het volgende staat erbij vermeld:
Ook belangrijk: de MaxiCosi Tobi is goedgekeurd volgens de nieuwste Europese veiligheidsnorm ECE44/04.
Zijn meerdere stoelen die in ligstand kunnen, verwacht daar bij de tobi alleen niet te veel van.
ligstand is meer dan het hoofde relaxt achterover kan zeg maar.
Dus dat je geen dubbelgeklpat nekje hebt.
Verder heeft de tobi een indicator die groen aangeeft wanneer je de gordel strak genoeg hebt staan.
Zelf vind ik de tobi niet handig voor als je vaak van auto moet wisselen, bij ons wat dat niet aan de orde dus hebben we dat ook niet meegenomen in onze criteria.
Wat ik dan wel weer heel fijn vind aan de tobi is dat ie heel hoog is, wij noemen het thijmen zijn troon :inlove:
Kijk anders eens op de verschillende sites van autostoelen.
Maxi-cosi heeft bijvorobeeld heel mooi aangegeven waar hun luxe en extra bescherming zit.
hoe dat met andere stoelen is weet ik niet, maar er zijn vast genoeg hier op het forum die je het kunnen vertellen.
Toch ook veel klachten over de tobi, vooral dat die indicator niet altijd goed werkt en dat de riemen soms niet goed strak te trekken zijn en dan afzakken.
Voor ons reden om nog geen tobi te willen, laat ze hem eerst maar verbeteren.
Ook hier romer king, voor Aniek hadden we een quickfix, staat nu bij oma, voor Peter een Ts… en die gebruikt hij nog steeds
Ik hoor ook dat Romer een vrij grote stoel is, met een goede zit.
De kiepstand is best heel fijn, Peter is altijd zo weg en hij zit goed tegen de rug aan.
Heeft nog genoeg hoofdruimte en groeiruimte terwijl hij toch best vrij groot is.
Dus de Romer kan ook in ligstand :think:
Volgens mij kunnen de meeste autostoelen wel in ligstand…maar dat is niet zo plat als ze nu in de cosi zit hoor…
Je trekt de stoel gewoon iets onderuit daardoor zitten ze iets comfortabeler als ze in slaap vallen.
Oh ik bedoel echt een autostoel die wel in ligstand kan, bestaat dat?
Volgens mij niet…want mocht er dan een ongeluk gebeuren zal dat niet de ´´beste´´ houding zijn om een klap op te vangen…
Ze zijn niet voor niets zo ontworpen
Maar in ligstand slapen ze ook prima hoor…en mijn meisje slaapt zelden in de auto :lol: straks mist ze nog iets :roll:
hahaha ja dat heeft Sophie ook :roll: echt net der vader :roll:
Maar dan een autostoel die iig een beetje in ligstand kan
Mwoah Cell niet om een discussie te beginnen, maar wij hebben dat met die gordel 1 keer gehad en toen kwam het omdat we hem zelf niet te ver door het groene hadden getrokken.
Nu trekken we hem na het groene altijd nog een zetje door en sindsdien hebben we nooit geen problemen meer gehad.
Maar je schrikt je zoiezo helemaal rot als je kind ineens ontzettend makkelijk naar je toe komt gebogen :shifty:
Wij hebben ook een romer king ts plus, bevalt hartstikke goed :thumbup: .
Ik heb speciaal voor de plus versie gekozen, omdat je dan de gordels in meer verschillende standen kunt verstellen.
Groetjes,
Heleen
hoi,
wij hebben een recaro young sport, die kwam ook goed uit de bus met de consumenten test :thumbup:
gr mel