als je gestopt bent met bv (live voeden en kolven) en je hebt nog wel melk in je borsten?
ik heb vorige week maandag en daarna nog afgelopen donderdag gekolfd, daarna niet meer. Er zit wel weer melk in mijn borsten, merk dat ze wel weer voller worden, maar heb geen stuwing ofzo…
Is het verstandig om nu toch weer een keer te kolven om ze leeg te halen? Wordt de productie dan niet weer gestimuleerd? Of loopt de melk nu vanzelf weg? Wegmasseren onder de douche gaat niet, dan moet ik er echt in knijpen, nou dan ben ik wel een uur bezig :roll:
De melk word gewoon opgenomen door je lichaam
Als je blijft masseren , of kolven, blijft er ook melk komen. Gewoon afblijven dus .
Alleeeeen als je stuwing voelt kolven hier was het met 1 x kolven ‘klaar’ (toegegeven emotioneel voor mij nog lang niet maar das weer een heel ander verhaal :silenced: ) en sindsdien niet eens lekkage gehad (hmmm heb ik ooit gevoed denk ik wel eens? :think:)
Volgens het CB hier kun je, als je borsten te vol aanvoelen, met je handen een paar drupjes er uit halen, zodat de ergste druk er af is. Maar niet meer dan een paar drupjes.
je moet wel zorgen dat je langszaam afbouwt, omdat je anders kans hebt op een borstonsteking, en dat wil je niet hebben als afsluting op een wslk mooie periode…
ik heb altijd krap aan melk gehad, maar het heeft daarna nog maanden (een jaar?)geduurd dat er nog af en toe een druppel uit kwam.