en gisteren op de bazaar twee turkse pizza’s gekocht en meegenomen. Eten we vandaag op met shoarma, groenten en sla
Vind ik wel hoor :lol:
Ik maak vanavond hutspot en een ovenschotel met meiraapjes klaar, kijk zo waar ik het meest zin in heb en de rest is dus voor morgen.
Ik ga pasta Carbonara maken :drool:
Ik heb het recept gekregen van mijn vriendin dus die gaat eraan vanavond!!JUmmie
@Zeemeermin wrote:
Meiraapjes… vergeten groente! Heb het nog nooit gegeten, ben benieuwd naar de smaak. Beetje radijs-achtig? Zo ziet het er uit. En waar haal je die? Zijn ze in elk seizoen van het jaar te krijgen?
Oeh, hoop vragen Lune enneh… mag ik een receptje :mrgreen: ?
Ze zijn een beetje zoetig, pittig, ik vind het wel lekker. Volgens mij worden ze in mei geoogst, dit waren de laatste dit jaar zei mijn groenteman (markt haal ik ze).
Ik maak er nu een ovenschotel van; aardappelpuree (of schijfjes kan ook) eerst erin, dan vijf min voorgekookte stukjes meiraap er op, maak een mengsel van cremefraiche, eitjes, kruiden, giet je erover, bestrooien met kaas & paneermeel. Evt kan je er een uitje bij doen.
Een stoofpotje is ook erg lekker, met ui, appel, evt pompoen of courgette en dan eet ik het het liefst met gierst, maar kan ook met aardappel (zoet evt), rijst.
hachee :drool: gemaakt door mijn moeder
ow de keuken ruikt goddelijk!! :mrgreen:
Morgen maak ik aardappels met rundvlles ( gestoofd ) en spruitjes…
Morgen komen ze eindelijk de hordeuren plaatsen ( een seizoen te laat hihi ) dus dan heb ik de tijd om lekekr alles te laten pruttelen :mrgreen:
Appelpannenkoeken, was het enige dat ik had :mrgreen:
Was wel jummiee…
sucadelapjes, aardappelen, bloemkool en broccoli. Allemaal resten, goedkoop dagje dus :mrgreen:
@Mutsie86 wrote:
sucadelapjes, aardappelen, bloemkool en broccoli. Allemaal resten, goedkoop dagje dus :mrgreen:
Nou klinkt goed, lekker heur…
Ik zit te bedenken wat ik ga eten, heb ook nog wel wat restjes alleen geen vlees :think:
draadjesvlees met aardappeltjes en spruitjes…
Soep, lekker makkelijk vandaag :mrgreen:
Bladspinazie, piepers & vleessie
Op verzoek van mijn jongste bloemkool. En daar eten we zalm bij en de mannen gekookte aardappels en ik quinoa en ik maak er een peterseliesausje bij.
stampotje van spinazie, met geitenkaas en walnoten.
@Sennapen wrote:
Bladspinazie, piepers & vleessie
Dit is ook lekker!
Ons eten was heerlijk :drool: Ik kan elke dag wel suddervlees eten :drool:
@Mutsie86 wrote:
@Sennapen wrote:Bladspinazie, piepers & vleessie
Dit is ook lekker!
Ons eten was heerlijk :drool: Ik kan elke dag wel suddervlees eten :drool:
MHaha

Ik had trouwens makkelijk gedaan hoor, zo’n magnetron bakkie

Afhankelijk of het nog droog gaat worden vandaag en ik even naar de supermarkt kan wandelen! Dan eten we macaroni en anders trek ik even wat uit de vriezer met een potje groente…
Hier vanavond stamppot met makreel, prei en rucola.
Quote Fiep:
stampotje van spinazie, met geitenkaas en walnoten.
Hoe maak je dat? Gewoon aardappels koken, stampen met warme melk. Bladspinazie even laten slinken en er voorzichtig doorheen husselen en dan de geitenkaas erover heen kruimelen?
groetjes Suzanne
Of spruitjes of bloemkool met vlees en piepers…