Wat eten we vandaag?

@Lune wrote:

@fiep klophout wrote:
gisteren risotto met gegrilde pompoen en geitenkaas, vandaag heb ik zin in een stamppotje, alleen even bedenken welke…




Receptje?? :mrgreen:




uuhh, gewoon risotto klaarmaken zoals altijd (uitje fruiten in veel boter of olie, risotto toevoegen, even glazig laten koken en daarna met scheutjes bouillon toevoegen tot het gaar is), ondertussen stukken pompoen in de oven leggen, besprenkelen met olie en peper en zout, gaar laten worden. Risotto mengen met pompoen en geitenkaas.
Eventueel nog noten en koriander toevoegen.
(ik was niet helemaal overtuigd van mijn ideetje, een zesje. Maar allicht maak jij hem net iets lekkerder klaar :angel: )

Gekookte aardappels, rode kool en stoofvlees :drool: :drool: :drool:

stampot zuurkool met kaas en ananas, speklapje/rookworst

vandaag verse kippensoep en voor de hongerige onder ons nog een worstenbroodje

@fiep klophout wrote:

@Lune wrote:
@fiep klophout wrote:
gisteren risotto met gegrilde pompoen en geitenkaas, vandaag heb ik zin in een stamppotje, alleen even bedenken welke…




Receptje?? :mrgreen:




uuhh, gewoon risotto klaarmaken zoals altijd (uitje fruiten in veel boter of olie, risotto toevoegen, even glazig laten koken en daarna met scheutjes bouillon toevoegen tot het gaar is), ondertussen stukken pompoen in de oven leggen, besprenkelen met olie en peper en zout, gaar laten worden. Risotto mengen met pompoen en geitenkaas.
Eventueel nog noten en koriander toevoegen.
(ik was niet helemaal overtuigd van mijn ideetje, een zesje. Maar allicht maak jij hem net iets lekkerder klaar :angel: )


Ik vind het lekker klinken, ga m onthouden!
Vandaag lekker zuurkool. Met rookworst :drool:

zuurkool, dat wil ik ook wel weer, maar wie heeft er een lekker recept??

Wij eten een varkensstoofpotje met varkensfiletlapjes, champignons, krieltjes en tomaat. Komt uit één van de allerhandes.

@Vicky wrote:

Wij eten een varkensstoofpotje met varkensfiletlapjes, champignons, krieltjes en tomaat. Komt uit één van de allerhandes.




datklinkt ook lekker! :drool:

@knipoogje1983 wrote:

zuurkool, dat wil ik ook wel weer, maar wie heeft er een lekker recept??


Zo maak ik de stampot Zuurkool



aardappels koken

zuurkool erop en even mee koken



blik ananas (beetje fijne stukjes snijden)

kaas in kleine stukjes snijden of een zakje geraspte kaas



aardappels/zuurkool afgieten



ananas en kaas erbij en stampen maar

wij eten vandaag



oosterse wraps :drool:

Vandaag maak ik spaghetti carbonara!

Vind mn oudste dochter zo lekker en ik eigenlijk ook! :drool: :lol:

Zuurkoolstampot met spekjes en een schnitzel.

EN mischien een beetje kaas nu ik dat net hier lees ! :smiley:

zuuskoolstamp met ananas. de kaas erdoorheen durf ik niet aan :mrgreen: man en dochterlief eten er nog spek bij

Verse spercieboontjes met aardappels en een gemarineerd lapje a la minute

mini pizza,erwtensoep en een babypotje (ff proberen hahah)

Hutspot :thumbup:



Pearlie, smaakte het? Ik begreep na het proeven meteen waarom mijn dochter er niet happy mee was :sick:

mha beetje flauwtjes zoutloos dus het was gemengde groente, met kip een aardappel maar het smaakt eigenlijk naar wortel. ja je wilt toch weten wat je je kind voorschuift toch… ik denk dat ik voor verse bereiding ga dan potjes.

@pearlie wrote:

mha beetje flauwtjes zoutloos dus het was gemengde groente, met kip een aardappel maar het smaakt eigenlijk naar wortel. ja je wilt toch weten wat je je kind voorschuift toch… ik denk dat ik voor verse bereiding ga dan potjes.




haha, heb je nou echt vrijwillig gewoon een potje babyvoeding naar binnen zitten werken?? :shock:

volgens mij kun je dan idd eigenlijk geen andere conclusie trekken dan dat je toch maar liever voor vers gaat ipv potjes :mrgreen:



hier weer eens verse pasta met pesto gemengd en gegrilde groente. en het was weer even lekker als altijd :drool:

gisteren: tagliatelle met champignonne room saus



vandaag stampot andijvie met spekjes en tartaar

worteltjes emt aardappeltjes en vega balletjes.