Wat eten we vandaag?

Kip tandoori met rijst

De echte Vlaamse hutsepot die mijn moeder hier heeft gemaakt deze week toen ze hier was :inlove:

Met selderij, prei, worteltjes, ui, spruitjes, aardappels en varkensvlees. Mmmm :drool: Is zo’n 7 jaar geleden dat ik dat nog een keer gegeten heb haha :mrgreen:

shoarma oven schotel

(geen idee nog hoe ik het ga maken :mrgreen: )

Bloemkool, slavink en aardappelen.

@Vicky wrote:

De echte Vlaamse hutsepot die mijn moeder hier heeft gemaakt deze week toen ze hier was :inlove:

Met selderij, prei, worteltjes, ui, spruitjes, aardappels en varkensvlees. Mmmm :drool: Is zo’n 7 jaar geleden dat ik dat nog een keer gegeten heb haha :mrgreen:

Dat klinkt lekker, heb je t recept? :drool:

Hoeveelheden is een beetje gokken, wij hebben voor 3 keer hutspot gemaakt hiermee, in twee pannen, eentje van 6.5 en eentje van 9liter.

• varkenspootjes of varkensstaartjes
  • varkensvlees met veel vet, wij hadden er schouderkarbonades en krabbetjes in gedaan

Van groente hadden we:

• 1 kg prei
  • 1 pak bleekselderij
  • 1 kg prei
  • 400 gr spruiten. In plaats van de spruiten kun je ook groene kool of savooikool (zo heet dat in België, weet niet of dat hier in NL t zelfde is eigenlijk, want ik eet dat nooit haha :)).
  • 3 grote uien

Aardappels op de gok gedaan…

Dan het vlees allemaal samen opzetten met volle pan water. Kruiden met peper en zout. Aan de kook laten komen, ongeveer een uurtje laten koken en tussendoor elke keer met een schuimspaan het schuim er af scheppen en weggooien.

Ondertussen al je groentes in ongeveer even grote stukjes snijden.

Varkenspootjes - en /of staartjes eruit halen. Of je moet ze willen opeten, maar daar moet ik persoonlijk niet aan denken :wink: Je hebt ze eigenlijk alleen nodig voor de smaak.

Groentes erbij doen tot die bijna zacht zijn en dan nog de aardappels erbij doen voor ongeveer een half uurtje.

Gewoon af en toe even prikken, als alles goed zacht is kun je alles afgieten in een vergiet en het vlees er tussenuit halen. Vergiet even op een bakje zetten, want het water heb je nog nodig.

Dan aardappels en groentes samen door elkaar stampen met de stamper en het water erbij gieten tot het de structuur heeft die je zelf wil. En dan bijkruiden, er mag van mij altijd behoorlijk wat zout in, maar meestal doe ik dat pas als het op mijn eigen bord ligt :wink:

De eerste keer eten we het met het vlees wat er in zit (de karbonades en krabbetjes dus) en dan wat uit de vriezer komt, eten we met verse worst.

Boerenkool :smiley:

friet :smiley:

@Sennapen wrote:

Witlof met ham en een kaassaus… Zijn nieuwe verpakking bij de appie, dus was erg benieuwd of het ook te pruimen is!! :mrgreen:

En???

Wij eten stamppot rauwe andijvie, met spekjes en een rookworst.

Gele rijst met sate&saus, sajourboontjes, fou yong hai, maiskoeken en zelfgemaakte loempia’s :drool:

Pizza… weer lekker makkelijk. :oops:

Kip tandoori

@Rooike wrote:

Pizza… weer lekker makkelijk. :oops:

Wij eten ook pizza :drool: Makkelijk, maar wel lekker!

Bami of pannenkoeken, weet nog niet :angel:

@Zeemeermin wrote:

Snert met rookworst!

:drool: :drool: :drool:

Het water loopt me in de mond! :mrgreen:

lasagne :drool:

Ga straks hutspot maken! Scheelt me morgen ook weer een dagje koken… :mrgreen:

Patat :mrgreen:

Indische bruinebonensoep van mn moeder :inlove:

Pannenkoekies! :drool: