Wat eten we vandaag?

spinazie-puree-gehaktschotel

(ik ben geen keukenprinses :wink: )

@Thessa wrote:

Quinoapilav met spinazie en geitenkaas en pompoenkroketjes.

Recept van die kroketjes? :slight_smile:

Hier eten we spaghetti met mozzarella/tomaat/kappertjes/rucola in knoflook. :drool:

Pompoenkroketjes

Ingrediënten

400 gram pompoen (aan een pompoen van 6 ons zit wel 4 ons vlees)

1 rode ui

ca. 1 1/2 dl olijfolie

3 takjes munt (of ander kruid wat je lekker vind)

1 eierdooier

100 g geraspte belegen kaas of geitenkaas

zout en peper

nootmuskaat

ca. 8 eetlepels bloem

Materialen

keukenpapier

Voorbereiden

Pompoen in ruim water ca. 5 minuten koken. In zeef laten uitlekken. Pompoen met vork tot puree prakken. Ui pellen en heel fijn snipperen. In koekenpan 2 eetlepels olie verhitten. Ui ca. 2 minuten fruiten. Pompoenpuree zachtjes meebakken en vocht helemaal laten verdampen. Muntblaadjes fijn knippen. Eierdooier loskloppen. Puree laten afkoelen.

Bereiden

Pompoenpuree mengen met eierdooier, kaas en munt. Op smaak brengen met zout, peper en nootmuskaat. Zoveel bloem erdoor roeren dat samenhangende massa ontstaat (ca. 5 eetlepels). Rest van olie verhitten in grote koekenpan. Van pompoenmengsel ca. 16 balletjes vormen. Balletjes licht door bloem wentelen en in gedeelten in hete olie goudbruin en gaar bakken. Op keukenpapier laten uitlekken en direct serveren.

Asjeblieft D. :smiley:

Mjam.

Gisteren: Rijst met kip en andijvie

Vandaag: Hutspot met een gehaktbal

Morgen: Zelfgemaakte nasi, met een satétje, kroepoek en een gebakken ei :drool: :drool: :drool:

voor t eerst in ruim een jaar weer een keer beef teriyaki van Knorr… was in de aanbieding :lol:

Morgen eten we

Aardappels

boontjes

verse worst

Woensdag

macaroni

Donderdag

lasagne

bietjes!

Pilaf met kip en perzik

@Cell wrote:

voor t eerst in ruim een jaar weer een keer beef teriyaki van Knorr… was in de aanbieding :lol:

Die is zo lekker :drool:

Hub eet nog een rest hutspot vandaag en ik paar opgebakken aardappelen, halve zak wokgroenten en een kipfilet

Volkorenpasta met boerenkoolpesto, zoete aardappelcroutons en geraspte geitenkaas :slight_smile:

Verse worst, brocolli en aardappels

spruitenquiche

patatjes :drool:

zalm uit de oven, sla, en rijst :drool:

morgen broccoli met een gehaktbal :slight_smile:

De mannen eten pasta met roomsaus, courgette en vis, ik eet zwarte bonensoep.

Pannenkoeken.

wortelstamppot, met stoofvlees, en een jus-tje

@maantje wrote:

patatjes :drool:

o daar heb ik al zo lang zin in :drool:

Hier vanavond spelt/kamutbroodjes met groentenburger, sla, tomaat en komkommer. Met wortelsalade en gepofte zoete aardappel

Op verzoek van de jongste, nou ja de broodjes burger dan :wink: