Wat een bijzondere periode

Datgene wat bij Lana niet lukte, lukte bij Levy perfect! De borstvoeding.

Vanaf dat 1 had meneertje niet echt veel honger, moest met wat gepush aangelegd worden om zo de productie op gang te brengen. Heb ik 1 keer gedaan, de rest maar gedaan met de kolf, want pushen vond ik maar niets. Dag 3 had ik vierkante borsten, mijn hemel, ik wist niet dat ze ZO groot konden worden. Na een week kwamen we thuis uit het hotel. Ik heb daar een heerlijke rustige tijd gehad om Levy te leren kennen.

De bv ging prima, alleen was ik ruim een half uur tot een uur bezig met Levy voeden, en als hij dan om de 2 uur eet, heb je ERG weinig tijd voor jezelf kan ik je vertellen.

Dit is zo 3 maanden doorgegaan. Elke 2 uur eten, gek werd ik ervan. Het brak me op, regelmatig gedacht, NU stop ik ermee. Maar dat deed ik niet. Na mijn eerste werkweek werd Levy opgenomen in het ziekenhuis. Aangezien ik niet van plan was om van zijn zijde te wijken, mocht ik daar “rooming in” blijven. De verpleging zagen hoe ik met hem aan het worstelen was met de bv. Vanaf dat moment zijn we regelmaat gaan inbrengen. En toen, zomaar opeens, kwam Levy om de 3 uur en dronk 2x 15 min. En hij groeide goed! Dus zo kon het ook.

In het begin ging het kolven op het werk prima! Helaas was de ruimte niet helemaal perfect en hoorde ik iedereen lopen en bellen en praten. Dit werkte niet echt bevoordelijk wat betreft het kolven. Langzaam maar zeker raakte de voorraad op en kreeg ik het niet meer bijgekolfd.

Toen was het moment daar, Levy moest een fles kunstvoeding krijgen. Hierdoor en doordat Levy niet meer in de nacht kwam, ging de productie achteruit. Omdat Levy nog steeds ziek is en nog steeds onder behandeling bij de ka is, werd elke keer zijn gewicht gewogen.

Ik zag hem afvallen, beetje bijkomen, weer afvallen, en een gelijke lijn. Het gaat niet goed met hem. Bv is het beste wat ik hem kon geven, maar voor hem was het niet genoeg. Met zijn 5 maanden kreeg Levy 5 flessen a 200cc kv en 2x bv. Maar hij had er geen intresse meer in. Maar had wel onwijs veel honger. Sinds een paar dagen is de bv echt helemaal afgelopen. Het is over en uit. En aangezien hij aan 5 flessen a 200cc niet genoeg had, zitten we nu op de hongerige voeding. En daar doet hij het prima op.

En zo is dan na 6 maanden de bv-periode op. Ik vind het niet leuk, vind het vervelend.

Aan de andere kant ben ik ergens ook wel blij dat ik nu gestopt ben. Ik heb meer tijd voor mijzelf en voor Lana. Ik kan Levy nu ook makkelijk aan mijn man geven voor de fles.

En toch, diep van binnen voel ik mij een beetje verdrietig er over. Dit is mijn eerste en laatste kindje aan wie ik bv gaf. Ik ben er toch wel emotioneel onder.

Maar ik ben trots op mijzelf! Ik heb alles er aan gedaan om bv te geven. Ben vroeg in de zwangerschap begonnen met alles uitspitten, gevraagd welke medicatie icm bv ging enz. Ben direct na de bevalling begonnen met kolven om de productie op gang te brengen. Heb veel gehoord, stop er nu toch mee! Omdat hij om de 2 uur kwam. En hoe meer ze dat zeiden hoe standvastiger ik werd. Het is jammer dat Levy er geen intresse meer had in de borst en dat het kolven op het werk niet meer lukte, anders had ik zeker nog veel langer bv gegeven.

Ik kan met een gerust hart zeggen: IK BEN TROTS OP MIJZELF!

:hug: :hug: :hug: omdat je bv-tijd is afgelopen

:clap: :clap: :clap: omdat je het zo goed hebt gedaan ondanks…

:-* :-* :-* omdat je mijn dinnetje bent

:clap: :clap: :clap:

Buiten dat je het niet leuk vind heb je hem de beste start gegeven die je kon geven! :clap: :clap: :clap:

MET RECHT MAG JE TROTS OP JEZELF! ZIJN! :clap:

Zow meis… applausje voor jezelf hoor… :clap: :clap: :clap:

Je hebt hem de beste start gegeven…

Nu, laat de druk achter je en DENK ALLEEN NOG MAAR aan de mooie en goede momenten… en GENIET… :thumbup:

nou jij bent ook al zo een topper :clap: je kan ook echt trots zijn op jezelf

en een :hug: voor het afsluiten van een mooie maar zeer intensiefe periode :-*

Ik vind dat je het ontzettend goed hebt vol gehouden!! Je hebt die dikke pluim zeker verdiend hoor. Hopelijk heb je nu wat meer rust en kun je heerlijk van je kids genieten. :hug:

Hartstikke top! Ikzelf zou er voor tekenen!!! Terecht trots hoor meid!